۱۱۰۹۴۰۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

روسیه ۲۰دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد

به دنبال اقدام جمهوری چک در اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه در واکنش به "اقدامات خرابکارانه" ادعایی از سوی مسکو و اعلام همبستگی وزارت خارجه آمریکا با پراگ، روسیه در مقابل ۲۰ دیپلمات پراگ را در اقدامی تلافی‌جویانه اخراج کرد.

ایسنا: به دنبال اقدام جمهوری چک در اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه در واکنش به "اقدامات خرابکارانه" ادعایی از سوی مسکو و اعلام همبستگی وزارت خارجه آمریکا با پراگ، روسیه در مقابل ۲۰ دیپلمات پراگ را در اقدامی تلافی‌جویانه اخراج کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه جمهوری چک روز شنبه از اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه به ظن همکاری با سرویس‌های ویژه روسیه خبر داد. آنها از امروز (دوشنبه) ۴۸ ساعت برای خروج از این کشور مهلت دارند. نخست‌وزیر جمهوری چک گفت که این اقدام با یک "ظن معتبر" آغاز شد که افسران اطلاعات نظامی روسیه ارتباطی با انفجار سال ۲۰۱۴ در یک کارخانه مهمات‌سازی در منطقه "وربتیچ" دارند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکشنبه گفت، ایالات متحده با جمهوری چک بر سر تصمیم برای اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه در واکنش به "اقدامات خرابکارانه" ادعایی مسکو اعلام همبستگی می‌کند.

به دنبال آن، وزارت خارجه روسیه هم یکشنبه از تصمیم خود برای اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش از پراگ خبر داد و گفت این دیپلمات‌ها تا پایان امروز (دوشنبه) فرصت دارند خاک روسیه را ترک کنند.

اخراج دیپلماتهای روسیه از پراگ پس از آن اتفاق افتاد که آمریکا هم اخیرا دستور اخراج ۱۰ دیپلمات روس را صادر کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام پراگ را "کاملا مضحک" دانست. او گفت، دولت چک "در زمان ترسیم روابط دوجانبه، فقدان خط سیاسی مستقل در امور خارجی خودش را نشان داده است."

روز یکشنبه همچنین سفیر جمهوری چک در مسکو در بحبوحه مناقشه میان دو کشور به وزارت خارجه روسیه احضار شد. این دیپلمات بعد از حدود بیست دقیقه از ساختمان وزارتخانه خارج شد و اظهارنظری نکرد.

در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است: اعتراض قاطع ما در ارتباط با اقدام غیر دوستانه مقام‌های چک علیه پرسنل هیات دیپلماتیک روسیه در پراگ به سفیر آنها ابلاغ شد. او مطلع شد که ۲۰ کارمند سفارت چک در مسکو عنصر نامطلوب شناخته شده‌اند. همچنین از طرف مقابل خواسته شده تا تعداد کارکنانش در مسکو را به نیروهای محلی و تعدادی که مشابه تعداد کارکنان سفارت روسیه در جمهوری چک باشد، کاهش دهد. این یادداشت تحویل سفیر جمهوری چک شد.

به دنبال این تحولات، مدیر اداره بین‌الملل در دفتر ریاست جمهوری چک اعلام کرد، تقریبا تمام کارکنان سیاسی از مسکو خارج خواهند شد و تنها پنج دیپلمات در سفارت چک در روسیه باقی می‌مانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج