۱۱۱۱۹۱۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

الوحده با تلفات سنگین به پرسپولیس رسید

پرسپولیس در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۱، امشب مقابل الوحده امارات قرار خواهد گرفت.

فرهیختگان: پرسپولیس در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۱، امشب مقابل الوحده امارات قرار خواهد گرفت. پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر نتایج خوبی مقابل نمایندگان امارات کسب کرده‌اند و از ۱۱بازی اخیر خود مقابل نمایندگان این کشور در ۹بازی با پیروزی از زمین بازی خارج شده‌اند.

تقابل شماره 6 با الوحده

پرسپولیس پیش از این پنج‌بار مقابل الوحده امارات به میدان رفته که در این دیدارها سه‌بار موفق به کسب پیروزی شده، یک بازی با تساوی به پایان رسیده و یک‌بار نیز سرخ‌ها مغلوب این تیم اماراتی شده‌اند. نخستین تقابل دو تیم به فصل۲۰۱۱ لیگ قهرمانان بازمی‌گردد، دیداری که در تهران با تساوی یک-یک به پایان رسید و بازی برگشت دو تیم در همان سال با برتری دو بر صفر الوحده خاتمه یافت. این دو تیم در فصل۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا یک‌بار دیگر در یک گروه قرار گرفتند که این‌بار هر دو دیدار با برتری پرسپولیس به پایان رسید، بازی رفت با برتری سه بر دو در امارات و بازی برگشت با پیروزی چهار بر دو در تهران. در فصل جاری این مسابقات نیز دو تیم در یک گروه قرار گرفتند که بازی رفت را پرسپولیس با تک‌گل سیدجلال حسینی با پیروزی پشت‌سر گذاشت و حالا در ششمین تقابل خود با این تیم اماراتی به‌دنبال چهارمین پیروزی خود خواهد بود.

به‌دنبال سیزدهمین پیروزی مقابل نمایندگان امارات

پرسپولیسی‌ها پیش از این ۱۸بار مقابل نمایندگان امارات قرار گرفته‌اند که در این دیدارها ۱۲بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند، چهاربار این تقابل‌ها با تساوی خاتمه یافته و دوبار نیز با برتری نمایندگان اماراتی به پایان رسیده است. پرسپولیسی‌‌ها از ۱۱بازی اخیر خود مقابل تیم‌های اماراتی در ۹بازی پیروز شده‌اند و در سال‌های اخیر برتری محسوسی مقابل نمایندگان این کشور داشته‌اند. نخستین تقابل پرسپولیس با یک تیم اماراتی، به بازی با بنی‌یاس در جام برندگان جام آسیا در فصل۹۳-۱۹۹۲ بازمی‌گردد، تقابلی که در دور رفت با برتری دو بر یک پرسپولیس و در بازی برگشت با تساوی یک-یک به پایان رسید تا سرخ‌ها در نیمه‌نهایی این مسابقات حریف الاتحاد عربستان شوند. پرسپولیسی‌ها در مرحله دوم جام باشگاه‌های آسیا در فصل۰۱-۲۰۰۰ نیز با العین دوبار بازی کردند و درمجموع دو دیدار رفت‌وبرگشت مقابل این تیم پیروز شدند. درفصل۲۰۰۹ لیگ قهرمانان، پرسپولیسی‌ها در دور گروهی با قرعه شارجه مواجه شدند که بازی رفت با برتری سه بر یک پرسپولیس به پایان رسید و در بازی برگشت نماینده امارات از مسابقات انصراف داد. در فصول اخیر نیز پرسپولیس با الوحده، الشباب، الوصل و شارجه در دور گروهی و با الجزیره در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است. در ۱۸تقابل قبلی با نمایندگان امارات، پرسپولیس ۴۱بار گلزنی کرده و تنها در یک بازی در بازکردن دروازه حریف اماراتی خود ناکام مانده است. همچنین در این مدت ۲۱بار دروازه پرسپولیس باز شده و سرخ‌ها چهاربار مقابل نمایندگان امارات کلین‌شیت کرده‌اند.

پرسپولیس-الوحده، جای طارمی خالی!

با پنج‌گل زده مقابل الوحده، مهدی طارمی بهترین گلزن پرسپولیس مقابل نمایندگان امارات است. مهاجم فعلی پورتو در فصل۲۰۱۷، درمجموع دو بازی رفت‌وبرگشت پنج‌بار دروازه الوحده را باز کرد (دو گل در بازی رفت و هت‌تریک در بازی برگشت) تا به این ترتیب بیشتر از هر پرسپولیسی دیگری دروازه نمایندگان امارات را باز کرده باشد. علی علیپور و ایمون زاید با چهارگل در این جدول در رده دوم قرار دارند. در میان بازیکنان فعلی پرسپولیس، سیدجلال حسینی و وحید امیری با دو گل مقابل نمایندگان امارات بهترین گلزن فعلی سرخ‌ها در تقابل با نمایندگان این کشور هستند و عیسی آل‌کثیر، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و مهدی عبدی دیگر بازیکنان پرسپولیس هستند که مقابل نمایندگان امارات سابقه گلزنی داشته‌اند.

عملکرد الوحده در فصل جاری

در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر امارات، الوحده با ۳۵امتیاز از ۲۳بازی در رده هشتم جدول قرار گرفته و شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را ندارد. این درحالی است که این تیم اماراتی در مرحله نخست جام‌حذفی امارات شکست خورده و از دور مسابقات کنار رفته تا از این طریق نیز شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۲ نداشته باشد. عملکرد ضعیف ووک راسویچ، سرمربی صربستانی الوحده در آغاز فصل سبب شد تا حدود ۴۰روز پیش هنک تن‌کاته هلندی و نامدار هدایت الوحده را برعهده بگیرد. تحت هدایت تن‌کاته، الوحده در ۹بازی به میدان رفته که در پنج‌بازی پیروز شده، دوبار با تساوی از زمین خارج شده و دوبار نیز شکست خورده که یکی از آنها بازی رفت مقابل پرسپولیس بوده است.

تلفات سنگین نماینده امارات پیش از بازی با پرسپولیس

الوحده در بازی قبلی خود مقابل الریان یک پیروزی ارزشمند کسب کرد با این حال این پیروزی تلفات سنگینی برای نماینده امارات داشت و سه بازیکن الوحده با دریافت کارت‌های رنگی در این دیدار، بازی با پرسپولیس را از دست دادند. احمد راشد، مدافع چپ اصلی الوحده که در تمامی بازی‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب اصلی بوده با دریافت دومین کارت زرد خود در این مسابقات، بازی با پرسپولیس را از دست داد و مشابه همین اتفاق برای خمیس اسماعیل، هافبک تدافعی این تیم نیز تکرار شد. این دو بازیکن درکنار اسماعیل مطر باتجربه که در آخرین لحظات بازی با الریان اخراج شد، سه غایب کلیدی الوحده مقابل پرسپولیس خواهند بود و همین موضوع ترکیب این تیم مقابل سرخ‌های ایران را دستخوش تغییرات خواهد کرد. تن‌کاته در بازی‌های اخیر الوحده، از آرایش‌های ابتدایی مختلفی استفاده کرده و ۱۵بازیکن مختلف در ترکیب اصلی این تیم در چهار بازی اخیر به میدان رفته‌اند. محرومیت سه بازیکن کلیدی انتخاب‌های وی برای ترکیب اصلی را به حداقل رسانده و این مورد روی نیمکت ذخیره‌ها شدت بیشتری خواهد داشت، چراکه تن‌کاته در چهار بازی قبلی از ۲۰تعویض ممکن، تنها از ۱۱تعویض استفاده کرده و غیبت سه بازیکن کلیدی گزینه‌‍‌های تعویضی وی را محدودتر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید رضا از رشت

      این هم شانس لنگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج