جاباما
۱۱۱۳۸۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بررسی درآمد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان

با اتمام مرحله گروهی لیگ قهرمانان در غرب آسیا از چهار تیم ایرانی حاضر در این مسابقات سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

فوتبالی: با اتمام مرحله گروهی لیگ قهرمانان در غرب آسیا از چهار تیم ایرانی حاضر در این مسابقات سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

در میان نمایندگان ایران، تنها فولاد خوزستان بود که با بدشانسی نتوانست به مرحله بعد صعود کند. با این حال حضور نمایندگان ایران در آسیا از لحاظ مالی درآمدهای خوبی برای باشگاهها با توجه به تفاوت نرخ ریال و دلار دارد که در این گزارش به شرح دریافتی های چهارنماینده ایران تا این مرحله از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم. البته به خاطر تحریم های ظالمانه امکان دریافت این جوایز فعلا وجود ندارد و باشگاههای ایرانی از یکی دو فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا، دستشان از گرفتن جوایز کوتاه مانده است.

پاداش برد و تساوی

بر اساس آخرین اعلام ای اف سی، پیروزی در هر یک از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۵۰ هزار دلار به تیم برنده می رساند و در صورت صعود در هر مرحله ۵۰ هزار دلار دیگر به تیم برنده پرداخت خواهد شد چرا که صعود از هر مرحله پس از یک برد اتفاق می افتد. در صورت تساوی بین تیم ها هر تیم ۱۰ هزار دلار پاداش خواهد گرفت که البته این رقم به هر کدام از دو تیم اختصاص می یابد. همانطور که در بالا گفته شد با احتساب اختلاف قیمت دلار و ریال پاداش ها رقم قابل توجهی نصیب تیم های ایرانی خواهد شد البته به شرط وصول که فعلا امکان پذیر نیست.

پاداش صعود

به تیم های صعود کننده از مرحله گروهی هم به نسبت مرحله ای که تیم بالا می رود پاداش هایی به صورت افزایشی تعلق می گیرد. صعود به مرجله یک هشتم ۱۰۰ هزار دلار و صعود به مرحله یک چهارم نهایی پاداش ۱۵۰ هزاردلاری دارد. حضور در مرحله نیمه نهایی ۲۵۰ هزار دلار عاید تیم صعود کننده می کند اما صعود به فینال ماجرایش حسابی فرق دارد.

قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا پاداش چشمگیر ۴ میلیون دلاری دریافت می کند و تیم نایب قهرمان هم نصف این رقم یعنی ۲ میلیون دلار کاسب می شود. پرسپولیس فصل گذشته همه پاداش های ای اف سی تا فینال گرفت و پرسپولیس دو میلیون و هشتصد و هزار دلار به جیب زده که البته به خاطر تحریم ها هنوز یک ریال هم نصیب این باشگاه نشده است.

بررسی درآمد تیم های ایرانی

پرسپولیس در گروه پنجم این رقابت ها با گوا هند و الریان قطر و الوحده امارات متحده عربی همگروه بود که با ۵ برد و یک شکست به کارش پایان داد. با احتساب درآمد های یاد شده و پاداش صعود به مرحله یک هشتم این تیم ۳۵۰ هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت خواهد کرد.

استقلال در گروه سوم رقابتها با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه بود. گروهی که به گروه مرگ موسوم بود و در نهایت سه تیم از این گروه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. استقلال این رقابتها را با ۳ برد و ۲ تساوی و ۱ باخت به اتمام رساند که این نتایج و پاداش مرحله صعود، استقلالی ها را به درآمد ۲۷۰ هار دلاری رساند. همانطور که نوشته محاسبه این ارقام با احتساب پاداش صعود است.

تراکتور، تیم پرشورهای تبریزی هم در این مسابقات و در گروه دوم با نیروی هوایی عراق و الشارجه امارات متحده عربی و پاختاکور ازبکستان همگروه بود که با ۲ برد و ۴ تساوی به کار خود پایان داد. تی تی ها تنها تیم بدون شکست بازی ها بودند و درآمد آنها با احتساب پاداش صعود به مرحله یک هشتم نهایی ۲۴۰ هزار دلار است.

فولاد خوزستان، تیم بد شانس جواد نکونام تنها تیمی است که موفق به صعود نشد و بد ترین آمار را در بین تیم های ایرانی داشت فولاد خوزستان ۱ برد ۲ تساوی و ۳ باخت به دست آورد که این نتایج باعث شد این تیم تنها ۷۰ هزار دلار درآمد کسب کند.

مشکل ویژه تیم های ایرانی/ پولی در بساط نیست

با تمامی این تفاسیر همانطور که گفته شد به دلیل تحریم های مالی بین المللی هیچ بانکی نمی تواند به حساب های معرفی شده از سمت تیم های ایرانی پول واریز کند و آنچنان سیاست های فشار حداکثری در مورد امور مالی شدید است که کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نتوانسته پاداش نزدیک به سه میلیون دلاری نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا را پرداخت کند و اخیرا پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالبات بین المللی اش با مجازات پنجره بسته مواجه شد.

این محدودیت های اقتصادی آنچنان سنگین است که که حتی تیم ها نمی توانند پولی را به مقصد بانک خارجی واریز کنند و برای پرداخت دیون و بدهی هایشان با مشکلات متعددی مواجه هستند. از کمک هزینه هایی که تیم ها در بدو ورود به لیگ قهرمانان آسیا دریافت می کنند می توان به کمک هزینه سفر ۴۵ هزار دلاری اشاره کرد و اگر تیمی به فینال این مسابقات برسد کنفدراسیون فوتبال آسیا ۵ درصد از پاداش هر دو تیم صعود کرده به فینال را صرف امور خیریه می کند.

در هر حال با صعود نمایندگان ایران به مراحل بالا، پاداش های گرفته شده بیشتر می شود اما به خاطر تحریم ها، امکان وصول و دریافت این پاداش ها وجود ندارد و پاداش ها در واقع بلوکه می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج