۱۱۱۶۹۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

ظلمی که صهیونیست‌ها نسبت به مالکان اصلی این سرزمین روا داشته‌اند بار دیگر باعث شد ورزشکاران و به‌خصوص فوتبالیست‌ها به حمایت از فلسطینیان پرداخته و خواستار پایان خشونت‌ها و احترام به حق مالکیت این افراد شوند.

فرهیختگان: در روزهای اخیر درگیری میان مردم فلسطین و نظامیان رژیم‌صهیونیستی دوباره اوج گرفته است و در این میان ستاره‌ها و باشگاه‌های فوتبال نیز به حمایت از فلسطینیان پرداخته‌اند و اقدامات صهیونیست‌ها در غصب زمین‌های آنها و همچنین سرکوب ‌آنها را محکوم کرده‌اند. ماجرا پس از آن اوج گرفت که دادگاهی در اسرائیل حکم به اخراج چندین خانواده فلسطینی از خانه‌هایشان در منطقه شیخ‌جراح بیت‌المقدس که سال‌هاست در آن زندگی می‌کنند، داد و این اقدام صهیونیست‌ها با واکنش فلسطینی‌ها روبه‌رو شد.

تظاهرات هزاران فلسطینی در مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها به خشونت کشید و باعث زخمی‌شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها شد. این اتفاقات باعث شده در روزهای اخیر اوضاع در قدس بسیار پرتنش دنبال شود و همین اتفاق و ظلمی که صهیونیست‌ها نسبت به مالکان اصلی این سرزمین روا داشته‌اند بار دیگر باعث شد ورزشکاران و به‌خصوص فوتبالیست‌ها به حمایت از فلسطینیان پرداخته و خواستار پایان خشونت‌ها و احترام به حق مالکیت این افراد شوند.

از شیلی تا کویت و قطر

رژیم‌صهیونیستی سال‌هاست که به‌دنبال بیرون کردن مردم فلسطینی از بیت‌المقدس است تا با شهرک‌سازی در زمین‌های این افراد، رویای خود را در ایجاد پایتختی یکپارچه از مردم صهیونیست تحقق بخشد. اقدام اخیر آنها نیز در راستای همین نقشه بوده است تا بتوانند در مناطقی که به فلسطینی‌ها تعلق دارد به شهرک‌سازی و تحرکات غیرقانونی خود ادامه دهند. این رفتارها با واکنش‌هایی در سراسر دنیا روبه‌رو شده است. در نخستین واکنش‌ها تیم دپورتیووپالستینو شیلی در جریان بازی شنبه‌شب خود برابر کولوکولو در لیگ این کشور با چفیه وارد زمین شد تا حمایت خود را از فلسطینی‌ها نشان دهد.

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

این باشگاه که در سال1920 توسط عده‌ای از مهاجران فلسطینی در شیلی تاسیس شده است به‌نوعی صدای مردم این کشور در شیلی و حتی منطقه آمریکای‌جنوبی محسوب می‌شود و بارها با اقدامات اینچنینی صدای مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است. حمایت‌های این باشگاه باعث شده مردم این منطقه هرچه بیشتر با جنایت‌های صهیونیست‌ها آشنا شوند و به همین دلیل محبوبیت زیادی بین مردم فلسطین و همچنین کشور شیلی دارد. در کویت نیز چند تیم این کشور با شال‌هایی که پرچم فلسطین روی آنها نقش بسته بود راهی زمین شدند تا به این صورت حمایت خود را از مردم این کشور نشان دهند.

در قطر نیز تیم‌های باشگاهی به حمایت از فلسطینی‌ها پرداخته و در جریان دیدارهای این هفته خود با چفیه که نماد مقاومت مردم این کشور است راهی زمین شدند. در جریان دیدار السد، قهرمان فصل پیش این رقابت‌ها که ژاوی هرناندز مشهور هدایت آن را برعهده دارد مقابل العربی، دو تیم با برنامه‌ریزی قبلی با چفیه و همچنین پلاکاردی در حمایت از مردم فلسطین راهی زمین شدند و به این ترتیب موضع خود را علیه خشونت صهیونیست‌ها نشان دادند.

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

سایت «دوحه‌نیوز» در گزارشی از این اتفاق نوشت: «اسرائیلی‌ها در روزهای اخیر حملات وحشیانه‌ای علیه مردم غیرمسلح فلسطین انجام دادند و آنها را که به اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی صهیونیست‌ها در محله شیخ‌جراح معترض بودند به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار داده و زخمی کردند. دو تیم قطری السد و العربی نیز پیش از دیدار دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های امیرکاپ که روز یکشنبه برگزار شد به حمایت از مردم فلسطین پرداختند. در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که دو تیم با چفیه و همچنین پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود: «فلسطین در قلب ما قرار دارد» راهی زمین شدند و عکس یادگاری خود را نیز با همان چفیه و پلاکارد گرفتند.»

از طرف دیگر محمد ابوتریکه، کارشناس شبکه بین‌اسپورت و اسطوره فوتبال مصر در آنتن زنده تلویزیونی درباره این اتفاقات گفت: «در ابتدای صحبت‌هایم می‌خواهم به مردم بیت‌المقدس سلام و ادای احترام کنم و امیدوارم خداوند متعال آنها را درنهایت به پیروزی برساند. آنها به دعای خیر ما نیاز دارند چون مظلوم‌ترین مردم بین امت مسلمان هستند و امیدوارم خداوند به آنها کمک کند تا در مسیر رسیدن به اهداف‌شان موفق باشند و بتوانند در این نبرد به پیروزی برسند.»

مشابه این حمایت‌ها توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا صورت گرفته است و اقدامات اسرائیلی‌ها در این شهر مقدس را محکوم کرده‌اند. آنها حتی به مسجدالاقصی نیز حمله کرده و فلسطینیانی را که در آنجا حضور داشتند با گلوله‌های پلاستیکی و دیگر سلاح‌ها مورد هجوم قرار دادند. در چند روز اخیر درگیری‌ها بین دو طرف به اوج خود رسیده است و بیش از ۳۰۰فلسطینی تاکنون در این تنش‌ها زخمی و مصدوم شده‌اند. در منطقه شیخ‌جراح حدود ۳۰۰۰فلسطینی ساکن هستند که اسرائیلی‌ها تصمیم دارند حداقل ۵۵۰نفر آنها را از خانه‌های خود بیرون کنند که اقدامی غیرقانونی محسوب می‌شود. آنها تصمیم دارند درصد جمعیتی این منطقه را به ۷۰-۳۰ به‌سود خود تغییر دهند تا بالانس جمعیتی این شهر را به‌سود خودشان و به‌ضرر فلسطینی‌ها عوض کنند.‌

حمایت ستاره‌های فرانسوی

در روزهای اخیر تنها باشگاه‌های مختلف دست به حمایت از مردم این کشور نزده‌اند و بازیکنان مشهور و نامدار نیز در این زمینه تلاش‌هایی انجام داده‌اند. در شبکه‌های اجتماعی سیل عظیمی در حمایت از مردم فلسطین شکل گرفته و هشتگ‌های مختلفی در این‌باره ترند شده است. از مشهورترین بازیکنانی که تاکنون حمایت خود را از مردم فلسطین نشان داده‌اند می‌توان به پل پوگبا و فرانک ریبری اشاره کرد. دو ستاره فرانسوی دنیای فوتبال که هر دو مسلمان هستند و در صفحات خود به این اقدام صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند. پوگبا دراین‌باره نوشته است: «دنیا به صلح و عشق نیازمند است و در آستانه عید فطر شما را دعوت می‌کنم که همدیگر را دوست داشته باشید. برای فلسطین دعا کنید.»

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

ریبری هم با بازنشر یک استوری به حمایت از مردم فلسطین درمقابل اشغالگران پرداخته و با هشتگ جان فلسطینیان مهم است که در واکنش به هشتگ معروف جان سیاهان مهم است ترند شده، به اتفاقات اخیر واکنش نشان داده است.

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

از طرفی دانکن کیسی، بازیکن سابق تیم‌ملی راگبی ایرلند نیز در ویدئویی خواستار تحریم محصولات کمپانی پوما شده است. این کمپانی اسپانسر البسه فدراسیون فوتبال رژیم‌صهیونیستی است و به همین دلیل کیسی از همه مردم دنیا خواسته با تحریم محصولات پوما به حمایت از مردم فلسطین پرداخته و نشان دهند که با هر کسی که به‌نوعی به صهیونیست‌ها کمک کند، مخالفند.

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

او گفت: «طی سال‌های گذشته ظلم زیادی به مردم فلسطین شده و اسرائیلی‌ها به هر نحو ممکن می‌خواهند آنها را از خانه‌هایشان آواره کنند. اقدام اخیر نیز تازه‌ترین رفتار عجیب و دور از انسانیتی است که ازسوی آنها اتفاق افتاده است. اسرائیلی‌ها هر روز تلاش می‌کنند با شهرک‌سازی در زمین‌های فلسطینی‌ها و سرکوب آنها با اقدامات نظامی برنامه‌های خود را پیش ببرند اما فکر می‌کنم یک‌بار برای همیشه باید همه حامیان فلسطین درکنار هم متحد شده و فکری اساسی برای ممانعت از این روند داشته باشند.»

از ۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار

این نخستین‌بار نیست که رفتارهای خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها با واکنش‌هایی در جامعه ورزش روبه‌رو می‌شود. در یکی از مشهورترین واکنش‌ها به جنایات اسرائیلی‌ها، در سال2016 و در جریان دیدار دو تیم سلتیک اسکاتلند برابر تیمی از رژیم‌صهیونیستی‌، هواداران این تیم اسکاتلندی با پرچم‌های بزرگ فلسطین در ورزشگاه حاضر شدند و حمایت خود را از مردم این کشور نشان دادند.

محکومیت جنایات اسرائیل توسط اهالی فوتبال

البته یوفا با جریمه این تیم اسکاتلندی به بهانه دخالت سیاست در ورزش و استفاده از نمادهای مذهبی و سیاسی در ورزشگاه‌ها آنها را نقره‌داغ کرد اما درنهایت این هواداران توانستند به هدف خود برسند. یکی از اهداف آنها از این اقدام جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین بود که در شرایط سخت و در محاصره صهیونیست‌ها هستند. آنها در ابتدا به‌دنبال جمع‌آوری ۲۰هزار دلار بودند اما خیلی زود این مبلغ به ۲۰۰هزار دلار افزایش پیدا کرد و موفق شدند به دو نهاد خیریه فلسطینی کمک‌های خوبی انجام دهند. کمک‌های مالی در این زمینه به‌قدری زیاد بود که آنها حتی توانستند جریمه مالی یوفا را نیز از این پول پرداخت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج