۱۱۱۳۹۴۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

وزیر آموزش و پرورش:

واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند، جامعه قد می‌کشد و هیچ جامعه‌ای بیش از قد معلمان خود قد نمی‌کشد.

ایسنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند، جامعه قد می‌کشد و هیچ جامعه‌ای بیش از قد معلمان خود قد نمی‌کشد.

محسن حاجی میرزایی در مراسم" بزرگداشت مقام شامخ معلم " که با حضور رئیس جمهور و به صورت غیر حضوری و زنده از طریق شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از مقام رفیع معلمان در آستانه روز معلم برگزار می شود و فرصت مغتنمی است که به نمایندگی از معلمان از حمایت رئیس جمهور و دولت از معلمان، قدردانی کنم.

واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد

وی با تاکید براینکه معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند جامعه قد می کشد و هیچ جامعه ای بیش از قد معلمان خود قد نمی کشد، افزود: «در این راه خطیر عوامل گوناگونی از برنامه درسی تا نظام سنجش، نظام تخصیص منابع و فضای فیزیکی، تجهیزات و فناوری ها دخیل هستند، اما معلم چیز دیگری است؛ معلم را به عنوان جانشین همه نداشتن ها و جبران کننده همه کاستی‌ها می‌شناسیم. معلم باکیفیت و باانگیزه است که می‌تواند همه کاستی‌ها را جبران کند.»

حاجی میرزایی به توسعه دسترسی به فضای ایمن و استاندارد آموزشی اشاره کرد و گفت: روزانه ۲۸ کلاس درس ساخته شد و ۱۰.۵ درصد از میزان مدارس ناایمن و نیازمند تخریب کاسته شد. مناطق خشت و گلی جمع آوری شد و بخاری های نفتی ۲۷۶ هزار کلاس درس جمع و در تمام مناطقی که به گاز دسترسی دارند، سیستم گرمایشی مدرسه ایمن شد.

وی ادامه داد: نرخ پوشش پیش دبستانی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافت و تقریبا دوبرابر شد و به طور ویژه این میزان در مناطق روستایی از ۲۳ به ۵۸ درصد رسید. جذب دانش آموزان دختر عشایری ۱۲ درصد، دانش آموزان عشایری متوسطه ۲۴ درصد و مدارس شبانه روزی عشایری ۳۶ درصد رشد یافت. در توسعه مهارت آموزی، ۵۰ درصد رشد هنرجویان را داریم که از ۶۲۵ هزار هنرجو به ۹۶۵ هزار هنرجو رسید و این نرخ در روستاها چهاربرابر شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی ایران برای دوره ابتدایی با برگزاری ۲۶۱۸ جلسه و در دوره متوسطه با برگزاری۲۴۰۰ ساعت برنامه از ۱۵ شهریور تا کنون تولید و پخش کرده و همه محتوای درسی را عرضه کره است افزود: کتب درسی از سال آینده به نصب رمزینه پاسخ سریع مجهز شده که دانش آموزان می توانند از تصاویر و ویدئوهای تکمیلی استفاده کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به تولد شبکه شاد و رشد سریعی که داشت اظهار کرد: شاد هرهفته ۱۳ میلیون دانش آموز و معلم را با یکدیگر مرتبط می کند و روزانه به طور متوسط ۶۵۰ هزار ارتباط زنده و ۲۵۰ میلیون پیام را سامان داده و خدمات همزمان به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر ارائه می‌دهد.

وی افزود: وظیفه می دانم در برابر عظمتِ مسئولیت پذیری، سخت کوشی و همدلی معلمان در پیگیری آموزش در دوران کرونا سر تعظیم فرود بیاورم. خانواده ها به عنوان دستیار معلم نقش آفرینی کردند و گواه دلسوزی ها و پیگیری معلمان هستند. معلم ها هرروز در خانواده ها مشاهده و ارزیابی می شوند. ایرانیان قدردان معلمان هستند.

واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یک سال کار در شرایط کرونا به ما آموخت که معلم و مدرسه جایگزینی ندارد. خواهشمندم برای دایر شدن مدارس در سال تحصیلی جدید و حضور بی دغدغه دانش آموزان و رفع نگرانی خانواده ها، واکسیناسیون معلمان و کادر مدارس را در اولویت قرار دهید.

به اعتبار شاخص های معتبر و قابل سنجش می توانیم داوری کنیم که آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید از پوشش گسترده تر، کیفیت بیشتر، عدالت بیشتر، محرومیت کمتر و دسترسی به فضای ایمن تر جلوتر بوده است و البته هنوز تاموقعیت آرمانی فاصله داریم اما گام بلندی برداشته شد. از یک بابت کاستی ها از خانواده ها و معلمان و دانش اموزان پوزش می طلبم و از سوی دیگر بابت دستاوردها افتخار می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه ماشاء الله معلمان در مدارس حضور دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج