۱۱۱۵۳۴۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

استراماچونی: تیم کونته شایسته قهرمانی بود

اینترمیلان در فاصله ۴ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ توانست قهرمانی خود در سری A را قطعی کرده و پس از ۱۱ سال اسکودتو را بالای سر ببرد.

فرهیختگان: اینترمیلان در فاصله ۴ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ توانست قهرمانی خود در سری A را قطعی کرده و پس از ۱۱ سال اسکودتو را بالای سر ببرد. در طول این سال‌ها مربیان زیادی ازجمله آندره‌آ استراماچونی تلاش کردند اینتر را به اوج برگردانند اما درنهایت در این راه توفیقی نداشتند. استراماچونی در مصاحبه‌ای درباره عملکرد نرآتزوری در این فصل و تحت هدایت آنتونیو کونته صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

آیا انتظار چنین نمایشی را از اینتر در این فصل داشتید؟

بازگشت به روزهای اوج و قهرمانی پس از سال‌ها رنج و سختی برای هواداران تیم لذت زیادی دارد. اینتر در این فصل با تیمی جاه‌طلب و پرانگیزه مسابقات را آغاز کرد و نمایش خوبی داشت اما من تصور نمی‌کردم بتوانند به این زودی به قهرمانی برسند. آنها مقتدرانه به این عنوان رسیدند و استحقاق آن را داشتند.

آنتونیو کونته در این فصل تیمش را در حساس‌ترین مقاطع به‌خوبی هدایت کرد. فکر می‌کنید او فصل آینده نیز در این تیم خواهد بود و می‌تواند این موفقیت‌ها را تکرار کند؟

پس از ناکامی در سه جام مختلف در فصل گذشته او به‌خوبی توانست ثابت کند شایستگی آن را دارد که این تیم را بسازد و با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، اینتر را به قهرمانی در لیگ برساند. تیم او در نیم‌فصل دوم عملا بی‌رقیب بود و این نشان از عملکرد بسیار خوب او در این باشگاه دارد. به نظر من برتری در دربی میلان و همچنین مسابقه سخت برابر آتالانتا مهم‌ترین نتایجی بودند که تیم در حساس‌ترین دیدارها کسب کرد و نقطه‌عطف این فصل برای این مربی و شاگردانش بود.

به نظر شما کدام بازیکن بیشترین تاثیر را در این قهرمانی داشت؟

بدون‌شک روملو لوکاکو. او به‌خوبی تیم را جلو برد و با گل‌های حساسی که به ثمر رساند، نقش پررنگی در این موفقیت داشت. البته از عملکرد خوب سمیر هندانوویچ در درون دروازه هم نباید غافل شد. او لیدر تیم در خط دفاعی بود و به‌خوبی توانست از تجربه خود در این بخش استفاده کند.

شما سابقه کار با مایکون در اینتر را داشتید. فکر می‌کنید اشرف حکیمی توانسته جانشین مناسبی برای این مدافع راست برزیلی باشد؟

مایکون برای من بازیکنی منحصربه‌فرد است اما حکیمی هم در این پست عملکرد بسیار خوبی داشته است. او به‌خوبی از توان بدنی خود استفاده می‌کند و چه در دفاع و چه در حمله برای تیمش تاثیرگذار بوده است. به نظرم او یکی از خریدهای خوب کونته برای اینتر محسوب می‌شود که توانسته قدرت تیم در سمت راست زمین را افزایش دهد.

آیا بازیکنان دیگری هستند که در میان این دو نسل بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید؟

به نظرم این کاری سخت و شاید خطرناک باشد، چراکه آن تیم توانسته بود سه‌گانه را کسب کند و نفرات خوبی در ترکیب خود داشت. بااین‌حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نفرات کنونی و بازیکنانی که در دوره من در اینتر حضور داشتند، انجام دهم، باید به کریستین اریکسن اشاره کنم که مرا یاد نمایش خوب وسلی اسنایدر در میانه زمین می‌اندازد. بروزوویچ و بارلا هم در مرکز زمین قلب حرکات تیم را در‌اختیار دارند و همانند زانتی و کامبیاسو هستند. بااین‌حال به نظرم نمی‌توان آنها را با هم قیاس کرد.

هندانوویچ و رانوچیا تنها نفراتی هستند که از آن زمان تاکنون در اینتر مانده‌اند. فکر می‌کنید آنها بتوانند به حضور خود در نرآتزوری ادامه دهند؟

هر دوی این نفرات بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند. سمیر را در آن زمان به خدمت گرفتیم و خیلی زود به گلر اصلی تیم تبدیل شد که در این سال‌ها نقش مهمی در موفقیت‌های تیم داشته است. به نظرم او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های کنونی فوتبال دنیاست. آندره‌آ نیز عملکرد خوبی در این سال‌ها داشته و شایسته رسیدن به این موفقیت بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج