۵ نکته طلایی برای تناسب‌ اندام
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
لاله زار مال_4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۰۹۱۶۸
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۵۳۲۹
همه ما به دنبال تسریع روند کاهش وزن و لاغری هستیم. می‌خواهیم بدنی متناسب و سلامت داشته باشیم، اما راهکار دقیق را نمی‌دانیم. همیشه عنوان داشتیم که برای رسیدن به این هدف نیازمند سبک زندگی صحیح و سالم و برنامه‌های غذایی متعادل هستید.

برترین‌ها: همه ما به دنبال تسریع روند کاهش وزن و لاغری هستیم. می‌خواهیم بدنی متناسب و سلامت داشته باشیم، اما راهکار دقیق را نمی‌دانیم. همیشه عنوان داشتیم که برای رسیدن به این هدف نیازمند سبک زندگی صحیح و سالم و برنامه‌های غذایی متعادل هستید، اما نکاتی هستند که در شکل‌گیری مسیر برای رسیدن به این هدف موثر هستند.

۵ نکته طلایی برای تناسب‌اندام

در این مطلب پنج نکته طلایی برای لاغر شدن و کاهش وزن را با هم می‌خوانیم.

در این مقاله از خانم جوزدانی، کارشناس تغذیه و تناسب اندام و عضو کادر متخصصان تغذیه فیت‌شیپ، قصد دارند تا برخی از مهم‌ترین نکات لازم در این زمینه را برای ما بازگو کنند. این مطالب را بخوانید شاید توصیه‌های این متخصص تغذیه کاربلد، گره‌گشای کار شما باشد.

۱. موتور متابولیسم خود را روشن کنید

حتما وعده صبحانه را در برنامه غذایی خود، داشته باشید. اگر خواستار کاهش چربی و لاغری هستید حتما تا یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب، صبحانه میل کنید. مصرف صبحانه سبب کاهش میزان چربی بد (LDL) شده و همچنین سطح انسولین خون شما را ثابت نگه می‌دارد.

صبحانه شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

شامل یک منبع پروتئینی باشد: مانند کره بادام زمینی، حبوبات، تخم مرغ، مغز‌ها و گوشت کم چرب

منبعی از فیبر در صبحانه قرار دهید: مانند میوه تازه، جو و سبزیجات برگ سبز

مصرف قند‌های ساده مانند شکر را کاهش دهید.

از جو و دیگر غلات سالم استفاده کنید: این مواد غذایی، قند خون شما را تثبیت کرده و روند لاغری شما را بهبود می‌دهند.

۵ نکته طلایی برای تناسب‌اندام


۲. استرس را کنار بگذارید، استرس چاق‌کننده است

کورتیزول (هورمونی که در زمان استرس ترشح می‌شود) سبب چاقی شکم می‌شود.

استرس را از زندگی خود دور کنید، در اینجا به چند راهکار برای کاهش استرس می‌پردازیم:

شب‌ها حداقل ۷ ساعت بخوابید.

در طول روز، زمانی را به استراحت خود اختصاص دهید. این زمان می‌تواند ۱۵ دقیقه بعد از ناهار شما باشد. چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشید و نگرانی‌های خود را به طور کامل فراموش کنید، البته در اینجا منظور از استراحت، خوابیدن به مدت طولانی نیست.

تمام موارد و افکاری که سبب استرس شما می‌شوند را در زمان خواب فراموش کنید. نگرانی‌ها و استرس‌های خود را به اتاق خواب خود نبرید، برای کار یا مطالعه به هیچ عنوان از اتاقی که در آن می‌خوابید استفاده نکنید.

انجام ورزش، در کاهش استرس شما نقش مهمی دارد. کمی ورزش در روز، استرس شما را کاهش می‌دهد.


۳. فقط کافیست روزی ۱۰۰۰۰ قدم بردارید!

در مورد پیاده‌روی و دویدن که مادر ورزش‌ها نیز نامیده شده است، می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد و باز هم جا برای صحبت درباره فواید و اثرات مثبت آن داشت!

طی مطالعه‌ای، مردانی که بدون تغییر در رژیم غذایی خود فقط میزان پیاده‌روی خود را تا ۱۵۰۰ قدم کاهش دادند میزان چاقی شکمی آن‌ها در طول دو هفته، افزایش ۷ درصدی پیدا کرد.

۵ نکته طلایی برای تناسب‌اندام

از اپلیکیشن‌های گام شمار برای شمارش قدم‌های خود استفاده کنید. البته از طریق زمان هم می‌توانید اندازه‌گیری کنید.

برای افزایش فعالیت و تحرک، کمتر از خودرو استفاده کنید.

به‌جای آسانسور از پله استفاده کنید.

یک‌جا نشینی به مدت طولانی را تمام کنید. حداقل هر نیم ساعت، ۳۰ قدم راه بروید؛ شروع کنید.‌

می‌توانید با کمک گرفتن از تردمیل، قدم‌های خود را افزایش دهید.


۴. کربوهیدرات پیچیده را جایگزین کربوهیدرات ساده کنید

دانشمندان در تحقیقات خود، دو گروه داوطلب را مقایسه کردند.

موارد مصرفی گروه اول به این صورت بود:

روزانه ۳ واحد لبنیات کم چرب

۵ واحد میوه و سبزی

۲ واحد گوشت کم چرب

غلات کامل

این گروه نسبت به گروه دوم که از قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده استفاده کردند، بیشتر لاغر شده و کاهش چربی بیشتری داشتند.

۵ نکته طلایی برای تناسب‌اندام

کربوهیدرات‌ها سبب جا به‌جا شدن چربی‌ها از ذخایر خود می‌شوند. در رژیمی که حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده می‌باشد، سطح انسولین و قند خون تغییر کرده و به بدن برای آزادسازی چربی‌ها از ذخایرشان، مخصوصا چربی‌های داخلی موجود در کنار اندام‌ها، کمک می‌کند.

مصرف غلات سفید را توصیه نمی‌کنیم. به عنوان مثال به جای استفاده از نان‌های سفید، از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنید، همچنین به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای مصرف کنید.


۵. به میزان کافی آب بنوشید

مصرف کافی آب در طول روز، باعث فعال شدن متابولیسم، دفع سموم از بدن و بهبود سطح سلامتی می‌شود.

روزانه حداقل ۶ الی ۸ لیوان آب بنوشید.

توصیه می‌کنیم یک بطری آب همیشه همراهتان باشد تا میزان مصرف آب شما بالا رود.

نوشیدنی‌های صنعتی و نوشیدنی‌های گازدار، نمی‌توانند جایگزین آب باشند، مصرف این نوشیدنی‌ها و نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید.

برچسب ها:
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran (Islamic Republic of)
15:25 - 1400/01/29
بهترین روش کم خوردن و تحرک داشتن است هله هوله وریزه خواری از همه چیز بدتر است
Iran (Islamic Republic of)
15:26 - 1400/01/29
اینهارو ما بخوریم چاق میشیم این فکر میکنه مردم تو وعده غذایی جزنون چی میخورن البته به جز کسانی که ..
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
شرکت هوش و دانش سپهر_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
روشا فارمسی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
تنورستان_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی بانو_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
ترجمه زندگی_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر