جاباما
۱۱۱۰۲۷۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

کنعانی مقدم: روسای قوا نامزد انتخابات نشوند

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی، گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است.

ایلنا: دبیر سیاسی جبهه ایستادگی، گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است.

حسین کنعانی‌مقدم در پاسخ به سوالی پیرامون حضور چندباره برخی کاندیداهای تکراری که در گذشته آراء اندکی هم از مردم کسب کرده‌اند، گفت: این اتفاقا نقطه ضعف ساختار حزبی کشور است که نمی‌تواند نیروهای جدید و قدرتمندی را برای انتخابات های مختلف وارد عرصه کند و هواره سعی می‌کند از اندوخته‌های خود بهره بگیرد. کسانی که به صورت تکراری وارد انتخابات می شوند دو حالت دارد یا خودشان تمایل دارند یا احزاب و گروه ها هستند که آن ها را دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: یک مساله مهم این است که عرصه انتخابات ریاست جمهوری فقط عرصه پیروزی و شکست نیست. اینکه افراد فرصت پیدا می‌کنند در تبلیغات انتخاباتی و برنامه‌های تلویزیونی، حرف‌ها، دغدغه‌ها و نظرات خود را نسبت به سیستم برنامه‌های مدیریتی کشور مطرح کنند، یک موقعیتی است که کسی حاضر نیست از آن بگذرد.

کنعانی مقدم افزود: رقابت همواره شکست و پیروزی نیست، قواعدی را دارد که در آن قواعد افراد طرح های خود را مطرح می کنند و نظرسنجی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. در مجموا اگر تکرار شخصیت‌ها در انتخابات به خواست مردم باشد اشکال ندارد اما اگر شخص فقظ بخواهد وزن کشی کند و رقابت را گرم و آرا را به سمت خود جلب کند، یه بحث دیگر است.

عضو جبهه ایستادگی در ادامه به تقسیم شدن آرا اصولگرایان در اثر این رفتارها اشاره کرد و بیان داشت: اگر اصولگرایان بر روی یک نامزد اجماع کنند و تمام توان خود به سمت او سوق دهند شانس پیروزی‌شان در انتخابات بیشتر است. در واقع همواره ریزش آرا بر اثر تعدد نامزدها باعث شکست جریان اصولگرایی شده است و من به شخصه تعحب می‌کنم که چرا می‌خواهند این تجربه تلخ را تکرار کنند. اگر رقیب قوی باشد راهی جز اجماع بر روی یک نامزد نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون کاندیداتوری ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف، گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است. همچنین اگر عدالت سیاسی و تبلیغاتی در چنین شرایطی رعایت نخواهد شد به این علت که روسای قوا فرصت و دسترسی‌شان به رسانه‌ها و سفرهای استانی خیلی بیشتر از دیگران است و این می‌تواند سوال‌های جدی در بحث انتخابات مطرح کند.

وی افزود: اما اگر همه جریان اصولگرایی به این اجماع برسند که آقای رئیسی وارد جریان شود و همه کمک کنند یک ائتلاف درون جریانی شکل بگیرد، به نظر می‌رسد که آقای رئیسی باید به این موضوع فکر کنند؛ در غیر اینصورت باید فضا را باز کنند و ایشان از یکی از کسانی که می‌تواند مسائل و مشکلات اجرایی کشور را حل کند، کمک و حمایت کند.

کنعانی مقدم درخصوص احتمال عدم حضور رئیسی و اجماع قالیباف، گفت: به نظر من فقط آقای رئیسی می تواند چنین اجماعی ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا درست می فرمایند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم کاملا غلط میفرمایی

    • عبدالله

      اگر واقعا دوراندیش و خردمند باشند، قطعا کاندید نخواهند شد.
      الان که رئیس یک قوه هستند، اگر هدف خدمت است همانحا بهترین فرصت برابشان مهیاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج