۱۱۱۷۷۳۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

سلحشوری: بازی احمدی‌نژاد دو سَر بُرد است

پروانه سلحشوری گفت: من بعید می دانم احمدی نژاد تایید صلاحیت شود. اگر انتخابات به سمتی پیش برود که اقبال عمومی بسیار کم شود، ممکن است تایید صلاحیت شود تا تنور انتخابات گرم شود، نه اینکه به او اجازه بدهند رئیس جمهور شود.

خبرآنلاین: «احمدی‌نژاد؛ تیغ دولبه رد و تایید صلاحیت» این عنوان جدیدترین برنامه انتخاباتی در کلاب هاوس است که ساعتی بعد از کاندیداتوری احمدی نژاد، احتمال تایید یا ردصلاحیت رئیس جمهور سابق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پروانه سلحشوری نماینده سابق تهران در بخشی از این نشست مجازی گفت: درباره آقای احمدی نژاد باید گفت اهمیتی که شخص او پیدا کرده به نحوی که ساعتها در گروهها درباره پدیده او صحبت می کنند. این نشان می دهد در ادبیات سیاسی کشور ما شخصیت هایی مانند او چقدر می توانند افکار عمومی و شخصیت های سیاسی را تحت تاثیر قرار دهند. احمدی نژاد یک پدیده منحصر به فرد است و ابعاد روانشناختی خاص خود را دارد.

سلحشوری: بازی احمدی‌نژاد دو سَر بُرد است

وی گفت: در تحلیل ها می گویند او پایگاه سیاسی ندارد یا دارای بدنه اجتماعی است. به نظر می رسد آقای احمدی نژاد زبان مردم را خوب می فهمد. به خصوص اقشاری که بغض فروخورده دارند و ناتوان و درمانده هستند. همین ناتوانی که در مردم دیده می شود، ایشان با صدای رسایی که قدرت را به چالش می کشد نشان می دهد می تواند صحبت کند. پشتوانه قدرتی هم دارد و اولتیماتوم می دهد که اگر تایید صلاحیت نشوم شرکت نمی کنم. یعنی هواداران من هم همین کار را می کنند. احمدی نژاد از موضع ضعف حرف نمی زند حتی به فرض این که پشتوانه اجتماعی و بدنه سیاسی نداشته باشد ولی نمی آید از موضع فرد نیازمند حرف بزند.

سلحشوری گفت:‌واقعا نمی دانم او اطلاعاتی دارد که بر مبنای آن از این گفتمان استفاده می کند؟ یکی از طرفداران او می گفت ما باید یک چیزهایی را باید رو کنیم. حتی صحبت طرفدارانش هم به گونه ای است که آنها هم قاعده بازی را می خواهند تعریف کنند نه این که برایشان قاعده تعریف شود. تفاوتشان با اصلاح طلبان همین است. اصلاح طلبان با وجود بدنه حامی قوی ولی قدر بدنه اجتماعی خود را نمی دانند. هیچ وقت از زبان مردم با حاکمیت صحبت نشد. از حاکمیت همیشه خواسته شد راهی باز کند. ایشان بدون این که از حاکمیت چیزی بخواهد قاعده بازی تعریف می کند.

نماینده سابق مجلس می گوید: ممکن است در این بحث حاکمیت یا مردم ضرر ببیند ولی در این قاعده بازی، خودش ضرر نمی بیند. برای خود بازی دوسربرد را شروع کرده است. من هم بعید می دانم او تایید صلاحیت شود. اگر انتخابات به سمتی پیش برود که اقبال عمومی بسیار کم شود، ممکن است تایید صلاحیت شود تا تنور انتخابات گرم شود، نه اینکه به او اجازه بدهند رئیس جمهور شود.

سلحشوری گفت: در نهایت شخصیت سیاسی او نیازمند تحلیل بیشتری است. می توان درباره ابعاد روانشناسی و جامعه شناسی سیاسی او پایان نامه هایی نوشت. او همیشه با تقابل و دوگانه سازی رشد کرده است و از طرف دیگر دروغ که یک پایه شخصیتی او است. او به راحتی خود را در طبقات فرودست نشان می دهد ولی خودم در جریان فسادهای مالی وحشتناکی در دوران میراث فرهنگی بقایی بودم. حتی خودش درباره دانشگاهش فساد داشت. جلوه گری بیرونی او با آنچه در گعده خودش نشان می دهد بسیار متفاوت است.

وی گفت: او در بین مردم مردم طرفداران خوبی دارد ولی نمی تواند بین فرهنگیان اقبالی داشته باشد چون به راحتی برای یک کنشگر اجتماعی قابل درک است که تفاوتهای رفتاری او چیست. امروز پسر آقای رحیم مشایی می گفت پدرش یک سال بیشتر آزاد است. چگونه است سالها زندانیان سیاسی ما برای یک روز مرخصی نمی آیند ولی مدت زیادی ایشان آزاد است. ما منکر آزادی او نیستیم ولی می گوییم برای دیگران هم این شرایط به وجود بیاید. با وجود این که ایشان خود را در قالب اپوزیسیون جا می زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانیه

      دمش گرم اگه همه چیو بگه عالیه

    • بانام

      افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج