۱۱۰۷۶۸۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازار داغ رمالی در فضای مجازی

فکر نکنید حالا که کرونا آمده، حالا که بیماری مثل خوره به جان بشریت افتاده، حالا که به خاطرش کسب و کار‌ها تعطیل شده، بازار فال و فالگیری و جادو و جنبل از رونق افتاده. برعکس این بازار چنان داغ است، چنان سراغ فالگیر‌ها می‌روند که انگشت حیرت به دهان می‌ماند.

روزنامه جام‌جم: برای ارتباط با بسیاری از فالگیران باید از یك شبكه درهم‌پیچیده عجیبی عبور كرد. همین درهم‌پیچیدگی، یكی از ترفند‌های آنها برای موجه جلوه دادن كارشان است، یعنی هر چقدر سخت‌تر به فرد طالع‌بین وصل شوید، به این مفهوم خواهد بود كه درصد خطای فرد طالع‌بین كمتر است. بسیاری از این افراد تنها به‌واسطه معرفی از سوی فردی معتمد حاضر به انجام کار می‌شوند. اما افرادی هم هستند كه با طی چند مرحله اقدام به طالع‌بینی متقاضی می‌كنند.

بازار داغ رمالی در فضای مجازی

پول‌هایی که دراین میان جابه‌جا می‌شود و شیوه‌ای که فالگیران و رمالان با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، به‌خصوص قرار و مدارهای آنلاین آنها و کلماتی که در قالب فال فقط در ازای کارت به کارت شدن وجوه از زبان رمالان خارج می‌شود، از عجایب این روزهاست. نمی‌دانیم تعداد مشتریان صفحاتی که در فضای مجازی، فالگیرها را دنبال می‌کنند چقدر است یا چند نفر از دنبال‌کننده‌ها برای باخبر شدن از واقعه‌ای وارد معامله با فالگیرها می‌شوند، ولی می‌دانیم عدد دنبال‌کننده‌های این صنف به حدی بزرگ و آمارشان چنان رو به تزاید است که نمی‌شود آنها را ندیده گرفت.

قیمت‌ها هم متفاوت است، از 150 هزار تومان برای 20 دقیقه بگیرید تا 4 میلیون تومان برای 70 دقیقه مشاوره و بالاخره این‌كه شیوه نوبت‌دهی این افراد هم گاهی به قدری وقت‌گیر است كه نشان می‌دهد مراجعان بسیاری در صف انتظار قرار دارند.

فال گرفتن با نیت خاص، این روزها در بین فالگیرها زیاد طرفدار دارد، هزینه كمتری از مشتری‌ها می‌گیرند، اما بسته به هدف مشتری، تلفنی راحت‌تر می‌توانند فال‌شان را توضیح دهند. برای فال تاروت احساسی؛ 25 هزار تومان، فال تاروت برای نیت 12 ماه آینده؛ 20 هزار تومان، برای فال تاروت با نیت ازدواج؛ 23 هزار تومان و برای فال تاروت صلیبی (فال پالایش روحی، امیدها و ناراحتی‌ها)؛ 40 هزار تومان دریافت می‌كند.

فالگیر دیگری كه در صفحه مجازی‌اش، حدود 7000 نفر مخاطب دارد، فال تاروت ازدواج احساسی را 18 هزار تومان، فال ورق احساسی را 40 هزار تومان و فال شغلی و مالی را 40 هزار تومان دریافت می‌كند. هر فال نیم‌ساعت زمان می‌برد و نیم‌ساعت هم به خود استراحت می‌دهد تا برای گرفتن فال تلفنی بعدی تجدید قوا كند.

برخلاف فالگیرهای دیگر كه صدایی زیر و زنانه دارند، صدای فالگیر بعدی، مردانه و كلفت است. می‌گوید كه فال رایگان می‌گیرد. تنها كافی است، نیت كنید تا او از پشت تلفن، ورق‌ها را بچیند و از نیت فالت بگوید. بعد از آسمان و ریسمان كردن، اما مشكل بزرگی در به‌سرانجام رسیدن نیت می‌بیند؛ مشكلی كه با طلسم او باز می‌شود. طلسمی كه البته پولی است و او می‌تواند چند ساعته آن را درست كند و با پیك بفرستد. طلسم مهر و آشتی؛ 80 هزار تومان، طلسم برگشت عشق؛ 40 هزار تومان و طلسم ازدواج هم حدود 55 هزار تومان هزینه دارد.

مطلب ما درباره رواج فال و خرافه در قرن پیشرفت‌های علمی را اینجا بخوانید:

فال می‌خواهم، بر سر دوراهی مانده‌ام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج