اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۱۳۰۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دربی آسیایی، نزدیک‌تر از همیشه

استقلال تاجیکستان، الهلال عربستان، تراکتور ایران، استقلال ایران، الدحیل قطر، الاهلی عربستان، السد قطر، النصر عربستان و الوحده امارات ۹ تیمی هستند که در روز پایانی مرحله گروهی برای ۶ سهمیه باقیمانده مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب رقابت خواهند کرد.

فرهیختگان: مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به هفته پایانی رسیده و با برگزاری ششمین بازی مرحله گروهی، تکلیف تمامی تیم‌های صعودکرده به مرحله یک‌هشتم نهایی در منطقه غرب آسیا مشخص شد. تا پایان هفته پنجم، صعود دو تیم پرسپولیس ایران و شارجه امارات به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شده و ۹ تیم نیز شانسی برای صعود نخواهند داشت. استقلال تاجیکستان، الهلال عربستان، تراکتور ایران، استقلال ایران، الدحیل قطر، الاهلی عربستان، السد قطر، النصر عربستان و الوحده امارات ۹ تیمی هستند که در روز پایانی مرحله گروهی برای ۶سهمیه باقیمانده مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب رقابت خواهند کرد.

گروه اول؛ شگفتی‌ساز صدرنشین می‌شود؟

شاید پیش از آغاز فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، گروه اول این بازی‌ها یکی از آسان‌ترین گروه‌ها به‌نظر می‌آمد. الهلال عربستان قهرمان لیگ و جام حذفی این کشور درکنار تیم‌های شباب الاهلی امارات قهرمان جام حذفی و نایب‌قهرمان لیگ امارات، استقلال تاجیکستان قهرمان لیگ این کشور و AGMK ازبکستان تیم سوم لیگ ازبکستان در یک گروه قرار گرفت و به‌نظر می‌رسید قرعه راحتی به این تیم عربستانی رسیده است.

با این‌حال اتفاقات این گروه به شکلی رقم خورده که در پایان دور پنجم گروهی، استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان با ۱۰ امتیاز شانس صعود به دور بعد را دارند و در این میان نماینده تاجیکستان به‌دلیل برتری در بازی رودررو مقابل الهلال، درحال حاضر درصدر جدول قرار گرفته و درصورت پیروزی در بازی پایانی خود مقابل AGMK، به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد شد. الهلال نیز با پیروزی در بازی پایانی خود مقابل شباب الاهلی، صعود خود به یک‌هشتم نهایی را قطعی خواهد کرد، هرچند سرگروهی این تیم در گروی عدم پیروزی استقلال تاجیکستان خواهد بود. الشباب الاهلی و AGMK ازبکستان دو تیم دیگر این گروه شانسی برای صعود به یک‌هشتم نهایی نخواهند داشت.

گروه دوم؛ شاید 3 امتیاز هم منجر به صعود تراکتور نشود

در پایان دور پنجم گروهی، شارجه امارات با ۱۱ امتیاز درصدر جدول گروه دوم قرار گرفته و یکی از دو تیمی است که صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را قطعی کرده است. تراکتور با ۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفته و درحال حاضر ضعیف‌ترین عملکرد را در میان تمام تیم‌های دوم به خود اختصاص داده و حتی ممکن است با کسب سه امتیاز بازی پایانی خود مقابل شارجه صدرنشین نیز نتواند به دور حذفی صعود کند. تنها تیم ایرانی بدون شکست این رقابت‌ها برای صعود به مرحله حذفی درکنار کسب سه امتیاز از بازی پایانی، باید منتظر نتایج سایر گروه‌های این بازی‌ها نیز باشد.

درصورتی‌که استقلال تاجیکستان و الهلال از گروه اول در بازی پایانی خود نبازند، استقلال در بازی پایانی خود در گروه سوم پیروز شود و دیدار الدحیل و الاهلی برنده داشته باشد و در گروه پنجم، الوحده مقابل گوا شکست نخورد، تراکتور از دور مسابقات کنار خواهد رفت. در این گروه پاختاکور ازبکستان و القوه الجویه عراق شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارند.

گروه سوم؛ معادلات صعود در پیچیده‌ترین حالت ممکن

پیچیده‌ترین وضعیت صعود مربوط به این گروه است. استقلال درحال حاضر درصدر گروه سوم قرار گرفته و الدحیل و الاهلی با امتیاز مشابه با استقلال، در رده دوم و سوم قرار دارند. استقلال با پیروزی در هفته پایانی ۱۱ امتیازی می‌شود و الدحیل درصورت پیروزی مقابل الاهلی با امتیاز یکسان و به‌دلیل برد در بازی رودررو صدرنشین خواهد شد و درصورت پیروزی استقلال و عدم پیروزی الدحیل در این دیدار، استقلال به‌عنوان صدرنشین راهی دور بعد می‌شود.

عدم پیروزی‌ آبی‌ها در دیدار پایانی مقابل الشرطه شانس صعود این تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی را به حداقل خواهد رساند و در چنین شرایطی، تنها درصورت شکست النصر عربستان مقابل السد قطر در دیدار هفته پایانی گروه چهارم و عدم پیروزی تراکتور در بازی حساس با شارجه امارات، استقلال می‌تواند به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود. در این گروه الشرطه عراق شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارد.

گروه چهارم؛ بازی تشریفاتی برای فولاد

با برگزاری هفته پنجم دور گروهی، فولاد باتوجه به شکست مقابل السد شانس صعود به یک‌هشتم نهایی را از دست داده و بازی پایانی این تیم مقابل الوحدات اردن کاملا تشریفاتی خواهد بود. السد قطر تیم اول این گروه ۱۰ امتیازی است و النصر عربستان با ۸ امتیاز در تعقیب این تیم است و این دو تیم در هفته پایانی برای سرگروهی رودررو خواهند شد. السد تنها با یک تساوی سرگروهی خود را قطعی خواهد کرد و النصر درصورت عدم پیروزی در این دیدار کار دشواری برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد داشت.

گروه پنجم؛ نبرد پرسپولیسی‌ها برای صدرنشینی

پرسپولیس نخستین تیم این مسابقات بود که صعود خود به یک‌هشتم نهایی را قطعی کرد. باوجود شکست در دیدار هفته پنجم، پرسپولیس کماکان شانس زیادی برای صدرنشینی دارد و با پیروزی مقابل الریان قطر به‌طور قطع درصدر جدول گروه پنجم قرار خواهد گرفت. همچنین بدون درنظر گرفتن نتیجه این بازی و درصورت عدم پیروزی الوحده مقابل گوا، باز هم پرسپولیس صدرنشین خواهد بود و درصورت پیروزی نماینده امارات در آن بازی و تساوی پرسپولیس مقابل الریان، دو تیم پرسپولیس و الوحده ۱۳ امتیازی خواهند شد که باتوجه به شرایط یکسان دو تیم در بازی رودررو، پرسپولیس با تفاضل گل بهتر خود (پرسپولیس ۷+، الوحده ۲+) شانس بیشتری برای صدرنشینی خواهد داشت، مگر آنکه در بازی پایانی این گروه الوحده با یک نتیجه عجیب مقابل گوا به پیروزی برسد و اختلاف خود در تفاضل گل با پرسپولیس را جبران کند. گفتنی است، الوحده با یک امتیاز از بازی پایانی نیز شانس زیادی برای صعود خواهد داشت و درصورت پیروزی در این دیدار به‌طور قطع راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد شد. گوای هند و الریان قطر دو تیم دیگر این گروه شانسی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی نخواهند داشت.

افزایش تعداد تیم‌ها و رویه‌ای که تغییر کرده

با توجه به افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان از ۳۲ به ۴۰ و اضافه شدن یک گروه به هر منطقه، به مانند سابق دو تیم برتر هر گروه راهی یک‌هشتم نهایی نخواهند شد. در شکل جدید این مسابقات، ۵ تیم برتر گروهی به‌همراه سه تیم دوم برتر راهی مرحله حذفی خواهند شد و دو تیم سرگروه، در یک‌هشتم نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت. قرعه تیم‌ها در یک‌هشتم نهایی نیز ارتباط مستقیم به دو تیم دوم حذف‌شده خواهد داشت و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر حالت ممکن، برنامه‌ای جداگانه درنظر گرفته است. با پایان دور پنجم گروهی، هنوز هر ۱۰ حالت معرفی‌شده از جانب AFC امکان وقوع دارند و همین موضوع باعث شده پیش‌بینی قرعه‌های مرحله یک‌هشتم نهایی به‌سادگی ممکن نباشد.

قرعه احتمالی تیم‌های ایرانی در یک‌هشتم

هر تیم با صعود به‌عنوان صدرنشین با ۴ حالت و هر تیم درصورت صعود به‌عنوان تیم دوم با ۶ حالت احتمالی مواجه خواهد شد. در میان تیم‌های ایرانی، تراکتور شانس صدرنشینی نخواهد داشت و درصورت صعود در ۴ حالت با صدرنشین گروه چهارم (السد قطر یا النصر عربستان) مواجه خواهد شد و در دو حالت با صدرنشین گروه پنجم (پرسپولیس ایران یا الوحده امارات) بازی خواهد کرد. استقلال درصورت صعود به‌عنوان تیم دوم، در ۴ حالت با صدرنشین گروه پنجم (پرسپولیس ایران یا الوحده امارات) بازی خواهد کرد و در دو حالت حریف صدرنشین گروه اول (استقلال تاجیکستان یا الهلال عربستان) خواهد شد.

پرسپولیس نیز درصورت صعود به‌عنوان تیم دوم، در ۴ حالت با صدرنشین گروه دوم (شارجه امارات) بازی خواهد کرد و در دو حالت نیز حریف صدرنشین گروه سوم (استقلال ایران، الدحیل قطر یا الاهلی عربستان) خواهد شد. استقلال و پرسپولیس درصورت صعود به‌عنوان صدرنشین ممکن است با سایر صدرنشینان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی کنند. درصورت صدرنشینی استقلال و پرسپولیس، حذف تراکتور و حذف یک تیم میان السد قطر و النصر عربستان، دربی پایتخت در مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار خواهد شد و این به‌جز حالاتی است که درصورت صعود یکی از دو تیم به‌عنوان تیم دوم و سرگروهی دیگری، شاهد آن خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج