۱۱۱۹۰۳۳
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

اقدام جدید ایلان ماسک علیه بیت کوین

یک اکانت مرموز توییتری هشدار داد که به دلیل تنفر شدیدی که جامعه کریپتو به ایلان دارد، شرکت خودروسازی تسلا احتمالا دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد.

دیجیاتو: یک اکانت مرموز توییتری هشدار داد که به دلیل تنفر شدیدی که جامعه کریپتو به ایلان دارد، شرکت خودروسازی تسلا احتمالا دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد.

بازار رمزارزها روزهای سیاهی را پشت می‌گذارد و قیمت‌ها روزبه‌روز بیشتر سقوط می‌کنند. بیت کوین که روزی با قیمت بالای ۶۳ هزار دلار معامله می‌شد، حالا ارزشی کمتر از ۴۵ هزار دلار دارد که البته در چنین صعود و سقوطی، مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک هم نقش دارد. ماسک حالا اعلام کرده که تسلا تمام بیت کوین‌هایش را فروخته یا احتمالا می‌فروشد.

اقدام جدید ایلان ماسک علیه بیت کوین

همین گفته ماسک کافی بود تا قیمت بیت کوین با کاهش ۸ درصدی به ۴۴ هزار دلار برسد و سرمایه‌گذاران بازار رمزارز پیش از بیش به دنبال فروش دارایی خود باشند.

فردی با حساب توییتری «CryptoWhale» به تازگی گفته افرادی که بیت کوین دارند، زمانی که متوجه شوند تسلا بیت‌ کوین‌هایش را فروخته، در سه ماهه بعدی خودشان را سرزنش می‌کنند. این حساب توییتری همچنین گفته با توجه به میزان نفرتی که ایلان ماسک تجربه می‌کند، وی را سرزنش نمی‌کند. ماسک در پاسخ به چنین توییتی، آن را تایید کرده است.

اقدام جدید ایلان ماسک علیه بیت کوین

ماسک یکی از بزرگترین حامیان رمزارزها در ماه‌های اخیر بود و باعث شد قیمت بیت کوین و دوج کوین افزایش پیدا کند. در ماه فوریه تسلا از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بیت کوین خبر داد که البته بخشی از آن را فروخت تا سودش را افزایش دهد.

ماسک چندین روز پیش از توقف پذیرش بیت کوین توسط تسلا خبر داد که دلیلش افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج این رمزارز بود. در دقایق اولیه انتشار این خبر، قیمت بیت کوین ۵ درصد کاهش یافت.

به نظر می‌رسد شرکت تحت مدیریت ماسک یعنی تسلا توانسته‌ به خوبی از بیت کوین سود کند و دیگر این بازار برای این سازنده خودروهای برقی جذابیتی ندارد. البته خود ایلان ماسک هم در طی یک هفته به علت چنین نوساناتی، نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار ضرر کرده است. علاوه بر این، مدیرعامل اسپیس ایکس در گذشته گفته بود که باید با احتیاط در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرد.

اقدام جدید ایلان ماسک علیه بیت کوین

البته ایلان ماسک در کنار بیت کوین، توجه ویژه‌ای هم به دوج کوین داشت که در هفته‌های اخیر نوسانات شدیدی داشته. قیمت این رمزارز پیش از حضور ماسک در برنامه SNL به بالای ۷۰ سنت رسید و بسیاری منتظر قیمت ۱ دلاری آن بودند، اما در هنگام پخش این برنامه، قیمت دوج کوین سقوط کرد.

اگرچه ماسک با برنامه‌هایی مانند پرداخت هزینه پرتاب ماهواره‌ای به ماه با دوج کوین، برگزاری نظرسنجی درباره پذیرش این رمزارز توسط تسلا و البته توییتش در حمایت از این رمزارز باعث افزایش قیمت آن شد، اما ارزش دوج کوین همچنان کمتر از ۵۰ سنت و نزدیک به ۴۶ سنت است. دیروز هم‌بنیانگذار دوج کوین هم ماسک را یک کلاهبردار خودشیفته خطاب کرد.

باید منتظر ماند و دید این کارآفرین میلیاردر تا چه زمانی می‌تواند با توییت‌هایش در بازار رمزارزها دخالت کند. در کنار تغییر در قیمت رمزارزها، ماسک با توییت‌هایش میزان محبوبیتش را هم احتمالا کاهش چشمگیری می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرت و پرت ها چیه بهم میلافید. ریزش بیت کویت تا کانال ۲۰۰۰۰ دلار پیش بینی شده و طبق تکنیکال داره جلو میره

    • بدون نام

      خداروشکر همه چیمون رو تو بورس باختیم دیگه استرس این یکی رو نداریم

    • هموطن

      حق حسابش نداده حالا همانطور که بردش بالا داره میکوبدش زمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر جا یه پولکی باید باشه رو‌مخ مردم راه بره

      • بدون نام

        بذار بیت کوین بخوره زمین انقد مازوت بخاطرش رفته توحلقمون

    • بدون نام

      هر چقدر هم خوب باشه اصلا نباید اجازه بدن بازار دیجیتال انقدر تاثیر پذیر انحصاری بشه خیلی عجیبه

    • بدون نام

      شده بورس داغون دستوری ایران مثل حقوقی دولت رفتارش

    • بدون نام

      پول مردم یکسال دستوری تو بورس معلوم شد این یک هفته کجا خرج شده رای هم میخوان خخخخ

    • سعید

      ریزش بیت کوین هیچ ارتباطی با ایلان ماسک نداره.این می دونست قرار بیاد پایین امد یه حرفی زد که بگه به خاطر من ریزش کرو.خیلی زود بیت به ۷۰ میرسه.اماده پامپ شده

    • man

      ارز دیجیتال مثل بورس تاثیر زیادی از فاندامنتال نمیپذیره و بسیار قانون مند و طبق فرمول و قابل پیشبینی طبق تحلیل تکنیکال نوسان میکنه
      ایلان خود برنامه نویس c++ و بلاکچین هست و برخی حتی خالق بیت کوین ( ساتوشی ) گمانه زنی میکنند
      اون زمانی که ایلان حمایت کرد براحتی قابل تشخیص بود افزایش ارزها و یک هفته پیش هم براحتی قابل پیشبینی بود سقوط اکثر ارزها
      و سخنرانی در این مقاطع زمانی برای عوام ، نظر وی را حاکم بر نوسانات این ارزها میدانند

    • hamed

      ایشون هم یک شخصیت سودجو در دنیای سرمایه داریه که سیاستهای سازمانهای بزرگ رو پیگیری میکنه ، خزانه داری امریکا پشتاین حرفاشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج