adexo3
۱۱۱۷۵۴۰
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

زیدآبادی: ظریف از خود شجاعت نشان داد نه ترس

تحلیلگر مسایل سیاسی نوشت: از نگاه من اما دکتر ظریف تصمیم پسندیده و درستی گرفت و با پس زدن فشارهای روانی، از قضا نوعی شجاعت ااحمد زیدآبادی، تحلیلگر مسایل سیاسی در واکنش به بیانیه انتخاباتی محمدجواد ظریف نوشت: اعلام انصراف قطعی دکتر محمد جواد ظریف از حضور در انتخابات ریاست جمهوری با واکنش منفی برخی از اصلاح‌طلبان حامی مشارکت او در انتخابات روبرو شده به گونه‌ای که بعضاً او را "ترسو" لقب داده‌اند.ز خود نشان داد.

برترین‌ها: احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسایل سیاسی در واکنش به بیانیه انتخاباتی محمدجواد ظریف نوشت: اعلام انصراف قطعی دکتر محمد جواد ظریف از حضور در انتخابات ریاست جمهوری با واکنش منفی برخی از اصلاح‌طلبان حامی مشارکت او در انتخابات روبرو شده به گونه‌ای که بعضاً او را "ترسو" لقب داده‌اند.

به نظرم منتقدان تصمیم دکتر ظریف، نه ساختار قدرت در ایران را به خوبی می‌شناسند، نه از توازن قوای حاکم بر کشور خبر دارند، نه نگاه ظریف به امر سیاست و نوع سیاست‌ورزی او را درک می‌کنند و نه با روحیات و خلقیات و توانایی‌های او آشنایی دارند. اگر این موارد را می‌شناختند، به راحتی پی می‌بردند که صحنۀ سیاست ایران، مناسبِ میدان داری چهره‌ای با خاستگاه و جایگاه و مختصات دکتر ظریف نیست.

از نگاه این قبیل افراد که سرنوشت همۀ امور را به انتخابات و مشارکت در قدرت گره می‌زنند، همین که فردی زمینۀ رأی آوری داشته باشد برای ورودش به کارزار انتخابات کافی است، حال اینکه بعدها چه پیش خواهد آمد، در افق کوتاه نگاه آنان نمی‌گنجد.

این افراد معمولاً علاقمندند افراد شاخص را با انواع فشارهای روانی جلو بیاندازند و ناخواسته آنان را روی میدان مین بفرستند. بدبختانه هر وقت هم مینی منفجر شود، از خود به کلی رفع مسئولیت می‌کنند و تمام خسارات وارده را به ناتوانی یا نادانی یا سازشکاری یا ماجراجویی همان فردی نسبت می‌دهند که خودشان به زور او را به سمت میدان مین هدایت کرده‌اند!

از نگاه من اما دکتر ظریف تصمیم پسندیده و درستی گرفت و با پس زدن فشارهای روانی، از قضا نوعی شجاعت از خود نشان داد. اما اگر تصمیم ظریف از روی ترس هم صورت گرفته باشد، سزاوار سرزنش نیست، زیرا اولاً ترس در حوزۀ امور عمومی با ترسِ شخصی به کلی متفاوت است و ماهیت جداگانه‌ای دارد و ثانیاً درود بر آنکه از به مهلکه انداختن ملت و ایجاد هزینۀ بی‌حاصل برای کشورش عمیقاً بترسد و به بازی‌های خطرناک و اصطلاحاً شجاعانه‌ای که بوم و بر را به مخاطره می‌اندازد، وارد نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ولی رشیدی

      صد در صد موافقم درود بیکران بر شجاعت دکتر ظریف

      پاسخ ها

      • بنام

        درود

    • حمید جعفری

      البته ترسو نیست مثل ذوالنور سبک یا دلقک هم نیست با ساز همه بخرسه بالاخره اقای دکتر ظریف در کار خودش یک دانشمند هست خودش بهتر میدونه اگه کاسبان تحریم یا همان اصولگرا ها بزارند با دنیا ارتباط برقرار میکنه جانم فدای رهبر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت.

    • اسدالله احمدی

      ارزش ومنزلت دکترظریف را سال های بعد درک می کنیم

    • علیرضا

      درود بر دکتر ظریف.

    • بدون نام

      انصراف قطعی دکتر ظریف نشان از درایت و بصیرت این مرد بزرگ دارد. کار از اساس خرابه. همه نهادها در کار هم دخالت میکنه، مسولیتها و پاسخگویی‌های مشخص نیست. دولت اصلاح طلب کاره ای نیست و فقط باید کاسه و کوزه خراب کاری های دیگران روی سرش خراب بشه.

    • ایرانی

      سلام:
      ظریف انسانی توآنمند، متخصص، و در کار خودش سرآمد روزگار است. جالب آنکه می خواهد در تخصص خود بماند و این شایستگی واقعا قابل تحسین خواهد بود.

      ظریف مصداق این شعر هست:

      بخت بازآید از آن در که یکی چون تو درآید.
      روی میمون تو دیدن در دولت بگشاید.

      صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را.
      تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • ناصر

      آفرین گفت نمیام ونیامد.مشخص است که خود را بازیچه این وآن نکرد.وطمع ورزی نکرد.در خواست ما این است همانند سردار شهید سلیمانی بی ریا در خدمت انقلاب ومردم باشید.گرچه اجر وقرب شهدا بالاتر است.

    • رضا

      جناب ظریف اجرکم عندالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج