۱۱۱۴۶۲۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

وقتی فوتبال برای علی کریمی تفریح بود!

روز ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۸۴ باشگاه بایرن مونیخ آلمان بعد از حرف و حدیث چند روزه رسما اعلام کرد با علی کریمی فوتبالیست ۲۶ ساله ایرانی به توافق رسیده است و علی کریمی به صورت رسمی بازیکن این تیم خواهد بود

طرفداری: روز ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۸۴ باشگاه بایرن مونیخ آلمان بعد از حرف و حدیث چند روزه رسما اعلام کرد با علی کریمی فوتبالیست ۲۶ ساله ایرانی به توافق رسیده است و علی کریمی به صورت رسمی بازیکن این تیم خواهد بود. حضور علی کریمی در تیم فوتبال بایرن مونیخ سومین حضور ایرانی ها در این تیم بعد از علی دایی و وحید هاشمیان محسوب می شد.

باشگاه بایرن مونیخ آلمان ۱۶ سال پیش در این روز به صورت رسمی انتقال علی کریمی بازیکن ایرانی تیم الاهلی امارات را تایید کرد. بایرن مونیخ بدون پرداخت پول به تیم اماراتی، کریمی ۲۶ ساله را به خدمت گرفت.

وقتی فوتبال برای علی کریمی تفریح بود!

حضور علی کریمی در بایرن مونیخ بازتاب گسترده ای در مطبوعات ورزشی دنیا داشت از جمله رسانه ای آلمانی که روزهای خوبی را برای علی کریمی در این باشگاه پیش بینی نکرد و نوشت علی کریمی برف کشور آلمان را نخواهد دید. آنها به طور کنایی اینگونه عنوان داشتند که علی کریمی نخواهد توانست تا زمستان یا نیم فصل دوم بوندس لیگای یک در این تیم بماند.

توقع منتقدان این بود که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی علی کریمی به امارات برگردد. تصوری که در اروپا در آن سال ها از فوتبال امارات وجود داشت، تصور مثبتی نبود و آنها اعتقاد داشتند بازیکنانی که در لیگ امارات توپ می زنند، تفریحی فوتبال بازی می کنند. جادوگر فوتبال آسیا نه تنها برف آلمان را دید که دو جام را هم با بایرن مونیخ تجربه کرد. یک قهرمانی بوندس لیگا و یک قهرمانی جام حذفی آلمان...

در ایران اما رسانه ها از انتقال جادوگر به بایرن مونیخ استقبال کردند و چند روزی علی کریمی تیتر اول تمام رسانه های ورزشی کشور بود. روزنامه های ورزشی خاطره های شیرینی از شب های دلربایی علی دایی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و ... در بوندس لیگا داشتند و زودتر از اینها دوست داشتند کریمی را هم در این لیگ اروپایی ببینند.

علی کریمی در تیم بایرن مونیخ درخششی ویژه داشت اما یک مصدومیت تلخ او را از سطح اول فوتبال آلمان دور کرد. کریمی که در آن زمان 26 ساله بود، سه فصل عالی را با تیم الاهلی امارات تجریه کرده بود و حالا بعد از گذشت سه فصل به تیم بزرگ بایرن مونیخ آلمان می پیوست. 13 اردیبهشت 1384 برای دوستداران علی کریمی یک نقطه عطف بود اما شاید برای خودش این روز یادآور حس خاصی نباشد.

نزدیکان علی کریمی می گویند او از شنیدن پیشنهاد بایرن مونیخ به وجد نیامد. این ویژگی علی کریمی بود که خودش هم خوب می داند اگر در سال های جوانی، فوتبال را جدی تر می گرفت و سه فصل در الاهلی نمی ماند و تمام پیشنهادهای رسیده از اروپا را رد نمی کرد، با آن تکنیک نبوغ آمیز و فوران خلاقیت، می توانست زودتر از 26 سالگی به سطح اول فوتبال اروپا برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هفتپه

      سلطان قلبها

    • علیرضا

      ای بابا، چرا سر علی کریمی رو چسبوندین رو بدن فرناز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج