جاباما
۱۱۱۹۴۴۶
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

یک نماینده: بازار رمزارز‌ها باید مدیریت شود

«محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نمی‌توانیم موضوع رمزارزها را در اقتصاد کشورمان نادیده بگیریم تاکید کرد که باید آن را مدیریت کنیم زیرا هر گونه برخورد سلبی و ممنوع کردن فعالیت مجموعه‌های ایرانی حوزه رمزارز منجر به روی آوردن آن‌ها به فعالیت‌های زیر زمینی می‌شود.

فارس: «محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نمی‌توانیم موضوع رمزارزها را در اقتصاد کشورمان نادیده بگیریم تاکید کرد که باید آن را مدیریت کنیم زیرا هر گونه برخورد سلبی و ممنوع کردن فعالیت مجموعه‌های ایرانی حوزه رمزارز منجر به روی آوردن آن‌ها به فعالیت‌های زیر زمینی می‌شود.

اشاره غیر مستقیم او به نامه اخیر ریاست مجلس به وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی است که درخواست مسدود شدن درگاه صرافی‌های رمزارز را داشت. شنیده می‌شود که پس از این نامه، شاپرک در جلسه‌ای اعلام کرده بود درگاه‌ها به زودی بسته می‌شوند.

اکنون پورابراهیمی با اشاره به موضوع ارزهای دیجیتال و ضرورت ساماندهی این حوزه، هدف از ورود مجلس به آن را شفاف سازی کرد و اظهار داشت: «موضوع رمزارزها بعنوان یک پدیده غیرقابل انکار در حوزه اقتصادی جهان مطرح است و هدف از ورود مجلس و کمیسیون اقتصادی به این موضوع نیز ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه است. ما نمی‌توانیم موضوع رمزارزها را در اقتصاد کشورمان نادیده بگیریم، حذف کنیم و یا با آن مواجهه کنیم بلکه باید آن را مدیریت کنیم.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت مدیریت موضوع رمزارزها تاکید دارد زیرا معتقد است می‌توان از ظرفیت آن در اقتصاد کشور بهره برد و با مدیریت این حوزه، تبعات ناشی از آن را به حداقل ممکن رساند.

او هرگونه برخورد سلبی با این حوزه و ممنوع کردن فعالیت مجموعه های ایرانی که علاقمند به ساماندهی و قبول نظارت هستند را منجر به روی آوردن آن‌ها به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحا سیاه دانست.

پورابراهیمی با بیان این که ما باید منافع ناشی از استفاده از رمزارزها را به حداکثر و مضار آن را به حداقل برسانیم، گفت: «از این ظرفیت می‌توان برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنیم که اقدامی جهت حداکثرسازی منافع آن است. در حوزه تولید رمزارزها در داخل کشور نیز قانون آن در مجلس در حال نهایی شدن است و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.»

او در ادامه عدم انجام تکالیف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در خصوص سایت‌هایی که از طریق درگاه‌های پرداخت که شکل فعالیتشان در چارچوب PSDهایی که مجوز از بانک مرکزی دارند، نظارتی صورت نمی گیرد را یکی از نگرانی‌های اصلی در حوزه مبادلات رمزارزها دانست و خواستار ورود به این موضوع و مدیریت آن شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره افزود: «با توجه به رها شدگی این موضوع و نگرانی‌های جدی درباره آن از بانک مرکزی خواستیم تا درباره نظارت بر سایت‌هایی که رسما از طریق درگاه‌های پرداخت جمهوری اسلامی ایران که زیر نظر PSDها و دارای مجوز بانک مرکزی بودند، توضیحاتی را ارائه کنند.»

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه بحث اساسی ما با بانک مرکزی این بوده که هرکسی بخواهد فعالیت کند باید مانند صرافی‌ها مجوز بگیرد، این ساماندهی را عاملی برای شفاف‌سازی گردش مالی، تعیین تکلیف موضوع مالیات و صیانت از دارایی‌های مردم عنوان کرد.

او با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌های هفته‌های اخیر کمیسیون اقتصادی و رئیس مجلس درباره موضوع ساماندهی ارزهای دیجیتال، اعتقاد دارد که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به جای مدیریت این موضوع، تصمیم به توقف آن گرفتند در حالی که اساسا بحث آن‌ها با توجه به استفاده از ظرفیت‌ها در زمینه تحریم، توقف این گونه فعالیت‌ها نبوده و بانک مرکزی اشتباه برداشت کرده است.

پورابراهیمی از بانک مرکزی خواست تا به جای توقف و انکار موضوع، در جهت ضابطه‌مند کردن و اعطای مجوز به سایت‌های ارزهای دیجیتال، آن را مدیریت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی در خصوص استفاده از نظرات فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نیز اظهار داشت: «ما از انجمن‌ها، تشکل‌ها و سندیکاهای تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس به طور مرتب استفاده می‌کنیم و روز گذشته نیز به مجلس دعوت شدند تا نظرات و اطلاعات آن‌ها را جویا شویم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقا بیست ساله نماینده هستی همه اش نظریه دادی بدون عمل

    • حسین

      چه خبر از مزرعه استخراج ارز تو منطقه آزاد رفسنجان خیر از دوستان داری

    • حمد امین

      باید متوقف شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج