۱۱۱۰۱۷۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

شباهت‌هاى ظریف ۱۴۰۰ با خاتمى ۱۳۷۶

حضور محمدجواد ظریف در انتخابات ١٤٠٠ شباهت بسیاری به حضور محمد خاتمی در انتخابات ٧٦ دارد.

برترین‌ها: محمد عطریانفر، فعال اصلاح طلب در یادداشتی درباره حضور ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ نوشت:

حضور محمدجواد ظریف در انتخابات ١٤٠٠ شباهت بسیاری به حضور محمد خاتمی در انتخابات ٧٦ دارد.

آقای خاتمی در گفت و گو های تبلیغاتی آن زمان وقتی با این سوال مواجه شد که شما از اقتصاد چه می دانید؟ با صراحت ، صداقت و شفافیت دست خود را بالا برد و گفت من از اقتصاد هیچ چیز نمی دانم اما اراده مدیریتی من در ریاست جمهوری بر این خواهد بود که از میانگین نظریات متخصصین و کارشناسان ارشد اقتصادی کشور برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات اقتصاد و معیشت مردم استفاده کنم.

شباهت‌هاى ظریف ۱۴۰۰ با خاتمى ۱۳۷۶

به اعتقاد من از آنجا که محمد جواد ظریف هم به کار کارشناسی اعتقاد قلبی دارد می تواند به خوبی ازنظرات اقتصاددانان برجسته استفاده کرده و کابینه خود را با حضور وزرای اقتصادی شناخته شده و یک معاون اول نیرومند تشکیل دهد و با چنین رویکردی ورود موثر و تعیین کننده در انتخابات داشته باشد.

ممکن است خود محمد جواد ظریف بگوید با وجود اجماع نخبگان، نظر مثبت رهبری به او و استقبال جامعه، اما علاقه ای به حضور در انتخابات ندارد. آیا در این صورت باید از ظریف عبور کرد؟

به اعتقاد من امروز نباید رای شخصی آقای ظریف ملاک باشد و به صرف اینکه بگود من آمادگی یاتمایل به کاندیداتوری ندارم او را رها کرد.

اتفاقا آقای خاتمی هم در سال ٧٦ در چنین موضعی قرار داشت. ایشان هم در پاسخ به درخواست ها برای کاندیداتوری اش می گفت سراغ شخص دیگری بروید اما چون کاندیدای جبهه اصلاحات منحصر در آقای خاتمی شده بود ما پیروز انتخابات ٧٦ بودیم.

در انتخابات پیش رو هم اگر کاندیدای تحول خواهان منحصر به آقای ظریف شود او باید از موضع شخصی خود کوتاه بیاید که به اعتقاد من کوتاه خواهد آمد. چرا که چنین شخصیت بارز و ارزشمندی منافع ملی را بر آسایش فردی خود ارجح می داند ، همانطور که او نزدیک به هشت سال سخت ترین مشکلات و مصائب را در مسیر رسیدن به اهداف دیپلماتیک کشور تحمل کرده و همه ناسزاها را به جان خریده است.

ممکن است این ملاحظه هم از سوی عده ای مطرح شود که در صورت ورود ظریف به انتخابات، برجام و مسائل پیرامون آن دستخوش کشمکش های انتخاباتی خواهد بود و این به زیان منافع ملی است.

اتفاقا امروز کسانی که هیچ زحمتی برای برجام نکشیده اند به عنوان رقبا و نامزدهای انتخاباتی هم بیشتر از محمدجواد ظریف درباره برجام حرف می زنند و هم به اصطلاح بیشتر از او نان آن را می خورند.

در حالی که آقای ظریف کسی است که بیشترین زحمت را برای برجام کشیده و هیچ کس به اندازه او واجد صلاحیت بهره برداری از نعمات برجام نخواهد بود.

به علاوه اینکه جامعه مخاطب ایشان به خوبی موفقیت ظریف در مذاکرات برجام را در حافظه تاریخی خود دارد و او هیچ نیازی ندارد برای پیروزی در انتخابات از برجام هزینه کند.

بنابر این امیدوارم محمدجواد ظریف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ١٤٠٠ باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکی میاد جیب خودشو پر کنه،کار پیدا کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج