۱۱۱۸۷۹۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

یک منتقد سینما: مدیری محبوبیت دهه ۷۰ را ندارد

احمد طالبی‌نژاد منتقد قدیمی سینما در روزنامه شرق نوشت: آنچه از مهران مدیری به یادگار مانده، هیچ وقت از حافظه تاریخی نمایش در ایران پاک نخواهد شد

احمد طالبی‌نژاد منتقد قدیمی سینما در روزنامه شرق نوشت: آنچه از مهران مدیری به یادگار مانده، هیچ وقت از حافظه تاریخی نمایش در ایران پاک نخواهد شد، آثار قابل تأملی مثل «پاورچین» و «قهوه تلخ»، سطح توقع و ســلیقه مردم را از مقوله طنز ارتقا بخشــید. می‌توان گفت مدیــری تا اوایل دهه ۸۰ واقعا بی نظیر بود.
یک منتقد سینما: مدیری محبوبیت دهه ۷۰ را ندارد
به نظر می‌رسید مهران مدیری آدم مســتقلی است و فراتر از مســائل جناحی عمل می‌کند؛ اما متأســفانه اواخر دهه ۸۰ که همه آگاهیم حوادث سیاســی مختلفی اتفاق افتاد، مهران مدیری هم بازیچه این عملکرد‌های سیاســی واقع شــد. در محافلی شرکت کرد که نباید و به این ترتیب اعتبارش را به خطــر انداخت و بعد هم همین طور جلو آمــد و دیدیم که دیگر به تعهداتش به مفهوم واقعی کلمه، نه مفهوم شعاری آن عمل نکرد و می‌توان این طور نتیجه گرفت که پول تسلط بیشتری در فعالیت‌های هنری او پیدا کرد. این را می‌توان از کار‌های اخیر او متوجه شــد که خلاقیتی در آن‌ها نیســت. برنامه «دورهمی» یکــی از تلاش‌های او در ســال‌های اخیر است. واقعیت این اســت که مهران مدیری باید بداند که نمایشــگر است نه مجری. کاری که او در این برنامه انجام می‌دهد، گردانندگی یک گفتگو اســت کــه حال و هوای طنز دارد.
ایــن کار مدیری نیست. مدیری باید خلاقیت به خــرج بدهد و این خلاقیت را پیش از این بار‌ها از او دیده ایم و می‌دانیم که در او وجود دارد؛ بنابراین فکر می‌کنم اگر قصد دارد شأن و اعتبارش همچنان پابرجا بماند، باید مسیر دیگری را در پیش بگیرد. اساسا محبوبیت و شهرت دو مقوله جدا از هم هستند.
باید باور کند که کار‌های اخیرش در شأن او نیســت. اگر مدیری نگاهی دقیق به جامعه داشــته باشــد و از برج عاجش پایین بیاید و به مردم نگاه کند، هرگز در برنامه «دورهمی» این طور به ریش مردم نمی‌خندد. از این جهت به شــدت از مدیــری دلخورم، درحالی که به شدت دوستش داشتم و برای او به عنوان یک هنرمند خالق احترام قائل بودم و امیدوارم در کارش بازبینی درستی انجام بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله واقعا

    • سیبو

      هر کی یه روزی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج