جاباما
۱۱۱۶۷۷۹
۵۱۰۰
۵۱۰۰
پ

تست فوری کرونا

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور، انجام تست تشخیص کرونا به منظور شناسایی ناقلین و مبتلایان از اهمیت خاصی برخوردار است. آزمایشگاه برسا با کادر مجرب و دارا بودن آخرین تکنولوژی روز دنیا، پیشگام در تشخیص ویروس کروناست.

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور، انجام تست تشخیص کرونا به منظور شناسایی ناقلین و مبتلایان از اهمیت خاصی برخوردار است. آزمایشگاه برسا با کادر مجرب و دارا بودن آخرین تکنولوژی روز دنیا، پیشگام در تشخیص ویروس کروناست.

تست فوری کرونا

استاندارد طلایی شناسایی ویروس کرونا در آزمایشگاه برسا چیست؟

آزمایش تشخیص مولکولی استاندارد طلایی تشخیص بیماری کووید-۱۹ است. تائیدقطعی ابتلا به کووید-۱۹ بر اساس تکثیر توالی اختصاصی اسید نوکلئیک ویروس بوسیله روش RT-PCR میباشد. هفته‌های قبل از شروع علائم تنها با آزمایشات بر پایه PCR می‌توان بیماری کویید۱۹ را تشخیص داد. در PCR وجود یا عدم وجود ماده ژنتیکی ویروس در انتهای کار دستگاه مشخص میشود، اما در روش Real time PCR میتوان تکثیر ماده ژنتیکی ویروس را در لحظه بررسی کرد. اگر فلورسانس ساطع شده از نمونه بعد از تعداد مشخصی چرخه از حدی مشخص فراتر رود میتوان مثبت یا منفی بودن نمونه را گزارش داد.

این تست به منظور شناسایی ماده ژنتیکی ویروس کرونا (RNA) در نمونه‌هایی که از دستگاه تنفسی افراد گرفته میشود بیشترین کاربرد را دارد.

چه زمانی باید برای انجام تست تشخیص کرونا مراجعه کرد؟

به طور کلی در ۲ صورت شما ملزم به انجام تست کرونا هستید. اول زمانی که با هر یک از علائم این بیماری اعم از تب، سرفه، خستگی و کوفتگی بدن، تنگی نفس و همچنین از دست دادن حس بویایی و چشایی رو به رو شدید و دوم زمانی که هر یک از نزدیکان و آشنایان شما که به تازگی آن‌ها را ملاقات کرده اید به کرونا مبتلا بوده‌اند. برای کاهش خطای تست کرونا بهتر است که چند روز پس از ملاقات با فرد مبتلا اقدام به انجام تست کرونا نمایید و در این مدت ارتباط خود با دیگران را محدود کنید.

تست فوری کرونا

تست تشخیص کرونا در آزمایشگاه برسا

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و تشخیص مولکولی برسا که از نظر تکنولوژی و ظرفیت تست‌های مولکولی در ایران و سطح منطقه کم‌نظیر است، با دارابودن تکنولوژی Cobas ۸۸۰۰ و Cobas ۶۸۰۰ شرکت Roche سوئیس، بعنوان مجهزترین آزمایشگاه تخصصی تست‌های مولکولی کشور در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تهران افتتاح گردیده است. آزمایشگاه برسا با ظرفیت بیش از ۷ هزار تست در روز راه‌اندازی شده و تنها آزمایشگاه مجهز به سیستم تمام اتوماتیک تست‌های مولکولی در ایران است که می‌تواند در هر روز ۷ هزار تست انجام دهد.

از جمله دیگر خصوصیات تست تشخیص کرونا در آزمایشگاه برسا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنها آزمایشگاه تمام اتوماتیک PCR در ایران و تنها دارنده دستگاه‌های Cobas۶۸۰۰/۸۸۰۰

این دستگاه‌ها قابلیت شناسایی ویروس و تشخیص لود ویروس را به روش Real-time PCR دارند.

دستگاه Cobas ۶۸۰۰ قابلیت جوابدهی ۱۳۴۴ تست را در شبانه‌روز و دستگاه Cobas ۸۸۰۰ قابلیت جوابدهی ۴۰۰۰ تست را در شبانه‌روز دارد که آزمایشگاه برسا را قادر به پاسخ‌دهی به ۷ هزار تست در هر شبانه روز می‌کند.
در این دستگاه تمامی فرآیند‌ها بدون دخالت دست و به صورت فول اتوماتیک اتفاق می‌افتد، که خطا‌های مربوط به کاربر را به حداقل می‌رساند لذا علاوه بر قابلیت انجام تعداد بسیار زیاد تست، نتایج کاملا معتبر و تکرارپذیر در دسترس خواهد بود.

• استفاده از کیت تشخیص کرونای Cobas SARS-CoV۲ شرکت Roche و دارای مجوز FDA در آزمایشگاه برسا

از ظهور پاندمیک تا ۱۵ مارچ ۲۰۲۱، کمپانی Roche تمام توالی‌های ثبت شده مربوط به ویروس کرونا در پایگاه اطلاعاتی NCBI (بیش از ۸۶ هزار توالی) و در GISAID (بیش از ۶۵۷ هزار توالی) را آنالیز کرده است. در طراحی این کیت شناسایی همزمان دو منطقه حفاظت شده در دو ژن کرونا ویروس مدنظر قرار گرفته است. شناسایی دو تارگت بصورت همزمان در هر نمونه دقت تست را بسیار بالا میبرد.

طبق ارزیابی تمام توالی‌های گزارش شده در پایگاه‌های اطلاعاتی تا تاریخ ذکر شده، هیچ نتیجه منفی کاذبی با استفاده از تست Cobas-SARS-CoV۲ در مورد واریانت‌های گزارش شده در انگلستان ((B.۱.۱.۷, ۲۰I/۵۰۱Y.V۱، آفریقای جنوبی ۲۰H/۵۰۱Y.V۲))، برزیل/ژاپن ((B.۱.۱.۲۴۸, ۲۰J/۵۰۱Y.V۳, ۲۰B/S.۴۸۴K، آمریکا-کالیفرنیا (CAL.۲۰C)، آمریکا-اوهایو (B.۱.۲ COH.۲۰G/۵۰۱Y) مشاهده نمی‌گردد.

چرا که اکثر جهش‌ها در ژن Spike ویروس کرونا رخ میدهد و اثری بر روی تست‌های مولکولی تکنولوژی Roche ندارد. همچنین هیچ کدام از جهش‌های گزارش شده در ژن‌های ORF۱a/b یا N و E در تست مولکولی کمپانی Roche تاثیری ندارد، زیرا نواحی اتصال پرایمر‌ها و پروب‌ها تحت تاثیر قرار نگرفته اند.

• نمونه‌گیری در اتاقک‌های جداگانه‌ی استریل، بدون ارتباط مستقیم و در فضای باز

به منظور حفظ سلامت مراجعه کنندگان نمونه گیری کرونا در اتاقک‌های جداگانه و استریل و در فضای باز صورت میگیرد.
در آزمایشگاه برسا از هر بیمار یک سواب حلق و یک سواب بینی بصورت همزمان گرفته میشود که امکان تشخیص ویروس را بالا می برد.

تست فوری کرونا

• استفاده از سواپ داکرون و محیط VTM

جمع آوری نمونه از مهمترین مراحل شناسایی ویروس است و بدین منظور باید از محلول‌های استاندارد استفاده کرد.
VTM یک محیط کشت مغذی است که جهت انتقال ویروس بهینه شده است. این محیط دارای مواد ضد باکتری و قارچ میباشد و برای حفظ ویروس جهت استخراج ماده ژنتیک آن مناسب است.

در آزمایشگاه برسا از سواپ داکرون که یک سواپ استریل و از جنس پلی استر است جهت نمونه گیری استفاده میشود. این سواپ جاذب خوبی برای نمونه برداری است و هیچ گونه ماده آلرژی زا و ترکیب مهارگر PCR ندارد از این رو از بهترین سواپ‌ها جهت نمونه برداری ویروس از حلق و بینی میباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج