جاباما
۱۱۱۶۶۱۸
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

بر خلاف تصور اکثر فعالان بازار، حضور ایلان ماسک در برنامه SNL تاثیری که انتظار می‌رفت را نداشت. در جریان پخش این برنامه قیمت دوج کوین با سقوطی ۲۵ درصدی مواجه شد.

برترین‌ها: بر خلاف تصور اکثر فعالان بازار، حضور ایلان ماسک در برنامه SNL تاثیری که انتظار می‌رفت را نداشت. در جریان پخش این برنامه قیمت دوج کوین با سقوطی ۲۵ درصدی مواجه شد. شاید دلیل اصلی این سقوط مربوط به بخشی از مکالمات ایلان ماسک و مادرش باشد.

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

دو هفته پیش مشخص شد که روز گذشته ایلان ماسک میزبان برنامه SNL خواهد بود. همین خبر کافی بود تا قیمت دوج کوین افزایش پیدا کند و علاقه‌مندان به این رمزارز با انتظار حضور ماسک در SNL، به خرید دوج کوین ادامه دهند.

قیمت این رمزارز در روز‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرد و به بالای ۷۰ سنت رسید. همین موضوع باعث شد بسیاری منتظر قیمت یک دلاری آن باشند و منتظر چنین اتفاقی با حضور ماسک در SNL بودند.

یکی از دلایل انتظار کاربران برای افزایش قیمت این رمزارز، استفاده از نام آن توسط مدیرعامل تسلا در برنامه SNL بود. اگرچه ماسک از نام آن در اجرایش استفاده کرد، اما تاثیری روی افزایش قیمت این رمزارز نداشت. ماسک حتی در این برنامه دوج کوین را آینده بازار ارز اعلام کرد و گفت وسیله مالی غیرقابل توقفی است که دنیا را می‌گیرد.

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

اما در حقیقت عکس این اتفاق رخ داد و قیمت دوج کوین از ۶۶ سنت به ۵۰ سنت کاهش پیدا کرد. این ریزش تقریبا لحظه‌ای رخ داد که ایلان ماسک و مادرش درباره کادو روز مادر صحبت کردند و به دوج کوین اشاره کردند.

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

در این مکالمه، مادر ایلان ماسک به او گفت: «من برای کادوی روز مادر هیجان زده‌ام، فقط امیدوارم دوج کوین نباشد.»

در جواب او ایلان با خنده گفت: «اتفاقاً دوج کوین است»

در مقاله‌ای که اخیراً توسط تیم آسان بیت کوین منتشر شده بود، نیز به این موضوع اشاره شده بود که «اگر خود را آماده کرده‌اید تا پس از پخش برنامه ایلان ماسک با پس‌انداز زندگی خود دوج کوین بخرید، بهتر است کمی «احتیاط» به خرج دهید.»

داستان از کجا شروع شد

در ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ (۱ آوریل ۲۰۲۱)، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که دوج کوین واقعی را روی ماه قرار خواهد داد؛ اما خیلی‌ها گمان کردند که قضیه دروغ اول آوریل بوده است. همان‌طور که دیده شد، این میلیاردر شوخی نکرده است و ساعاتی قبل ماسک در توییتی اعلام کرد:

اسپیس ایکس ماهواره‌ی دوج-۱ را سال آینده به ماه خواهد فرستاد

پرداخت مأموریت به‌صورت دوج انجام گرفته است

اولین رمزارز در فضا

اولین میم در فضا

به سمت ماه!

elonmusk@، بیستم اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۰ می ۲۰۲۰۱)

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

شرکت ژئومتریک انرژی (GEC) نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شرکت اسپیس ایکس یک ماهواره ۴۰ کیلوگرمی را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ برای کاوش، تحقیقات و جمع آوری اطلاعات به سمت ماه پرتاب کند.

تمام هزینه‌های پروژه «DOGE-۱ Mission to the Moon» با استفاده از دوج کوین به اسپیس ایکس پرداخت می‌شود. این ماهواره قرار است تا به وسیله راکت فالکون-۹ شرکت اسپیس ایکس برای انجام ماموریت خود به فضا پرتاب شود.

هیچ‌کدام از شرکت‌های اسپیس ایکس یا ژئومتریک انرژی نگفته است که چه مقدار دوج (DOGE) صرف این مأموریت خواهد شد. این هزینه ممکن است به توسعه‌ی بخشی از محموله اشاره کند یا شامل کل هزینه برای فرستادن آن به ماه باشد.

مأموریت‌های ماه قبلی دارای هزینه‌های مشخصی بودند. برنامه کاوش ماه چین با نام چانگ‌ای ۴، یعنی آخرین فرود نرم روی سطح ماه در ۲۰۱۹، حدود ۱۷۲ میلیون دلار در آن زمان صرف فرستادن ۱۲۰۰ کیلوگرم ماه‌نشین و ۱۴۰ کیلوگرم ماه‌نورد شد. کاوشگر جو و محیط غبار ماه ناسا که ماهواره‌ای ۴۹٫۶ کیلوگرمی بود و در ۲۰۱۳ به مدار ماه فرستاده شد، حدود ۲۸۰ میلیون دلار هزینه برداشت که شامل تحقیق و توسعه نیز می‌شد؛ یعنی ۵٫۶ میلیون دلار به ازای هر کیلوگرم محموله که این هزینه‌های محاسبه‌شده جدا از جرم زمان پرتاب بود.

باید به این نکته توجه داشت که پس از ۸ سال هزینه‌ها به احتمال زیاد کاهش یافته است. اگر GEC همان هزینه‌ها را صرف کند، این شرکت باید حدود ۲۲۵٫۸ میلیون دلار به ازای ۴۰ کیلوگرم محموله‌ی ذکرشده بپردازد که برابر ۳۳۸ میلیون دوج کوین در زمان نوشتن این خبر است. این مقدار معادل ۰٫۳ درصد از کل موجودی ۱۲۹٫۵ میلیارد دوج کوین در گردش است.

اکنون طی چند ساعت گذشته و با اعلام این خبر قیمت دوج کوین در صرافی بایننس، جهشی ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

ماسک همچنین در طول برنامه SNL از ابتلایش به «سندرم آسپرگر» یا نشانگان آسپرگر خبر داد که نوعی اختلال رشد عصبی محسوب می‌شود که در طیف اوتیسم قرار می‌گیرد. مدیرعامل تسلا در این برنامه گفت اولین میزبان SNL با سندرم آسپرگر است یا حداقل اولین نفری است که چنین موضوعی را می‌گوید.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی سقوط قیمت دوج‌کوین را مورد تمسخر قرار دادند، اما با توجه به طبیعت ارز‌های دیجیتال، قابل پیش‌بینی بود که ارزش این ارز دیجیتال دوباره افزایش می‌یابد و حتی ممکن است به ارزش قبلی خود بازگردد. برخی از این شوخی‌ها را با هم بخوانیم

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

افت و خیز ارزش دوج‌کوین با پخش برنامه SNL

همان‌طور که ملاحظه کردید دوج کوین نشان داد که به اتفاقات شبکه‌های اجتماعی حساس است و در واکنش به آن‌ها تغییر قیمت می‌دهد و طبق چندین مطالعه، توییت‌های ایلان ماسک در اغلب مواقع به بالا رفتن قیمت دوج‌کوین منتهی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوج یه ارز آینده داره/۵۰۰۰واحدی ۴۰۰ تومن یکسال پیش خرید زدم نگه میدارم تا بشه واحدی ده دلار

      پاسخ ها

      • احمد

        ایشالا بشه بیست دلار
        اما برای تا اونموقع چیکار میکنی کارگری؟

      • ناشناس

        پیش بسوی ارزهای دیجیتال
        چون آینده خبری از پول کاغذی و عابر بانک و ... نیست

      • بدون نام

        یک سال پیش ۱۷۰ بود تا همین ۹ ماه پیش صداقت پیشه کن

    • بدون نام

      دوج در عرض فقط همین سال چنان رشدی داشته که این ریزشهای موقتی به جایی بر نمیخوره.شما هم بجای وقت و تمرکز روی این اخبار به اوضاع بورس بپردازید که در عرض سال سقوطی بی سابقه داشته.امثال ایلان ماسک حداقل دزدی هم کنند خدمتی هم به بشریت ارائه میدن اما بورس ایران فقط دزدیه خالصه!

    • سروه یزدانی

      گلد وسکه زیباست و همه مال من و جزو اموال و متعلقات من در روی کره زمین است اگر اتحادیه های طلا و سکه وارزهای دیجیتالی وشمش را در اختیار اصل اتحادیه یعنی ایران داد تا آن را ادا ره کند بهترین رآه برای کسب درآمد برای تمام دنیا است چون این مغز یک ایرانی بود که سکه های ارزی دیجیتالی وبقیه گلدن ها را سیاست گذاری کرده من مسلمان و شیعه ام بیشتر ما روی آن مطالعه داریم

    • بدون نام

      توی ایران هر مثبت یه فرار از بورس.با هر میزان ضرر باید فقط فرار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج