۱۱۱۸۶۶۳
۴۹ نظر
۵۰۹۵
۴۹ نظر
۵۰۹۵
پ

ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال

پیشینه و اعتبار لیلا حاتمی و شهرتی که به عنوان یک بازیگر گزیده‌کار دارد، باعث شده به خاطر حضور در اولین تیزر تبلیغاتی کارنامه‌اش با انتقادات و اعتراضات پرشماری مواجه شود

روزنامه شهروند - پولاد امین: حضور لیلا حاتمی در یک تیزر تبلیغاتی حاشیه‌ساز شده است. به خصوص به دلیل این واقعیت که لیلا حاتمی به گزیده‌کاری در انتخاب فیلم‌هایش معروف است. حالا با چنین پیشینه و شهرتی، حضور لیلا حاتمی در تیزری که از کمترین ارزش‌های ساختاری و هنری نیز بی‌بهره است، واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده و کاربران به ویژه درباره لحظه‌ای که لیلا با یخچال حرف می‌زند، شوخی‌ها و کنایه‌های پرتعدادی منتشر کرده‌اند!
ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال
اولین و آخرین؟!
لیلا حاتمی تنها بازیگری نیست که در تیزر‌های تبلیغاتی حضور یافته. پیش از او شاهد حضور بازیگرانی، چون هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، مهران مدیری، بهرام رادان، امین حیایی، نیکی کریمی و بسیار بسیار دیگر از هنرمندان در فیلم‌های تبلیغاتی بوده‌ایم. اما واکنش‌هایی که در دو روز اخیر نسبت به حضور لیلا حاتمی در تیزر یکی از برند‌های یخچال ایجاد شده، قابل قیاس با موارد قبلی نیست و لیلا به نحوی شگفت‌انگیز سیبل انتقادات، اعتراضات و البته طعنه‌ها و نیش و کنایه‌های کاربران فضای مجازی و حتی هواداران و دوستدارانش شده است.
ظاهرا پیشینه و اعتبار لیلا حاتمی و شهرتی که به عنوان یک بازیگر گزیده‌کار دارد، باعث شده به خاطر حضور در اولین تیزر تبلیغاتی کارنامه‌اش به شدت مورد تنبیه سینمادوستانی قرار بگیرد که حضور در اثری با چنین کیفیتی را از او انتظار ندارند، حتی اگر تنها و تنها در یک تیزر یک دقیقه‌ای تبلیغاتی باشد!
ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال
شاید از این‌رو باشد که بسیاری معتقدند این تیزر اولین و البته آخرین حضور تبلیغاتی لیلا حاتمی خواهد بود. با اینکه بسیاری نیز عقیده دارند که لیلا حاتمی شاید به خاطر شخصیت لجوج و سرسختش، فقط به خاطر لجبازی هم شده باشد، این مسیر را ادامه خواهد داد.انتشار گسترده شایعاتی که حکایت از این دارند که سازنده این تیزر پرحاشیه حمید نعمت‌الله است (که لیلا حاتمی در چهار فیلم از هفت فیلمش بازی کرده)، احتمال ادامه‌دار بودن حضور لیلا حاتمی را بیشتر هم می‌کند!
لیلا و آل پاچینو
کاربران فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده و البته گوناگونی در قبال حضور لیلا حاتمی در یک تیزر تبلیغاتی و حرف‌زدنش با یخچال نشان داده‌اند.
عده‌ای این موضوع را نمونه و نمودی دیده‌اند از اوضاع نابسامان دیگر حوزه‌ها، از جمله سینمای ایران و به این بهانه از روابط و مناسبات حاکم بر سینمای ایران انتقاد کرده‌اند. مثل کاربری که گفته: «دیگه تو سینمای ایران یک هنرمند با اعتبار هم باقی نمونده که حرفه‌ای و متعهد عمل کنه. همه چیز شده پول و شماره کارت و حساب بانکی! واقعا منزجر‌کننده است. باز الان یک عده میگن خب هالیوودی‌ها هم تیزر تبلیغی بازی می‌کنند و تبلیغ که اشکالی نداره!
ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال
در جواب بگم که اولا اونجا فرم و شکل تبلیغات فرق داره و یک صنعت پیشرفته و پولساز و البته حرفه‌ای است. در ضمن اونجا اقتصاد آزاد به معنی واقعی کلمه وجود داره. یعنی اون تبلیغی که ساخته می‌شه، واقعا مورد نیاز سازنده است. اینجا، اما مردم چاره‌ای جز خرید از یکسری برند خاص و معروف ندارن، حالا چه با تبلیغ چه بی‌تبلیغ! البته من در هالیوود هم بازیگر‌های مهم و درجه یک رو هم ندیدم که تبلیغ بازی کنن! آل‌پاچینو و برد پیت و مریل استریپ تو چه تیزر‌هایی بازی کردن؟! لیلا حاتمی هم بازیگر درجه یک این کشوره و کلی جایزه پارو کرده ظاهرا! پس شأن و منزلت هنری کجا رفت؟»یا کاربری که گفته: «از این تبلیغ سرهم‌بندی شده مشخصه که کل بودجه تیزر صرف دستمزد خانوم حاتمی شده.»و این یکی: «کل بودجه رفت واسه آوردن لیلا حاتمی دیگه پول نویسنده نداشتن.»
حمله به لیلا
برای شماری هم حضور لیلا حاتمی در تیزر تبلیغاتی بهانه‌ای بوده برای طعنه زدن به این بازیگر.مثل کاربری که گفته: «از وقتی قرار شده سلبریتی‌ها هم مالیات بپردازند، بیچاره‌ها خیلی تو فشارن.»
ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال
یا کاربری که گفته: «از لیلا حاتمی بعید بود. ولی خوشم میاد هر کسی یه قیمتی داره و به محض رسیدن قیمت خوب اصول و عقاید میشه کشک.»و کاربری که پرسیده: «یعنی خانم حاتمی انقدر لنگ پول مونده بود؟»و آن یکی که گفته: «لیلا حاتمی هرچی تا الان خوب بود رو با این شست برد.»
لیلا حاتمی دوستداران و البته منتقدان زیادی دارد. بعضی از مخالفان لیلا حاتمی هم از حضور این بازیگر در تیزر به عنوان بهانه‌ای برای نقد بازیگری او استفاده کرده‌اند. مثل کاربری که گفته: «لیلا حاتمی حتی تو تبلیغ هم همون همیشگیه!»
یا: «یعنی واقعا این زن یخچاله. بهترین انتخاب بود اتفاقا. بازیگری که اگه دختر علی حاتمی نبود، آیا به این جایگاه می‌رسید؟»
و این یکی: «لیلا حاتمی حالت هیجان‌زده‌ش هم مثل حالت افسرده منه.»و: «الان لیلا حاتمی رو با همین گریم و لباس می‌تونی بذاری تو دادگاه، سکانس طلاق رو دوباره بگیری. یعنی میمیک همونه.»
تیزر بی‌کیفیت
برخی نیز انتقادشان ناظر به کیفیت تیزر پرحاشیه یخچال است: «جالبه به جای اینکه با اسم یخچال به مثابه ابژه تبلیغ آشنا بشیم، خانم بازیگر با هویت واقعیشون خدمت جناب یخچال معرفی می‌شن. چه تحقیری برای بازیگر سیمرغ گرفته و چه قدرت‌نمایی از جانب جناب یخچال!»
کاربری هم به کیفیت تیزر پرحاشیه کنایه زده و پرسیده: «ایرج ملکی ساخته اینو؟»مخالفانی هم نگاه جدی‌تری به تیزرسازی داشته‌اند: «حالا بگذریم از اینکه همه خندیدند. ولی جدی اهل فن باید بگن این تیزر رو چه جوری می‌شد بدتر از این ساخت. فکر می‌کنم خیلی کار سختی باشه تبلیغ رو انقدر بد بسازی. ظاهرا فکر پشتش بوده، شانسی نمیشه انقد همه چیز رو بد پیاده کرد.»
و البته کاربری هم پرسیده: «۸۰درصد از زمان فیلم لیلا پشت به تصویر با یک لباس مسخره است! خب بابت این نقش مسخره چرا پول به لیلا دادند؟! یک هنرپیشه ارزون‌تر نمی‌شد؟» و: «فقط اون جمله که میگه خونه با یخچال گرما میگیره! خود لیلا حاتمی چطور قبول کرده اینو بگه!»
ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال
کیفیت تیزر البته موافقانی هم دارد: «بامزه است که. قبول دارم ایده‌ش خیلی قوی نیست، ولی خوب از آب دراومده جدی!» یا کاربری که گفته: «والا همین‌که الان همه دارن در موردش حرف میزنن یعنی ۵۰درصد اهدافش محقق شده. بقیه اهداف هم تو کلیپ‌های بعدی»؛ که البته کاربری هم پاسخش را داده: «نمی‌فهمم چرا می‌گن تبلیغ بد وجود نداره! بله تبلیغ بد هم یک جور دیده شدن میاره، اما هدف تبلیغات دیده‌شدن صرف نیست! اگه این‌جوریه، پس آژانس‌های خلاقیت و نویسنده‌ها و کارگردانای خلاقیت احمقن که تلاش می‌کنن؟ مخصوصا که برندی مثل امرسان نیازی به شناساندن برندش نداره که بگیم همین دیده‌شدن کافی بود!»
خنده‌بازار
عده‌ای نیز از این بهانه فقط برای شوخی و خنده استفاده کرده‌اند.
- «بامزه بود، خندیدیم!»
- «جایزه بهترین بازی رو باید بدن به یخچال!»
ماجرای حرف زدن لیلا حاتمی با یخچال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه ما چقدر فضولیم

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        اگر یه بازیگر خانم در این 42 سال باعث افتخار ایران بوده همین لیلا حاتمی عزیز است . حضور در تبلیغات یه کار تجاریه که به هیچ کس ربطی نداره و ایشون دوست داشته اینکار را انجام بده . تمام بانوان ایرانی باید لیلا حاتمی را الگوی خود قراردهند . تو بی نظیری دختر ریبای ایرانی

      • 007

        تو بی نظیری بانوی باصلابت ایرانی

      • بدون نام

        خود لیلا حاتمی هستی شیطون

    • بدون نام

      بعله

    • بدون نام

      کاربری هم پرسیده: فقط اون جمله که میگه خونه با یخچال گرما میگیره! خود لیلا حاتمی چطور قبول کرده اینو بگه!

      کاربر عزیز اتفاقا این اوج خلاقیت و نکته سنجی طراح این تیزر بوده که چنین جمله ای را برای لیلا حاتمی در نظر گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب میشه شما خلاقیتشو یکم واضح تر بگین چجوری یخچال گرما میده:/

    • بدون نام

      کلن از بازی لیلا حاتمی خوشم نمی یاد لوس و ننر بازی میکنه سعی میکنه تن صداش رو مثل دختر بچه ها کنه که اصلا با سن و سالش جور در نمیاد!!! اصلا نمی تونه با بازی هاش حس رو منتقل کنه

    • بدون نام

      ازش انتظارنداشتم....خراب کرد...درحدش نبوداینکارا

    • بدون نام

      چیکارش دارید بزارید اینم نونش و بخوره

      پاسخ ها

      • بنگولی

        ب چ قیمتی؟

    • بدون نام

      ۱۵ میلیارد واسه این تبلیغ گرفته اگه شماها بجاش بودین با یخچال حرف نمیزدین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من اگه بودم . اصلاً خودم نقش یخچال رو بازی میکردم :)))
        ولی جدای از شوخی و بی کیفیت بودن تبلیغ . چه ایرادی داره که هم یک بازیگر خوب از این راه درآمد داشته باشه و هم یک برند و تولید کننده داخلی معرفی و تبلیغ بشه .

      • بدون نام

        این پولو به منم بدن،یخچال که سهله با دیوار هم حرف میزنم
        اما قضیه اینه که آیا لیلا هم مثل من لنگ این پوله؟

      • بدون نام

        این پولو به من بدن من با یخچال ازدواج می کنم

      • منذر

        هموطن اغراق نکن ندیده غیب میگی؟ ۱۵ میلیاردکجابوده؟!! لطفاتخطئه نکنید .

    • بدون نام

      یکی امثال این سلبریدی و نیم لیبریتی هارو الکی گنده نکنید
      یک مثل همین لیلا حاتمی باباش علی حاتمی بوده دری به تخته خورده از بچگی اومده تو سینما و تلویزیون بوده مثل اون ملیکا و مهراوه شریفی نیا و مونا و مارال فرجاد و خیلی های دیگه که اگه باباشون نبودن هیچی نمیشدن
      اتفاقا اینا از همه بی سوادترند نمونش تو انتخابات و چیزای دیگه که هیچ سوادی ندارن مثل اون بشکه بهاره رهنما که فرق موجر و مستاجر نمیدونه یا اون باران کوثری که میگه ما هممون گول خوردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی گفتی

    • بدون نام

      به عنوان لباس چی پوشیده بود؟وحشتناک بود بازی هم که افتضاح.به قول کاربر بالایی اگه دختر علی حاتمی نبود اصلا
      بازیگر میشد؟؟؟احتمالش نزدیک صفره

    • بدون نام

      یه مشت بیکار نشستن حرف درمیارن . خب تمام دنیا تبلیغ میکنن بازیگراشون. مگه ازجیب شما دزدیدن؟اره لنک پول بوده اصلا حرفی میمونه؟

      پاسخ ها

      • تلما

        واقعا چرت گفتی

    • بدون نام

      زشته پرادعا.

    • بدون نام

      اتفاقا به هدفش رسید ...یک تبلغ به غیر از دیده شدن و به یاد ماندن مگه چیز دیگری هم می خواد بنظر من این تبلغ هم دیده شد و هم ماندگار

    • بدون نام

      عده ای در تاریکی ها مخفی شده اند و کارشان خراب کردن این و آنه.....مگر مال کسی رو دزدیده ؟ مگر روسریشو باد برده ؟ مگر کار خلاف قانون کرده ؟ صلاح مملکت خویش خسروان دانند ....اختیار خودشو داره پولی گرفته و بازی کرده....هنرمند بزرگ و با شخصیتیه...‌‌‌.. عده ای از محبوبیت هر فردی ناراحتند به نظر می رسه بیمارند ...‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود لیلا حاتمی هستی

    • بدون نام

      اثرات زندگی در ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم اثر ۱۵ میلیاردیه که واسه این تبلیغ گرفته

    • صحرا

      براي منم اين سوال هست كه واقعا ليلا حاتمي لنگ پول بود كه اين تيزر تبليغاتي رو بازي كرد يا براي سرگرمي بوده فقط!!

    • بدون نام

      دوست داشته با یخچال حرف بزنه چرا خودتون میرید جلوش میگید حالا چی بخورم چرا هیچی توش نیست چقدر شلوغ چرا کپک زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      اگرچه از خودش و بازیش خوشم میاد ولی اکه دختر مرحوم علی حاتمی نبود اصلا در جایگاه فعلی قرار نمی گرفت، یه چیزی میشد مثل ساره بیات که همیشه در حال زار زدنه و میمیک صورت و لحن صدایش کلا منفیه و افسرده

    • بدون نام

      حداقل 20 ساله که لیلا حاتمی بازی و حرف زدن و اداهاش تکرار و تکراره . فرقی بین حرف زدنش توی این تبلیغ با نقشش توی فیلم هاش نیس . ما عادت داریم دیگران رو انقدر بزرگ و دست نیافتنی کنیم که دیگه نشه نقدشون کرد. نمونه اش مسعود کیمیایی که دهه 70 و 80 اگه یکی نقدش میکرد میگفتن بیسوادی . همون کیمیایی رو سال 94 توی سالن سینما مردم مسخره و هو کردن . حالا لیلا حاتمی هم همونه . انقدر گفتن بزرگ و خفنه . مثلش نیس .یه بازیگر معمولی و تکراری . حتی توی تبلیغ

    • بدون نام

      خونه با یخچال گرما میگیره ...!

    • گاهی سکوت....

      تو این دوران کرونا هرکی هرکاری برای معیشتش میکنه سرزنشش نکنیم همه چی خوبه....

    • بدون نام

      ۱۵ میلیارد؟؟؟ ۵ میلیون میدادن به من هم سناریوی خوبی طراحی میکردم هم بازی زیباتر. ۱۵ میلیارد برای چی دادن بهش مگه چکار کرد؟؟ چرا مبالغ به این هنگفتی خرج میشه بعد یه عده در فقر کامل هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه تو لیلا حاتمی هستی که ۱۵ میلیارد بهت بدن؟

    • بدون نام

      بازيش لوسه و تكرار و تكرار .!

    • بدون نام

      وقتی تبلیغات بجای آژانسهای تبلیغاتی توسط زیر پله ای ها ساخته می شوند!!!

    • بدون نام

      لیلا حاتمی فقط بخاطر اینکه دختر علی حاتمی هست این همه دستمزد میگیره وگرنه اصلا خوب بازی نمی‌کنه

    • ستاره

      چه مزخرف خندیدیم کارتون واسه بچه ها ساختن لباس درست تر نداشت بپوشه شد تبلیغ واسه خانمای خونه داره

      پاسخ ها

      • الماس

        این تبلیغ عمدی اینجور ی ساخته شده دلیلش هم همجوره بد بودنشه

    • گمنام

      منم ۱۵ میلیارد می گرفتم
      با خودمم حرف می زدم چه برسه به یخچال

    • بدون نام

      هميشه نقش هاي تكراري و بي روح بازي ميكنه...شانس اورده دختر علي حاتمي هستش و گرنه بازيگريش خيلي معموليه

    • بدون نام

      چه اشکالی داره نون معروفیتش رو میخوره بهش نیاز دارن ما هم اگه بودیم همین کارو میکردیم چرا باید به همه چیز ایراد بگیریم البته اون سلبریتیهایی که از بیت المال مفت میخورن یا اونایی که سرمایه های معنوی کشور رو به سخره میگیرن حسابشون جداست.

    • Fatemeh

      فایده تبلیغ چیه؟ اینکه محصور سر زبونا بیفته و شناخته شه
      دلیل مسخره بودن این تبلیغم همینه!
      درواقع از عمد مسخره میسازن تیزر رو تا دست به دست بشه و بیشتر دیده بشه...

    • بدون نام

      ای بابا اصلنم بد نبود ایرانی جماعت جامعه همیشه حملاست بدون ذره ای فکر اصلا چ جوری می تونین با هنر پیشه های کشورهای دیگه مقایسه کنین هر کشوری شرایط خودش داره حالا مثلا شماها بودین چیکار می کردین خیلیم خوب بودم مخصوصا ارتباطش موقع صحبت کردن

    • منذر

      سلام: من کسی ازشهروندهائی پروپاقرص لیلای سینمای ایران هستم ، لذادرحمایت از این کارلیلاجان بایدبگویم این کارتبلیغاتی ایشان نشانه تواضع وفروتنی حاتمی است که من به نوبه خودم این کاررا می ستایم ایشان بافروتنی وتواضع تمام به ما میفرمایند غرور وخودخواهی برای انسان کارزشتی است ومن باتوجه به اینکه یک هنرمنددرجه اول هستم دلیل نمیشود فیلمهای درجه دومی بازی نکنم این ازشان وجایگاه هنری من چیزی نمی کاهد . پس ازکاربران ودوستداران سینمای ایران تمنادارم اهانت نکنند وازایشان هم به نشانه قدرشناسی بایدحمایت کنیم .درودبر لیلای سینمای ایران وبدانند قدرشناسشان هستیم .

    • حمید

      خیلی بزرگش کردید بابا! لیلا حاتمی، شان و حد واقعیش همینه !

    • بدون نام

      بانوی زیبای ایران زمین، باخودش هم حرف بزند، بازهم زیباست..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج