جاباما
۱۱۰۹۸۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۲
۱۳ نظر
۵۰۱۲
پ

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به وقت تهران در برنامه EL Chiringuito حاضر شد و با جوزپ پدررول مصاحبه‌ای مفصل انجام داد.

طرفداری: فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به وقت تهران در برنامه EL Chiringuito حاضر شد و با جوزپ پدررول مصاحبه‌ای مفصل انجام داد.

مصاحبه فلورنتینو پرز با قصد شفاف سازی در خصوص برنامه های ۱۲ باشگاه موسس و متحد سوپرلیگ اروپا انجام شد.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

رئیس باشگاه رئال مادرید گفت:

اولین بار است که اینجا (در استودیوی ال چرینگیتو) حضور دارم و شاید آخرین بار هم باشد.

اینجا در رئال مادرید ما پول زیادی از دست داده ایم، و شرایط بسیار بدی را می گذرانیم. در دو فصل ما 400 میلیون یورو ضرر کرده ایم و این فقط رئال مادرید است. در مادرید ما شرایط اقتصادی بسیاری بدی داریم. وقتی سودی نباشد، تنها راه چاره این است که در طول هفته بازی های رقابتی بیشتری برگزار کنیم تا هواداران از سراسر دنیا بتوانند بازی تیم های بزرگ مقابل همدیگر را تماشا کنند. سوپرلیگ باشگاه ها را از لحاظ مالی نجات خواهد داد.

باشگاه های مهم زیادی در اسپانیا، ایتالیا و انگلیس خواهان پیدا کردن راه حلی برای شرایط اقتصادی بسیار وخیم کنونی هستند. به جای برگزاری لیگ قهرمانان، سوپرلیگ می تواند به باشگاه ها کمک کند تا منابع مالی از دست رفته خود را جبران کنند. فوتبال در حال از دست دادن علاقه مندان خود بود، و حق پخش تلویزیونی و تماشاگران هم رو به کاهش بودند، و باید کاری انجام می شد.

فوتبال باید مثل هر چیزی دیگری در زندگی رشد کرده و تکامل پیدا کند. فوتبال باید خود را با شرایط زندگی کنونی وفق دهد. ما قصد برگزاری سوپرلیگ را داشتیم، اما پاندمیک و بحران کنونی به آن فوریت داد: در فوتبال کنونی ما رو به نابودی بودیم.

نکته جذاب در خصوص فوتبال این است که بازی بین تیم های بزرگ انجام شود، ارزش پخش تلویزیونی بالاتر می رود و درآمد بیشتری تولید می شود. تنها ثروتمندان خواهان سوپرلیگ نیستند، ما این کار را برای نجات فوتبال انجام می دهیم چون در لحظه ای بحرانی قرار داریم.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

اتفاق مشابهی در دهه ۵۰ رخ داد، یوفا و فیفا با برنابئو و جام اروپا مخالف بودند. چه چیزی توجه بیشتری به خود جلب می کند؟ بازی بزرگان! ما نهایت تلاش خود را برای این ورزش می کنیم. لیگ قهرمانان اروپا جذابیت خود را از دست داده است و ما سوپرلیگ اروپا را برای نجات فوتبال شکل دادیم.

حق پخش تلویزیونی منبع درآمد است. این پول برای همه است. مثل یک هرم، اگر کسانی که در بالا هستند پول داشته باشند، به همه می رسد چون بازیکنانی از سایر تیم ها خریداری می کنیم و می توانیم متحد و منسجم باشیم. اگر باشگاه های بزرگ مثل حالا پول خود را از دست بدهند، کل سیستم دنیای فوتبال ضربه می خورد. هیچکس فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را درک نمی کند، و من مطمئنم که به اندازه کافی برای نجات فوتبال خوب نیست.

من مالک رئال مادرید نیستم، بلکه در سال ۲۰۰۰ به این جمع ملحق شدم تا باشگاه را از شرایط بسیار بد اقتصادی نجات دهم؛ حالا می خواهیم فوتبال را نجات دهیم، چون شرایط بسیار بد است، باید الگوهای خود را تکامل بدهیم.

حذف و محرومیت بازیکنان از تورنمنت و بازی های ملی؟ چنین اتفاقی رخ نخواهد داد (می خندد). تهدید های رئیس یوفا؟ خیلی خوب! رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا محروم نخواهد شد. غیرممکن است. ۱۰۰% می توانم به شما اطمینان بدهم. رئال مادرید، منچسترسیتی، چلسی و سایر باشگاه ها از لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ های داخلی محروم نخواهند شد. ۱۰۰% مطمئنم.

فلورنتینو پرز که ظاهراً قصد دارد قدم در مسیر سانتیاگو برنابئو، رئیس فقید باشگاه رئال مادرید بردارد و نام خود را در تاریخ فوتبال ماندگار کند، در خصوص ایده راه اندازی سوپرلیگ اروپا توضیح می دهد.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

در ادامه صحبت های رئیس باشگاه رئال مادرید آمده است:

یوفا انحصار طلب است اما باید شفاف تر عمل کند. ما قصد حفظ فوتبال برای 20 سال آینده را داریم، چون در این لحظه خطر جدی را احساس می کند. اگر قهرمان شوید 120 الی 130 میلیون یورو از یوفا دریافت می کنید، اما در سوپرلیگ ما درآمد خیلی بیشتری خواهیم داشت.

با یوفا صحبت خواهیم کرد، همانطور که در بیانیه رسمی خود گفتیم. باید در خصوص 5 جایگاه باقی مانده برای سوپرلیگ با یوفا مذاکره کنیم. آنها روی فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا کار می کردند، اما صادقانه بگویم که آن را درک نمی کنم. سوپرلیگ یک لیگ بسته نیست، و این حرف قطعاً درست نیست. هر تیمی که بتواند 5 جایگاه باقی مانده را به دست آورد، می تواند با بهترین تیم های دنیا بازی کند.

حتی در لیگ برتر انگلیس هم اگر باشگاه های بزرگ از لحاظ اقتصادی قوی تر باشند، سایر تیم ها هم قدرت بیشتری پیدا می کنند. این عواقب آن است. پاری سن ژرمن تا امروز دعوت نشده است. حتی با باشگاه های آلمانی هم صحبت نکرده ایم. در حال حاضر 12 باشگاه هستیم، و می خواهیم 15 باشگاه شویم. اگر پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ رد کنند، رقابت های سوپرلیگ لغو نمی شود. این مزخرف است.

آقای چفرین، رئیس یوفا امروز به آندره آ آنیلی توهین کرد، و این قابل قبول نیست. چنین صحبت هایی در خصوص رئیس یک باشگاه جهانی مثل یوونتوس دیوانگی است. این یک اتفاق غیرقابل قبول است، یوفا باید تغییر کند، ما رئیسی که به سایر رئیس ها توهین کند، نمی خواهیم.

15 باشگاه موسس تیم هایی هستند که بیشترین جذابیت را دارند. سایر تیم ها مثل ناپولی، رم هم شانس حضور در این رقابت ها را امسال یا سال دیگر خواهند داشت و باید ببینیم چه می شود.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

بخش سوم صحبت‌های فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا را در خصوص جریانات انقلابی اخیر دنیای فوتبال به شرح زیر است:

این سوپرلیگ برای ثروتمندان نیست، بلکه برای نجات فوتبال است. اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۲۴ اثری از فوتبال باقی نمی ماند و ما تا آن زمان مرده ایم. این تنها راه نجات همه یعنی باشگاه های بزرگ، کوچک و متوسط است. بوریس جانسون گفته که هر کاری بتواند برای لغو سوپرلیگ انجام خواهد داد چون آنها به او گفته اند که در این صورت لیگ برتر انگلیس محو خواهد شد؛ این دروغ و اشتباه است. همه چیز به شرایط عادی بازخواهد گشت.

رئال مادرید و سایر باشگاه ها از رقابت های ۲۰۲۰/۲۱ لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته نخواهند شد. این اتفاق رخ نخواهد داد، قانون از ما دفاع می کند. چنین چیزی غیرممکن است. فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا برای سال ۲۰۲۴ چیز مزخرفی است. من هیچ علاقه شخصی برای ساخت سوپرلیگ نداشتم، و مالک باشگاه رئال مادرید هم نیستم چون مالک این باشگاه، اعضای آن است.

من فقط می خواهم فوتبال را نجات دهم. بارسلونا هم شرایط اقتصادی بسیار سختی را سپری می کند، لاپورتا مثل تمام باشگاه های بزرگ دنیا فوراً شرایط را درک و قبول کرد. درست نیست که در لالیگا تیم های متوسط درآمد کسب کنند و بارسلونا میلیون ها دلار از دست بدهد. این سوپرلیگ کل دنیای فوتبال را حفظ خواهد کرد.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

اگر می توانستم همین فردا پست ریاست سوپرلیگ را به خوان لاپورتا واگذار می کردم. به خاطر 20 سال سابقه و تجربه، به عنوان رئیس سوپرلیگ انتخاب شده ام. تمام این 12 باشگاه شنبه گذشته قرارداد را امضا کرده اند و هیچکس نمی تواند الان جدا شود یا مخالفت کند و مشکلی هم نیست. بازیکنان من نباید نگران چیزی باشند، هیچکس از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته نخواهد شد. می خواهم به همه فوتبالیست ها اطمینان دهم که هیچکس نمی تواند شما را از بازی برای تیم های ملی کشورتان محروم کند.

اظهارات خاویر تباس؟ در این خصوص مطمئن نیستم اما VAR، داوری ها و همه چیزهای مربوط به فوتبال در سوپرلیگ پیشرفت کرده و بهتر خواهند شد. ما تعدادی از بهترین داورهای دنیا را استخدام خواهیم کرد. ما این تغییر را مدیون هواداران هستیم. ما می خواهیم هرچه سریع تر این رقابت ها را شروع کنیم، و قصد داریم با فیفا و یوفا صحبت کنیم، اما آنها نباید عصبانی باشند و این را بهتر می دانند!

من از میزان درآمد لبران جیمز مطلع هستم چون آنها درآمد های خود را به صورت عمومی اعلام می کنند، اما نمی دانم درآمد رئیس یوفا چقدر است. در مادرید ما دستمزدها را کاهش داده ایم، اما نمی دانم در یوفا و لالیگا هم دستمزدها کاهش پیدا کرده است یا نه! چرا میزان دستمزد ها در یوفا و لالیگا به صورت عمومی اعلام نمی شود؟ چرا در جریان پاندمیک دستمزد آنها کاهش پیدا نکرده است؟ ما نیاز به شفافیت بیشتر داریم.

ما حتی با اسپانسر های خود هم مشکل داریم. آدیداس و هواپیمایی امارات مشکلات اقتصادی داشته اند، و باید با آنها هم متحد بمانیم. افرادی هستند که تصور می کنند از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ اتفاقی رخ نداده است.

رئیس باشگاه رئال مادرید تأیید کرد که کریستیانو رونالدو، بهترین گلزن تاریخ باشگاه به این تیم بازنخواهد گشت و از طرفی هم به احتمال خرید کیلیان ام باپه اشاره کرد و پاسخی قاطع به تهدید های اخیر یوفا و رئیس آن داد.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

آخرین بخش این مصاحبه تاریخی به شرح زیر است:

یوفا در طول تاریخ چهره خوبی از خود ارائه نکرده است، اجازه دهید من صحبت نکنم. اگر بازی های فوتبال برای هواداران جوان خیلی طولانی به نظر می رسد، به خاطر این است که بازی ها جالب نیستند، یا شاید مجبور به کوتاه کردن مدت زمان بازی فوتبال شویم. می خواهیم با یوفا و فیفا صحبت کنیم، اگر آنها نخواهند ما با سوپرلیگ به کار خود ادامه خواهیم داد. هر بار که نمی خواهند کاری انجام دهند، بحث ثروتمند و فقیر را پیش می کشند.

تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با فیفا و یوفا به توافق برسیم. اگر نتوانیم به چنین توافقی دست پیدا کنیم، عقب نشینی نخواهیم کرد. حتی اگر زمان بیشتری طول بکشد، به کار خود ادامه خواهیم داد. ممکن است برای مثال دسته دوم سوپرلیگ هم تشکیل شود. بازی هایی هست که من تحمل تماشای آنها را ندارم. به این صورت می توانیم بهترین بازی های دنیا را دو روز در هفته تماشا کنیم؛ بدون اینکه مسابقات آخر هفته لیگ های داخلی مربوطه به خطر بیافتند.

مالک مارکا، رئیس باشگاه تورینو است. این را محض اطلاع اعلام کردم تا شفاف سازی صورت بگیرد. این کاملاً مضحک و بی معنی است که چفرین بازیکنان را با محرومیت از حضور در تیم های ملی تهدید می کند. من با ماسک بیرون می روم تا هیچکس نشناسد، اما می شنوم که می گویند، 'رئیس، ام باپه را به خدمت بگیر'، به آنها می گویم که نگران نباشید. چرا دروغ بگوییم؟ حقیقتاً او بازیکن خوبی است. هرگز با کیلیان ام باپه صحبت نکرده ام، حداقل امروز... (می خندد) نمی دانم مسئله تمدید قرارداد او با پی اس جی چگونه است.

کودتا یا توسعه؛ پرز، پرده از طرح جنجالی برداشت

کریستیانو رونالدو به مادرید باز نخواهد گشت، او چیزهای زیادی به ما بخشید اما بازگشت او معنایی ندارد.

یوویچ و اودگارد قبل از اینکه جدا شوند، دستمزد خود را کاهش داده بودند. خیلی های دیگر هم این کار را کرده اند، و افرادی هستند که حامی باشگاه اند. سرخیو راموس سال گذشته با کاهش 10% دستمزدش موافقت کرد، اما امسال موضع متفاوتی دارد. راموس را خیلی دوست دارم، اما در رئال مادرید شرایط اقتصادی بسیار بدی را سپری می کنیم. هیچکس روی این باشگاه سرمایه گذاری نمی کند. آیا از جمع ما جدا خواهد شد؟ این را نگفتم، اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد. در پایان فصل راجع به آن فکر خواهیم کرد.

زیدان بهترین سرمربی تاریخ باشگاه رئال مادرید است. او اینجا خوشحال است، و سرمربی فوق العاده ای است. با او قرارداد داریم و در پایان فصل خواهیم دید که چه می شود.

وینیسیوس فروشی نیست. حتی اگر پاری سن ژرمن برای فروش ام باپه، وینیسیوس را بخواهد، او از مادرید جدا نخواهد شد.

وقتی رئال مادرید و بارسلونا بازی می کنند، دنیا متوقف می شود. این نعمتی است که اینجا از آن برخورداریم. وقتی منچستریونایتد و منچسترسیتی با هم بازی می کنند چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

ژوزه مورینیو طی 3 سال به ما کمک کرد و حس رقابت طلبی ما را بالا برد. باید از او هم تشکر کنیم. طی 11 سال اخیر 9 بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده ایم و من همیشه قدردان این ژن رقابت طلب خواهم بود.

سانتیاگو برنابئوی جدید هم در پاییز سال آینده تکمیل خواهد شد.

بله، پدر ارلینگ هالند از مجموعه تمرینی ما و موزه باشگاه دیدن کرد. دیوانه وار است، همه همیشه واکنش یکسانی دارند، و هرگز چنین چیزی ندیده اند. هالند و ام باپه دو بازیکن عالی هستند اما کاری که مسی و کریستیانو انجام داده اند، باور نکردنی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی حرفاش جای تامل داره

      پاسخ ها

      • محسن

        سلام ، اين يعني استثمار، چون با اين كار پول بيشتري به جيب مي زنن و هميشه امكانات و بازيكن هاي خوب رو جذب مي كنن به واسط دريافت پول بيشتر ، و ديگر تيمها ضعيف و امكان عرض اندام نداشته ، بعداز مدتي هرچه اين تيمهاي متمول بخواهند ، تيمهاي ضعيف تر مجبور به اطاعت بوده و عملا فرمون فوتبال با تبعيض اقتصادي در دستان ثروتمندان فوتبال بوده كه از دست رنج تيمهاي فوتباليست ساز خورده و چيزي گيره تيمهاي ديگر نمي آيد ( در اين روشن عدالت قرباني زياده خواهي اين تيمهاي سرمايه دار مي شود ).

    • تنا

      زیاد بود. نخوندم !

      پاسخ ها

      • علی

        کاشکی رییس جمهور ما بود

    • بدون نام

      فقط میشه گفت هرچی رئیس بگه

    • بدون نام

      واقعا از حرفاش قدرت و قدرتمند بودن مشخصه

    • رئال مادرید

      میگن دارندگیو برازندگی ماشاالله رئیس بزرگ

    • علی

      کاشکی رییس جمهور ما میشد

    • بدون نام

      وزیر ارتباطات خودش محدود و فیلتر کننده اس شاکیه این چرا اینکارو میکنه

    • بدون نام

      بخاطر کرونا ضرر اینا مثل مدیران مسئولین ایران نیستند که فکر دارند

    • بدون نام

      تحول در اروپا قطعا جالب و دیدنی خواهد بود و اینکه زمان بازی کوتاه تر بشه

    • بدون نام

      خب به جای این کارها متحد بشین و دستمزدها رو کمتر کنید. دستمزد بازیکنها بیش از اندازه فضایی و افسانه ای هست.

    • و خدایی که به شدت کافيست...

      خدایی داره حقیقت رو میگه
      کرونا همه چیو نابود کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج