۱۱۰۹۴۹۳
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ونزوئلا: با وجود تحریم‌ها، واکسن را تامین می‌کنیم

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیر قانونی اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا به عنوان مانعی در مسیر دستیابی به واکسن کووید-۱۹، از تامین واکسن مورد نیاز شهروندان خبر داد.

ایرنا: نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیر قانونی اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا به عنوان مانعی در مسیر دستیابی به واکسن کووید-۱۹، از تامین واکسن مورد نیاز شهروندان خبر داد.

رئیس‌جمهوری چاویست ونزوئلا در انتقاد از فشار حداکثری آمریکا گفت: واشنگتن با تهدید شرکت‌های توزیع کننده واکسن به مجازات تحریم، جنگ خود علیه ونزوئلا را تشدید کرده است.

مادورو همچنین از تکمیل پرداختی (۱۲۰ میلیون دلار) ۱۱ میلیون دوز واکسن در قالب برنامه «کواکس» زیر نظر سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

دلسی رودریگس معاون ریاست جمهوری ونزوئلا پیشتر (۱۰ آوریل/ ۲۱ فروردین) اعلام کرد دولت، ۵۰ درصد هزینه واکسن ساز و کار کواکس را پرداخت کرده است.

مادورو همچنین در انتقاد از احتکار واکسن توسط برخی کشورها گفت: ۸۷ درصد مجموع واکسن‌ها در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورها بوده و ۲۶ کشور حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده و هیچ چشم اندازی برای دستیابی به آن ندارند.

ونزوئلا به رغم تحریم‌های شدید واشنگتن در حالی برای تامین هر چه بیشتر و پیشرفت هر چه سریعتر طرح ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ تلاش می‌کند که مخالفان، این مسئله را دست‌آویزی برای تحت فشار قراردادن دولت مادورو و شعله ور کردن آتش انتقادات و اختلافات قرار داده اند.

خورخه ارئاسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز اخیرا اعلام کرد: اگر دارایی های ونزوئلا در خارج از کشور مسدود نمی شد، ما سه ماه قبل می توانستیم ۳۰ میلیون واکسن کرونا را که کشور به آن نیاز دارد، خریداری کنیم.

ونزوئلا تا کنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه و ۵۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم از چین دریافت کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای تارنمای وّردومیترز، تا کنون بیش از ۱۸۳ هزار نفر در ونزوئلا به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر یک هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم مثل دولتی های ما حرف مفت میزنه

    • بدون نام

      از قدرت برو کنار

    • بدون نام

      از سهمیه ایران مردمش واکسینه میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج