۱۱۱۴۸۵
۲ نظر
۵۶۶۵
۲ نظر
۵۶۶۵
پ

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

سامسونگ در ده سال اخیر صدها مدل تلفن همراه طراحی کرده و به بازار عرضه کرده است. همین تجربه باعث شده اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ تلفن‌های همراه شناخته شود و پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان را بسازد.

یک پزشک: سامسونگ در ده سال اخیر صدها مدل تلفن همراه طراحی کرده و به بازار عرضه کرده است. همین تجربه باعث شده اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ تلفن‌های همراه شناخته شود و پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان را بسازد.

در میان گوشی‌هایی که توسط سامسونگ تولیدشده‌اند،‌ برخی گوشی‌ها بااینکه قدیمی هستند ولی هنوز هم ظاهری جذاب و معقول دارند. ولی برخی از این گوشی‌ها بسیار زشت و حتی عجیب هستند به‌طوری‌که طراحی آن‌ها اصلاً باعقل جور درنمی‌آید! در این مقاله برخی از عجیب‌ترین و زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ را جمع‌آوری کرده‌ایم. برخی از این گوشی‌ها حتی شبیه به گوشی نیستند.

البته در چندین سال اخیر هیچ گوشی زشت و عجیبی در تولیدات سامسونگ مشاهده نشده. دلیل آن‌هم واضح است. درگذشته عوامل بسیار زیادی در ظاهر گوشی‌ها وجود داشت که طراحان می‌توانستند بر روی آن‌ها کار کنند. ولی امروزه بیشتر امکانات فیزیکی گوشی از طریق صفحهٔ لمسی به‌صورت نرم‌افزاری در اختیار کاربر گذاشته‌شده است. امروزه طراحی گوشی‌ها به‌گونه‌ای است که انگار صفحهٔ نمایش را به قاب پشت‌گوشی چسبانده‌اند و چیز دیگری از گوشی خودنمایی نمی‌کند.

Samsung SGH-P۳۰۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

هرکسی که این گوشی را ببیند تا وقتی‌که به دکمه‌های قطع و وصل تماس بر روی آن دقت نکرده احتمالاً فکر می‌کند ماشین‌حساب است!

این گوشی عجیب در اواخر سال ۲۰۰۵ عرضه شد و در آن زمان جزو گوشی‌های بسیار نازک به‌حساب می‌آمد. این گوشی دارای صفحهٔ رنگی ۱.۸ اینچی با وضوح ۲۲۰ در ۱۷۶ پیکسل است. امکان اتصال به اینترنت، دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی به همراه فلش و باتری ۸۰۰ mAh ازجمله دیگر امکانات این گوشی هستند. این گوشی که تنها ۸.۹ میلی‌متر ضخامت دارد به همراه یک کیس چرمی و یک باتری اضافه عرضه می‌شد. احتمالاً عرضهٔ کیس چرمی به این خاطر بوده است که ظاهر عجیب این گوشی را از مردم بپوشاند!

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung SGH-E۹۱۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

این گوشی مانند P۳۰۰ در اواخر سال ۲۰۰۵ عرضه شد ولی برعکس آن بسیار ضخیم است! به‌طوری‌که در حالت بسته نزدیک به ۱ اینچ ضخامت دارد. این گوشی که با نام Samsung Serene نیز شناخته می‌شود با همکاری شرکت دانمارکی Bang & Olufsen طراحی‌شده است. این گوشی مربعی بیشتر شبیه ساعت رومیزی است تا گوشی و دارای یک صفحه‌کلید دایره‌ای شکل می‌باشد. Serene دارای صفحهٔ نمایش ۲.۱ اینچ و یک دوربین با کیفیت VGA است که در کنار گوشی قرارگرفته است.

عجیب‌تر از ظاهر این گوشی قیمت آن است که در ابتدا بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شد. لذا تصور نمی‌کنیم تعداد قابل‌توجهی از آن به فروش رفته باشد.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung SGH-P۳۱۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

این گوشی که با نام CardFon نیز شناخته می‌شود با اصول مشابه P۳۰۰ طراحی‌شده است ولی بیشتر از P۳۰۰ به یک تلفن همراه شبیه است و کمتر کسی ممکن است این‌یکی را با ماشین‌حساب اشتباه بگیرد. این گوشی نیز مانند مدل قبلی خود بسیار نازک است و تنها ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. CardFon دارای صفحهٔ نمایش ۱.۸ اینچ با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ است. دوربین ۲ مگاپیکسلی به همراه فلش و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD از دیگر امکانات این گوشی هستند. ‌CardFon‌ نیز همانند مدل قبلی خود به همراه کیف چرمی مخصوص عرضه می‌شد.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung UpStage SPH-M۶۲۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

UpStage که در بهار سال ۲۰۰۷ عرضه شد یک گوشی دورو است. یک روی آن دارای صفحهٔ ۲.۱ اینچی (۲۲۰ در ۱۷۶) به همراه دکمه‌های کنترل موزیک است که ظاهری شبیه یک MP۳ Player ایجاد کرده. سمت دیگر آن دارای صفحهٔ بسیار کوچک ۱.۴ اینچ (۶۵ در ۱۷۶) به همراه کلیدهای شماره‌گیر می‌باشد.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung SGH-F۵۲۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

این گوشی عجیب هیچ‌وقت رنگ بازار را به خود ندید. تولید F۵۲۰ در آخرین مراحل متوقف شد. این گوشی با ۱۷ میلی‌متر ضخامت دارای دو صفحه‌کلید کشویی است که یکی از بغل و دیگری از زیر گوشی بیرون می‌آیند. صفحهٔ نمایش آن ۲.۸ اینچ با وضوح ۲۷۲ در ۴۸۰ پیکسل می‌باشد. این گوشی دارای دوربین ۳ مگاپیکسلی است و از کارت حافظهٔ microSD‌ پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی آن پشتیبانی از HSDPA است که در سال ۲۰۰۷ قابلیتی کمیاب بود. این قابلیت امکان دسترسی به اینترنت را با سرعت بالاتر از ۳G برای گوشی فراهم می‌کند.

Samsung Juke

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

هر وقت صحبت از گوشی‌های عجیب می‌شود Juke حضور دارد. این گوشی که در نیمهٔ دوم سال ۲۰۰۷ عرضه شد، کوچک و بسیار دراز است ولی باریک نیست (۲۱ میلی‌متر ضخامت دارد). Juke مخصوص دوستداران موسیقی طراحی‌شده است و دارای صفحهٔ ۱.۶ اینچی به همراه دکمه‌های کنترل‌کنندهٔ موسیقی در زیر آن است. دارای ۲ گیگابایت حافظهٔ داخلی است و صفحهٔ کلید آن به‌صورت چرخشی باز می‌شود.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung SCH-i۷۶۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

سیستم‌عامل مایکروسافت برای گوشی‌های تلفن همراه قبل از ویندوز فون، ویندوز موبایل نام داشت. تعداد گوشی‌های ویندوز موبایل در آن زمان کم نبود. ظاهر سیستم‌عامل ویندوز موبایل از جهاتی به ویندوز کامپیوتر شباهت داشت (مثل منوی استارت، فایل‌های اجرایی با پسوند exe، رجیستری، و …) بااینکه خیلی مناسب یک تلفن همراه نبود ولی برخی کاربران احساس خوبی نسبت به آن داشتند. انگار یک رایانهٔ جیبی حمل می‌کنند. SCH-i۷۶۰ در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نسبتاً معروف بود. این گوشی با صفحهٔ لمسی ۲.۸ اینچی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD و با صفحه‌کلید QWERTY که از زیر گوشی درمی‌آمد جزو گوشی‌های باکلاس آن زمان بود. البته الآن خیلی عجیب است که یک گوشی با صفحهٔ لمسی نه‌تنها یک بلکه دو صفحه‌کلید داشته باشد.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung Serenata

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

این گوشی عجیب حاصل دومین همکاری سامسونگ با شرکت Bang & Olufsen است. این گوشی بااینکه از مدل قبلی‌اش کمی بهتر است ولی هنوز به هرچه شبیه باشد به گوشی شبیه نیست! قسمت پشتی Serenata به‌صورت کشویی باز می‌شود ولی هیچ دکمه‌ای روی آن نیست! بلکه یک بلندگوی بسیار بزرگ از پشت آن بیرون می‌آید. جالب اینجا است که این گوشی هیچ صفحه کلیدی ندارد و حتی صفحهٔ آن نیز لمسی نیست. شماره‌ها را باید با دکمهٔ دایره‌ای شکل که بالای صفحه قرارگرفته وارد کنید. Serenata دارای صفحهٔ ۲.۳ اینچ با وضوح ۲۴۰ در ۲۴۰ می‌باشد. این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظهٔ داخلی است و از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. دوربین ندارد ولی دارای قابلیت HSDPA است که می‌تواند سرعت اتصال آن را به اینترنت بالا ببرد.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

Samsung B۳۳۱۰

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

دکمه‌های شماره گیر به‌صورت عجیبی در این گوشی به‌صورت ردیفی در لبهٔ گوشی قرار دارند و یک صفحه‌کلید QWERTY به‌صورت کشویی از زیر گوشی بیرون می‌آید. B۳۳۱۰ علیرغم ظاهر عجیبش یکی از گوشی‌های معروف سال ۲۰۰۹ است (بیشتر به خاطر قیمت ارزان).

Samsung SPH-N۲۷۰ Matrix

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس

حسن ختام این لیست، عجیب‌ترین گوشی سامسونگ یعنی Samsung Matrix است. یک مدل از این گوشی در سال ۲۰۰۳ در فیلم معروف Matrix نقش‌آفرینی کرد. این گوشی علی‌رغم ظاهر جالبش هیچ ویژگی خاصی نداشت. نه دوربین داشت، نه بلوتوث، نه قابلیت پخش ویدئو و نه حتی قابلیت پخش MP۳.

تنها ده هزار مدل از این گوشی تولید شد و فقط در ایالات‌متحدهٔ آمریکا فروخته شد. این گوشی دارای ضخامت ۲۰ میلی‌متر است و بلندگوی آن به‌صورت کشویی بر روی صفحهٔ نمایش قرار می‌گیرد. صفحهٔ نمایش Matrix دارای وضوح ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل می‌باشد.

استفاده از این گوشی در فیلم تخیلی Matrix احتمالاً نوعی پیش‌بینی از گوشی‌های آینده بود. البته خیلی خوشحالیم که این پیش‌بینی تحقق پیدا نکرد و اکنون از گوشی‌های خیلی بهتری استفاده می‌کنیم.

زشت‌ترین گوشی‌های سامسونگ +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      اخ اون که شکل ماشین حسابه باب جلسه امتحانه

    • reza

      دمت گرم آي گفتي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج