۱۱۲۰۴۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شنبه و یکشنبه هیجان‌انگیز در ۵ لیگ معتبر اروپایی

تاکنون در سه لیگ انگلیس، ایتالیا و آلمان تکلیف قهرمان مشخص شده است و در لالیگا و لیگ فرانسه رقابتی نزدیک و بسیار حساس برای مشخص‌شدن تیم قهرمان در جریان است. در ادامه به بررسی وضعیت رقابت در این ۵ لیگ در آستانه هفته آخر آن‌ها می‌پردازیم.

فرهیختگان: هفته پایانی مسابقات این فصل ۵لیگ معتبر اروپایی طی امروز و فردا برگزار می‌شود تا پرونده این مسابقات با مشخص‌شدن سرنوشت تیم‌های قهرمان، سقوط‌کننده و همچنین تیم‌هایی که سهمیه حضور در مسابقات اروپایی را دریافت می‌کنند، مشخص شود. تاکنون در سه لیگ انگلیس، ایتالیا و آلمان تکلیف قهرمان مشخص شده است و در لالیگا و لیگ فرانسه رقابتی نزدیک و بسیار حساس برای مشخص‌شدن تیم قهرمان در جریان است. در ادامه به بررسی وضعیت رقابت در این ۵لیگ در آستانه هفته آخر آنها می‌پردازیم.

لالیگا: مادرید یا مادرید؟

رقابت در لیگ اسپانیا بسیار جذاب و تماشایی دنبال می‌شود. تیم‌ها در هفته‌های اخیر امتیازات را به نوبت از دست می‌دادند تا کورس قهرمانی داغ بماند. درنهایت این بارسلونا بود که با لغزش‌های پیاپی از دور خارج شد و رقابت را به دو حریف مادریدی واگذار کرد. بارسا که با غلبه بر گرانادا می‌توانست حتی سرنوشت قهرمانی را در دست بگیرد و خودش تعیین‌کننده جایگاه خود باشد پس از شکست برابر این تیم در خانه آنقدر امتیاز از دست داد تا در رتبه سوم قرار گیرد و حالا حتی شاید همین رده را نیز در هفته آخر به سویا واگذار کند.

در صدر جدول دو تیم شهر مادرید تنها ۲امتیاز با هم فاصله دارند و البته هر دو تیم تنها به برد در بازی آخر خود نیاز دارند تا بتوانند امیدوار به قهرمانی باشند. اتلتیکومادرید درصورتی‌که در زمین وایادولید به تساوی برسد با برد احتمالی رئال مقابل ویارئال قهرمانی را از دست خواهد داد؛ چراکه کار به بازی رودررو کشیده می‌شود و شاگردان زیدان در این زمینه آمار بهتری نسبت به حریف دارند. هر دو تیم کار سختی در دیدارهای امشب خود دارند. وایادولید برای فرار از سقوط باید حتما برابر اتلتیکومادرید برنده باشد و ویارئال هم انگیزه زیادی دارد تا با غلبه بر رئال سهمیه لیگ اروپا را کسب کند. به این ترتیب هر دو مسابقه امشب می‌تواند بسیار جذاب و پرهیجان دنبال شود.

در اسپانیا تکلیف ۴تیم حاضر در لیگ قهرمانان از چند هفته قبل مشخص شده و سویا به‌همراه سه تیم مدعی این مسابقات فصل بعد در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. با این حال رقابت نزدیکی برای رسیدن به لیگ اروپا بین سه تیم سوسیداد، بتیس و ویارئال در جریان است. البته ویارئال این شانس را دارد که درصورت غلبه بر منچستریونایتد در فینال لیگ اروپا، در لیگ قهرمانان فصل آینده حاضر باشد. سوسیداد با یک امتیاز بیشتر نسبت به این دو تیم رتبه پنجم را دراختیار دارد و بتیس هم به‌دلیل برتری در دیدار رودررو مقابل ویارئال ششم است. از جمع این سه تیم درنهایت تکلیف دو سهمیه اسپانیا در لیگ قهرمانان مشخص خواهد شد. بتیس باید در زمین سلتاویگو به میدان برود و سوسیداد هم میهمان اوساسونا خواهد بود.

در منطقه سقوط هم هنوز هیچ تیمی حضورش در لالیگا۲ قطعی نشده اما سه تیم از بین ایبار، وایادولید، الچه و هوئسکا راهی دسته پایین‌تر خواهند شد. دو تیم آخر ۳۳امتیازی هستند و در دیدارهای خود شرایط نسبتا بهتری دارند. هوئسکا میزبان والنسیا است و الچه هم از بیلبائو پذیرایی می‌کند. اما وایادولید ۳۱امتیازی مقابل اتلتیکو صدرنشین و همچنین ایبار قعرجدولی که ۳۰امتیاز دارد برابر بارسلونا کا سختی برای کسب امتیاز پیش‌رو دارند. در رقابت‌های لیگ دسته دو این کشور نیز صعود اسپانیول و مایورکا به لالیگا قطعی شده و این دو تیم فصل آینده به این مسابقات برمی‌گردند.

آلمان: کم‌هیجان‌ترین هفته آخر

در آلمان تقریبا سرنوشت همه‌چیز تاکنون مشخص شده و تقریبا جایگاه اکثر تیم‌ها و سهمیه‌ها مشخص شده است. بایرن‌مونیخ همانند ۸دوره قبلی جام قهرمانی را بالای سر برد و با سرمربی موفق خود که آخرین روزهای حضورش در مونیخ را سپری می‌کند یک قهرمانی مقتدرانه دیگر را در بوندس‌لیگا جشن گرفت؛ اتفاقی که دیگر در فوتبال آلمان تکراری شده و اگر تیمی غیر از مونیخی‌ها روی سکوی نخست بایستد باید تعجب کرد. البته در دیدار امروز بایرن‌مونیخ برابر آگسبورگ، روبرت لواندوفسکی در ترکیب باواریایی‌ها انگیزه زیادی برای گلزنی دارد تا رکورد بیشترین گل زده درطول یک‌فصل را به‌تنهایی به‌نام خود ثبت کند.

او در این فصل تاکنون ۴۰گل زده و درکنار گرد مولر افسانه‌ای مشترکا صاحب این رکورد است. لایپزیگ هم دومی خود را قطعی کرده و دغدغه‌ای در هفته آخر ندارد. ناگلزمن، سرمربی این تیم حالا با خیالی آسوده حتی پیش از دیدارهای هفته آخر می‌تواند به برنامه‌ریزی برای حضورش در بایرن‌مونیخ در فصل آینده و نقل‌وانتقالات احتمالی این باشگاه فکر کند. به‌جز این دو تیم، دورتموند و وولفسبورگ هم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرده‌اند و فقط رقابت برسر عنوان سوم بین این دو تیم خواهد بود.

جالب اینکه تکلیف رده‌های پنجم و ششم نیز از حالا مشخص است و آینتراخت‌فرانکفورت و بایرلورکوزن قطعا در پایان این هفته رتبه‌های فوق را دراختیار خواهند داشت تا راهی لیگ اروپا شوند. در این میان تنها رقابت برسر حضور در مسابقات اروپایی جدیدی است که از فصل آینده راه‌اندازی می‌شود و تیم‌های آلمانی یک سهمیه در مرحله پلی‌آف این مسابقات که کنفرانس لیگ اروپا نام دارد، خواهند داشت. یونیون‌برلین، مونشن‌گلادباخ که حتی مدتی یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود، اشتوتگارت و فرایبورگ مدعی رسیدن به رتبه هفتم و کسب این تک‌سهمیه هستند.

در انتهای جدول نیز شالکه که فصلی فاجعه‌بار را پشت‌سر گذاشت با کسب تنها ۱۶امتیاز از مدت‌ها پیش سقوطش به بوندس‌لیگای۲ قطعی شده بود اما رقابت برای نیفتادن بین کلن (۳۰)، وردربرمن (۳۱) و آرمینیابیلفلد (۳۲) در جریان است. کلن در مصاف خانگی با شالکه می‌تواند امیدوار به کسب سه‌امتیاز باشد و باید منتظر امتیاز از دست دادن دو حریف دیگر باشد. وردربرمن برابر مونشن‌گلادباخ کار سختی در پیش دارد و بیلفد هم باید برابر اشتوتگارت قرار گیرد. از بین این سه تیم، یکی سقوط می‌کند و یک تیم نیز راهی مسابقه پلی‌آف بقا در لیگ می‌شود.

سریA: جدال نزدیک برای کسب سهمیه

در مسابقات این فصل لیگ ایتالیا اینترمیلان موفق شد به سلطه ۹ساله یوونتوس خاتمه داده و جام قهرمانی را تصاحب کند. شاگردان آنتونیو کونته در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشتند و به‌خصوص با برتری در دربی میلان توانستند صدر جدول را با قدرت تصاحب کرده و تا انتهای فصل به یکه‌تازی خود ادامه دهند. آنها دو هفته قبل قهرمانی خود را قطعی کردند و دیگر دغدغه‌ای برای ادامه مسابقات ندارند. آتالانتا هم هفته گذشته رتبه دوم خود را مسجل کرد تا سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کند. در این میان سه تیم میلان، ناپولی و یوونتوس برای دو سهمیه باقی‌مانده رقابتی نزدیک و تماشایی در هفته آخر که فردا برگزار خواهد شد، دارند.

در این بین روسونری سخت‌ترین مسابقه را خواهد داشت و باید به مصاف آتالانتا برود. میلانی‌ها هفته گذشته برابر کالیاری فرصت خوبی را برای بالا بردن شانس حضورشان در لیگ قهرمانان از دست دادند و برابر کالیاری به تساوی بدون گل رسیدند. تکلیف برخی ستاره‌های این تیم برای ماندن در فصل بعد به قطعی‌شدن کسب سهمیه بستگی دارد و به همین دلیل این بازی برای میلان بسیار حیاتی خواهد بود.

ناپولی هم که همانند میلان ۷۶امتیازی است و تفاضل گل کمتری دارد برابر ورونا می‌تواند به برد امیدوار باشد؛ چراکه حریف فردای این تیم انگیزه‌ای برای هفته آخر ندارد و با هر نتیجه‌ای در همان میانه‌های جدول باقی خواهد ماند. یوونتوس هم که یک امتیاز با دو رقیب خود فاصله دارد میهمان بولونیا است که آنها هم در رده‌های میانی جدول قرار دارند و برد و باخت در این دیدار تفاوتی برایشان نخواهد داشت.

این شاید آخرین حضور کریس رونالدو با پیراهن یوونتوس باشد که در تابستان احتمالا این تیم را ترک خواهد کرد. لاتزیو حضورش در لیگ اروپا را قطعی کرده و به‌همراه یکی از سه تیمی که نتواند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند راهی این رقابت‌ها خواهد شد. برای کسب تنها سهمیه کنفرانس لیگ نیز رم شانس خوبی دارد و با کسب یک تساوی در زمین اسپتزیا هم می‌تواند با مربی فصل بعد خود یعنی ژوزه مورینیو راهی این مسابقات شود.

در قعر جدول این مسابقات نیز سقوط پارما، کورتونه و بنونتو به سری Bقطعی شده و دیدارهای این هفته تاثیری برای این سه تیم نخواهد داشت.

لیگ جزیره: ناکامی بزرگان و تردید در سهمیه لیورپول

در انگلیس هم منچسترسیتی توانسته قهرمانی خود را با اقتدار مسجل کند و از هفته‌ها پیش مشخص بود که به‌جز این تیم نباید از تیم دیگری انتظار رسیدن به این عنوان را داشت. شاگردان پپ گواردیولا در این فصل عملکرد بسیار درخشانی داشتند و با حضور در فینال لیگ قهرمانان این فرصت را دارند تا فصلی رویایی را برای خود رقم بزنند. منچستریونایتد هم با اوله‌گنار سولشر فصلی قابل دفاع را پشت‌سر گذاشته و با وجود ناکامی‌های اخیرش رتبه دومی خود را قطعی کرده است.

به این ترتیب از حالا سهمیه دو تیم شهر منچستر برای لیگ قهرمانان فصل بعد قطعی است اما جدال نزدیک و بسیار تماشایی برای دو رتبه دیگر در جریان است. دیدار هفته گذشته چلسی و لسترسیتی که بسیار جنجالی و پرحاشیه نیز بود درنهایت با برتری شاگردان توخل به پایان رسید تا این تیم لندنی به رتبه سوم صعود کند و نبردی مهم را برای کسب سهمیه ببرد. لیورپولی‌ها هم به لطف برتری ۳ بر صفر در زمین برنلی به رده چهارم رسیدند تا لستر با تفاضل گل کمتر به رده پنجم سقوط کند.

به این ترتیب در هفته پایانی لیورپول در آنفیلد باید کریستال‌پالاس را ببرد و با توجه به اینکه تفاضل گلش ۴گل از لسترسیتی بهتر است می‌تواند تا حد زیادی از کسب سهمیه مطمئن باشد. چلسی هم در زمین استون‌ویلا بازی سختی پیش‌رو دارد. اگرچه حریف انگیزه‌ای برای رسیدن به سهمیه‌های اروپایی ندارد اما در این فصل حریفی سرسخت برای تیم‌های بالای جدولی بوده است. لسترسیتی نیز در هفته پایانی باید به مصاف تاتنهام برود که به حضور در کنفراس لیگ امیدوار است و البته درصورت پیروزی در این دیدار و شکست احتمالی وستهام برابر ساوتهمپتون می‌تواند سهمیه لیگ اروپا را به‌دست آورد، اتفاقی که البته کمی بعید به‌نظر می‌رسد.

این مسابقه احتمالا آخرین بازی هری کین برای تاتنهام خواهد بود؛ چراکه مهاجم ملی‌پوش اسپرز به‌دنبال جدایی از این باشگاه است تا در تیم دیگری امید بیشتری برای موفقیت و کسب جام داشته باشد. لسترسیتی که این فصل با غلبه بر چلسی موفق شد فاتح جام‌حذفی شود همانند سال قبل در هفته‌های پایانی از رتبه سوم لیگ سقوط کرد و حالا دوباره در آستانه از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان قرار دارد. آرسنال و اورتون نیز جزء بزرگان ناکام این فصل لقب گرفتند که شاید بتوانند در کنفرانس لیگ اروپا حاضر باشند.

در انتهای جدول نیز پیش از هفته پایانی که فردا به اتمام می‌رسد سقوط فولام، وست‌برومویچ و شفیلدیونایتد به لیگ چمپیونشیپ قطعی شده و از طرف دیگر نوریچ و واتفورد به لیگ برتر صعود کرده‌اند. دیدارهای پلی‌آف صعود از چمپیونشیپ هم امروز پیگیری می‌شود که برنتفورد با سامان قدوس دیدار برگشت خود را مقابل بورنموث انجام خواهد داد. بازی رفت دو تیم با یک گل به سود بورنموث به پایان رسید.

فرانسه: پاریسی‌ها در آستانه از دست دادن جام

رقابت در لیگ فرانسه هم بسیار نزدیک دنبال می‌شود و در این کشور هنوز تکلیف تیم قهرمان مشخص نشده است. لیل، شگفتی‌ساز این فصل هفته قبل در زمین خود برابر سن‌اتین به تساوی بدون گل رسید تا پاری‌سن‌ژرمن با برتری مقابل ریم به یک‌امتیازی این تیم برسد. با این حال هنوز سرنوشت در دست تیم صدرنشین است و لیل درصورت برتری در مسابقه فرداشب برابر انگر قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت. این تیم که فصلی بسیار خوب را سپری می‌کند از دهه۵۰ میلادی تاکنون فقط یک دوره توانسته قهرمانی در لیگ را جشن بگیرد و حالا پس از ۱۰سال بهترین فرصت را برای تکرار این عنوان دراختیار دارد. پاری‌سن‌ژرمن هم در زمین برست به مصاف این تیم می‌رود و امیدوار است به کمک لغزش لیل، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پاریسی‌ها در ۹سال گذشته تنها یک‌بار قهرمان لیگ فرانسه نشده‌اند و با ستاره‌های پرشمار خود همیشه شانس اول قهرمانی بوده‌اند. به‌خصوص که نیمار و امباپه پس از ناکامی در لیگ قهرمانان انگیزه زیادی برای موفقیت در این مسابقات دارند و اگر شاگردان پوچتینو نتوانند فاتح لیگ شوند یکی از بدترین فصول خود در سال‌های اخیر را پشت‌سر خواهند گذاشت. البته روی کاغذ موناکو هم شانس قهرمانی دارد اما بعید است شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که این تیم ۷۷امتیازی بتواند بالاتر از لیل (۸۰) و پاری‌سن‌ژرمن (۷۹) فاتح این مسابقات شود.

جالب اینکه هنوز تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان در این مسابقات مشخص نیست و تنها لیل توانسته یکی از سه سهمیه را کسب کند. در این شرایط لیون به‌همراه دو تیم مدعی دیگر باید برای کسب دو سهمیه باقی‌مانده در هفته آخر بجنگد. مارسی و لنس برای کسب سهمیه لیگ اروپا می‌جنگند و برای حضور در کنفرانس لیگ هم رقابت بین مارسی، لنس و رن خواهد بود. در انتهای جدول هم سقوط دیژون و نیمس قطعی شده و عجیب اینکه از بین ۵تیم نانت (۴۰)، لورین (۴۱)، برست (۴۱)، استراسبورگ (۴۱) و بوردو (۴۲) یک تیم راهی دیدار پلی‌آف بقا در لیگ خواهد شد. به این ترتیب دیدارهای هفته آخر بسیار حساس و نفس‌گیر پیگیری خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج