۱۱۱۳۰۵۴
۹ نظر
۵۰۱۴
۹ نظر
۵۰۱۴
پ

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

خودروسازی بریتانیایی استون مارتین، به تازگی خودروی سوپر اسپرت جدیدی را طراحی کرده کرده است که در واقع نمونه مدرن و بازطراحی شده اسطوره مسابقات ۲۴ ساعته این کمپانی یعنی Aston Martin DBR۱ است که در سال ۱۹۵۶ ساخته شد و پُرافتخارترین ماشین مسابقه‌ای عصر خود بود.

فرارو: در سال ۱۹۵۶، خودروسازی بریتانیایی استون مارتین خودرویی اسپرت به نام DBR۱ را برای مسابقات اتوموبیل رانی طراحی کرد که این خودرو با قهرمانی‌های متعدد در مسابقات جهانی اتوموبیل رانی به ویژه مسابقات ۲۴ ساعته، از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹، به یکی از پُرافتخارترین ماشین‌های مسابقه‌ای تاریخ جهان بدل شد. پس از ۶۰ سال، اکنون خودروسازی استون مارتین به پاس افتخار آفرینی‌های این خودرو، نمونه‌ای مدرن و بازطراحی شده از آن را با نام Aston Martin V۱۲ Speedster ساخته است که اخیراً اطلاعات آن به بیرون درز کرده است.

به نقل از وبسایت autocar، استون مارتین یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است که در سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین در شهر لندن تأسیس شد. این شرکت تا پیش از جنگ جهانی دوم، اغلب به مونتاژ و فروش خودرو‌های ساخت شرکت‌های دیگر مشغول بود که تنها مدل‌های اندکی از خودرو‌های طراحی خود را روانه بازار کرد. پس از جنگ جهانی دوم، این خودروسازی بریتانیایی به طور کامل بر تولید خودرو‌های ساخت خود تمرکز کرد و برای کسب شهرت، به مانند بسیاری از خودروساز‌های دیگر، در تلاش بود تا اتوموبیل‌های خود را راهی مسابقات مختلف جهان کند. دهه پنجاه میلادی یکی از نقاط عطف این شرکت محسوب می‌شد چراکه خودروی جدید DBR۱ این کمپانی توانست این دهه را تبدیل به عصر طلایی استون مارتین کند.

اگرچه خودروی DBR۱ به واسطه قهرمانی‌های متعدد خود در رقابت‌های مختلف از جمله مسابقات La Sarthe و Nordschleife به شهرت رسیده بود، اما نباید فراموش کرد که این خودرو نقش بسزایی در تبدیل شدن استون مارتین به یک رقیب ترسناک در مسابقات جهانی اتومبیل رانی داشت.

بی شک بخشی از هویت کنونی خودروسازی استون مارتین، مدیون خودوری تاریخ ساز DBR۱ است و شاید به همین دلیل باشد که این خودروسازی چند سال قبل نیز مدل DBS Superleggera را با الهام از میراث مدل سال ۱۹۵۹ این خودرو، ساخت.

این خودرو در دو مدل DBR۱ edition و نسخه ویژه V۱۲ Speedster عضه خواهد شد. اطلاعات درز کرده نشان می‌دهد که مدل V۱۲ Speedster، دارای نمای بیرونی به رنگ سبز، مشابه رنگ خودروی مسابقه‌ای DBR۱ در سال ۱۹۵۹ است. دایره‌های سفید رنگ بر روی کاپوت و کنار خودرو، یک جلوپنجره نقره‌ای آنودایز شده و صندلی‌های چرمی دو رنگ سبز و قهوه ای، همگی حکایت از بازطراحی دقیق مدل ۱۹۵۹ استون مارتین DBR۱ دارد.

یک کلاه ایمنی مخصوص راننده و سرنشین نیز در خودرو گنجانده شده است و همان رنگ سبز نیز تنها رنگ قابل عرضه برای این خودرو خواهد بود، در حالی که نشان‌های نقره‌ای و تابلو آلومینیوم براق، مدل ویژه V۱۲ Speedster را از نمونه استاندارد DBR۱ متمایز خواهد کرد. V۱۲ Speedster همچنین از فیبر کربن و چرخ‌های ۲۱ اینچی مشکی و الماس دار برخوردار خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، قرار است فقط ۸۸ نمونه از استون مارتین V۱۲ Speedster بدون سقف در سراسر جهان تولید شود که از یک موتور V۱۲ توئین توربو ۵.۲ لیتری، با قدرت ۷۰۰ اسب بخار و ۵۵۵ پوند فوت بهره می‌برد. این موتور قادر است خودرو را ظرف ۳.۴ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت این خودرو را به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند. قمیت مدل ویژه V۱۲ Speedster در حدود ۷۶۵۰۰۰ پوند اعلام شده است، اما برای مدل استاندارد DBR۱، هنوز اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است.

تصاویر استون مارتین V۱۲ Speedster

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

تولد شاهکار استون مارتین از دل تاریخ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      1956شست سال قبل

      پاسخ ها

      • محمد."

        نوشته از 56 تا 59
        یعنی شما از 59 حساب کن میشه 63

      • بدون نام

        شاهکار پراید بدون زه روی درب را هم ببینید

      • جواد

        به کویک s شاهکار سایپا این ماشینو با کویک مقایسه نکنید کویک شاهکار قرن

    • عارف

      این ماشین واسه ۶۶ سال پیشه اما تو ایران این همه وقته نه طراحی این ماشین رو داریم نه کارایش

    • بدون نام

      خیلی زیباست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه به زیبایی شریعتمداری .

    • بدون نام

      چه رویایی

    • سعید

      فوق العاده اس
      چه رنگی، چه استایلی، چه رینگهایی، همه چیش عالی. واقعاً دیدن همین عکسهاش هم لذتبخشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج