۱۱۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نكاتي براي سفيدي دندان‌ها

رنگ دندان به طور ارثي از پدر يا مادر به شما به ارث مي‌رسد، ولي نگهداشتن و مراقبت از اين دندان‌ها براي زردتر شدن يا سياه‌تر شدن نتيجه نگاه و تلاش شماست.

نكاتي براي سفيدي دندان‌ها

رنگ دندان به طور ارثي از پدر يا مادر به شما به ارث مي‌رسد، ولي نگهداشتن و مراقبت از اين دندان‌ها براي زردتر شدن يا سياه‌تر شدن نتيجه نگاه و تلاش شماست.

اين مواد در تغيير رنگ دندان‌هايتان تاثير دارند: در افراد سيگاري تغيير رنگ دندان‌ها بيشتر اتفاق مي‌افتد. چاي، قهوه و انواع نوشابه‌ها مي‌توانند باعث تغيير رنگ دندان‌ها شوند.

مصرف غذاهاي قندي باعث افزايش تعداد ميكروب‌ها و اسيد حاصل از آنها مي‌شود. با ترشح اسيد و حل شدن مينا، رنگ زرد دندان فرصت زيادتري براي بروز پيدا مي‌كند و به مرور زرد و زردتر مي‌شود. با افزايش سن نيز رنگ دندان‌ها تغيير مي‌كند، ولي اگر شما از عادت‌هاي بد دوري كنيد اثر افزايش سن را مي‌توانيد تا حدي به تاخير بيندازيد.

از همه اينها كه بگذريم اگر بخواهيم دندان‌هايمان سفيدتر شوند چه بايد بكنيم؟

سفيد شدن دندان‌ها با روش‌هاي رايج توسط هر كسي و با هر روشي هم كه انجام شود يك راه دائمي‌ نيست. سفيد كردن با روش‌هاي بليچينگ نتيجه‌اي براي مدت زمان حداكثر يكساله دارد. با لامينيت دندان‌ها هر چند تغيير رنگ با كندي اتفاق مي‌افتد، ولي خطر بروز مشكلات مرتبط با نياز به تكرار اين درمان‌ها همواره وجود دارد. براي كساني كه روش‌هاي بليچينگ را ترجيح مي‌دهند اين كار بايد در دوره‌هاي 6 تا 12 ماهه تكرار شود. به غير از هزينه كردن براي سفيدي دندان، شما از راه‌هاي زير هم ممكن است سود ببريد:

سيگار نكشيد، چاي كمرنگ بنوشيد و حداقل روزي يك‌بار دندان‌هايتان را مسواك بزنيد. براي كمك به برداشته شدن تركيبات مختلف از روي دندان سعي كنيد از خمير دندان‌هاي متفاوت به طور متناوب استفاده كنيد.

مثلا يك شب از خميردندان ضدپوسيدگي، يك شب از خميردندان سفيدكننده و يك شب از خميردندان‌هاي طبيعي استفاده كنيد. براي بررسي وضعيت بهداشتي و اثرات مفيد و مخرب نحوه مسواك زدنتان با دندانپزشك مشورت كنيد.

هرگاه ماده شيريني مي‌خوريد حداقل با آب فراوان آن را شستشو دهيد. سيب تازه و هويج هم علاوه بر ساير خواص خوبي كه دارند مي‌توانند به عنوان مسواك طبيعي عمل كنند. سعي كنيد مرتب از اين گروه هم استفاده كنيد.

اگر از نوشابه استفاده مي‌كنيد، نحوه استفاده از آن مهم است. نوشيدن اين مواد با ني امكان تماس آنها با سطوح دنداني را بشدت كاهش مي‌دهد، بنابراين از اثرات مخرب آن و تاثير آن روي رنگ دندان تا حد زيادي كاسته مي‌شود.

منبع : خبر آنلاین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج