جاباما
۱۱۱۵۵۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار وقوع سیلاب موقت در برخی مناطق

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در چند روز آینده در اغلب نقاط کشور به دلیل بارش‌های بهاری احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد بنابراین از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

فارس: معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در چند روز آینده در اغلب نقاط کشور به دلیل بارش‌های بهاری احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد بنابراین از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در نواحی شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در استان‌های اصفهان، یزد و شرق فارس بارش باران خواهیم داشت.

وی گفت: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت سامانه بارشی در شمال غرب تضعیف می‌شود و به تدریج در نواحی شمال شرق شدت می‌یابد و در بخش‌هایی از شرق کشور نیز فعالیت خواهد داشت.

اصغری بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، در دستور کار باشد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در نوار شمالی و شرقی کشور و بخش هایی از یزد، اصفهان و کرمان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، همچنین در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بارش باران خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر روزهای امروز و فردا مواج و توفانی است، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز در سواحل خزر بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۲۱ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج