۱۱۱۰۱۵۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

جزئیات جدید از مذاکرات ایران با عربستان و امارات

منابع آگاه در گفتگو با "جاده ایران" تاکید کردند که مذاکرات ایران و عربستان در عراق طی چند روز گذشته آغاز نشده، بلکه پیش از آن جلسات مقدماتی بین مقامات امنیتی ایران و عربستان طی هفته های گذشته برگزار شده بود. به گفته این منابع، این جلسات با هدف کاهش اختلافات موجود بین دو کشور و آرام کردن وضعیت تنش هایی بود که تقریباً به جنگ غیر مستقیم دو کشور در چند بحران منطقه ای، تبدیل شده است.

انتخاب: منابع آگاه در گفتگو با "جاده ایران" تاکید کردند که مذاکرات ایران و عربستان در عراق طی چند روز گذشته آغاز نشده، بلکه پیش از آن جلسات مقدماتی بین مقامات امنیتی ایران و عربستان طی هفته های گذشته برگزار شده بود.

در ادامه این مطلب آمده است: به گفته این منابع، این جلسات با هدف کاهش اختلافات موجود بین دو کشور و آرام کردن وضعیت تنش هایی بود که تقریباً به جنگ غیر مستقیم دو کشور در چند بحران منطقه ای، تبدیل شده است. تعارض منافع دو طرف در منطقه و به ویژه در یمن موجب وضعیت فعلی شده است. به گفته این منابع، آنچه در آغاز اتفاق افتاد با هدف ایجاد بستر مناسب و اعتمادسازی برای شکل گیری گفتگوها بین دو طرف پس از قطع بی سابقه روابط در طول سال های گذشته بود.

جزئیات جدید از مذاکرات ایران با عربستان و امارات

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، در زمانی که مذاکرات موازی بین امارات متحده عربی و ایران در حال انجام بود، برای میانجی گری میان ریاض و تهران نقش واسطه را بر عهده گرفت.

مهمترین هدف امارات از این گفتگوها، کاهش تنش سیاسی و ایجاد شرایط اقتصادی مناسب برای ابوظبی و دبی برای ایفای نقش یک کانال مالی قابل استفاده برای ایران بود تا در هنگامی که واشنگتن اجازه آزادسازی بخشی از وجوه مسدود شده ایران را بدهد، از این طریق اقدام شود.

منابع آگاه اظهار داشتند سرعت گام ها در مذاکرات هسته ای در وین باعث درک بیشتر منطقه ای شده و شرایط را برای بازخوانی صحنه به دور از تنش و پوپولیسم فراهم می کند. همچنین قطر نقش مهمی را در روند پر کردن شکاف بین دو کشور بزرگ در کرانه های خلیج فارس دارد و با ایجاد تفاهمات تدریجی که از یمن تا لبنان و عراق گسترش می یابد و قرائت آرام از شرایط سوریه، نقش مهمی را در تلاش برای رفع تنش های منطقه ای ایفا می کند.

روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس به نقل از منابع خود گفته بود كه ملاقات مقامات سعودی و ایرانی در 9 آوریل در بغداد برگزار شد، ولی اطلاعات بیشتری ارائه نداد. رویترز همچنین به نقل از یک دیپلمات غربی گفت: ایالات متحده و انگلیس بدون آنکه از نتیجه این گفتگوها با خبر باشند از وقوع این دیدار مطلع بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله صلح بر قرار بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج