۱۱۲۱۴۷
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

دستور وزیر ورزش به کفاشیان؛ فرکی را بیاور

اگر دیروز «پول» مشکل تمدید قرارداد کارلوس کروش قلمداد می شد امروز به جرات می توان گفت اختلاف «کفاشیان-سرمربی» عامل پایان همکاری مربی پرتغالی با تیم ملی است.

خبرآنلاین: علی کفاشیان اختلافاتی با کارلوس کروش پیدا کرده است.

۱/ اگر دیروز «پول» مشکل تمدید قرارداد کارلوس کروش قلمداد می شد امروز به جرات می توان گفت اختلاف «کفاشیان-سرمربی» عامل پایان همکاری مربی پرتغالی با تیم ملی است. این برداشت قطعی از مصاحبه روز سه شنبه کارلوس کروش بود. سرمربی تیم ملی بی آنکه حرفی از مشکلات سخت افزاری، نرم افزای، مشکلات مالی و یا هر مشکل فنی دیگری بزند، یک جمله کلیدی به زبان آورد: «در برنامه های آتی علی کفاشیان جایی ندارم... به پایان کارم در تیم ملی ایران رسیده ام...» این جمله، پایان ماهها بحث و گمانه زنی درباره تمدید قرارداد کارلوس کروش بود. او سکوت کرد و منتظر بود تا مسئولان فدراسیون فوتبال چنین حرفی بزنند اما سرانجام در آستانه جام جهانی، سکوتش را شکست. کروش «کفاشیان» و «برنامه های آینده او» را عامل اصلی پایان همکاری اش با تیم ملی دانست؛ اما مردم تا امروز تصور می کردند «پول» عامل احتمالی قطعی این همکاری است....

۲ / چه کسی راست می گوید چه کسی دروغ؟ علی کفاشیان یا کارلوس کروش؟ رئیس فدراسیون پس از تاکید چند باره به تمدید قرارداد کروش، سرانجام در روزهای میانی فروردین پرده از یک رقم رویایی برداشت: «قیمت کارلوس کروش و دستیارانش برای یک سال کادر در تیم ملی نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان است.» او در گفت و گویی دیگر از رقم درخواستی کروش، چنین گفت: «او ۲ میلیون یورو تنها برای خودش می خواهد.» اما واکنش مربی پرتغالی در نوع خود عجیب بود. او به طور کامل این رقم ها و ماجرای مذاکره را تکذیب کرد و گفت: «تا به حال فدراسیون کوچکترین مذاکره ای برای تمدید قرارداد نکرده است.» کروش حتی داستان را شبیه یک طنز خواند: «از همان خرداد ماه که به جام جهانی رفتیم به دفعات دیده‌ام که روزنامه‌ها من را شام دعوت می‌کنند اما معلوم نیست کی و کجا. شرایط ما در حال حاضر به شکلی است که فدراسیون می‌گوید ما همان شام را هم نمی‌توانیم بدهیم، چون کروش رستوران گران قیمت می‌خواهد! آنها احتمالا پول جوجه کباب را هم ندارند که بدهند. این پیشنهاد هم مثل همین است که به شما بگویند شام بیایید مهمان ما ولی کسی نمی‌داند کی و کجا؟» هیچگاه معمای «کی» و «کجا» برای کسی باز نشد و رئیس فدراسیون فوتبال تنها به کلی گویی بسنده کرد: «من ۱۰ بار با کروش مذاکره کردم. البته مذاکره ها شفاهی بوده.» شاید کلید معما در مصاحبه ای بود که اواسط اردیبهشت ماه رئیس فدراسیون با خبرورزشی انجام داد و به ناگهان چنین جمله ای به زبان آورد: «من تا به حال مذاکره جدی با کروش نداشته ام....» شاید با این پاسخ، تکلیف معما روشن می شود... اینکه آیا در مذاکرات «غیر جدی» کارلوس کروش به فدراسیون فوتبال پیشنهاد مالی خود را ارایه کرده است؟

۳ / کروش چیزهایی را شنیده که در آستانه جام جهانی نباید می شنید. او نمی داند آیا این سناریو به دست کسی نوشته شده یا به طور کلی، دستگاه ورزش ایران راغب به همکاری با این مربی نیست. شنیده می شود در روزهای اخیر، کروش متوجه شده «وزیر ورزش از علی کفاشیان خواسته تا حسین فرکی را سریعا بعد از جام جهانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند.» این می تواند علت محکمی برای مصاحبه روز سه شنبه کارلوس کروش باشد. اما همچنان برای او یک ابهام بزرگ وجود دارد؛ آیا رقم درخواستی کروش از کفاشیان که به گفته خود این مربی «درست نیست» باعث شده تا وزیر ورزش چنین جمله ای به زبان بیاورد؟ نکته کلیدی دقیقا همین جاست چراکه گودرزی با توجه به «قیمت بالای کروش» چنین جمله ای را به رئیس فدراسیون فوتبال گفته است. در واقع این جمله نشات گرفته از همان رقم ۱۵ میلیاردی مورد نظر کروش است که کفاشیان آن را در رسانه ها اعلام کرده است. سرمربی تیم ملی در روزهای اخیر و در اردوی تیم ملی در این باره گفته است: «من روحم از این رقم ها خبر ندارد. راجع به تمدید قرارداد با من صحبتی نشده، چطور می توانم رقم مالی ام را پیشنهاد داده باشم؟!»

اما کروش برای تمدید قرارداد خواسته ای به اندازه خواسته هایی دارد که کفاشیان مطرح کرده است؟ شنیده های موثق حکایت از آن دارد، کروش نسبت به قرارداد سه سال اول، سالیانه ۲۰۰ هزار دلار بیشتر می خواهد. قرارداد او برای هر سال ۱.۵ میلیون دلار بود و با توجه به این پیشنهاد جدید، رقم درخواستی اش تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به ازای هر سال ۱.۷ میلیون دلار خواهد بود. این در حالی است که علی کفاشیان به صورت رسمی در رسانه ها اعلام کرده است، کروش برای تمدید قرارداد سالیانه ۲ میلیون یورو می خواهد که در قیاس با این رقم، اختلاف فاحشی دارد.

۴ / فعلا جدایی کارلوس کروش از تیم ملی، پس از جام جهانی قطعی است. کفاشیان اما حتی پس از مصاحبه مهم کارلوس کروش، کوچکترین واکنشی نشان نداده است. اگر این اخبار و اطلاعات درست باشد، از همین حالا باید حسین فرکی را به عنوان جانشین کروش پس از جام جهانی دانست؛ مگر اینکه در آینده اتفاق دیگری رخ دهد. آنچه برای همه روشن است، در صورت جدایی کروش، بازی به مربی خارجی دیگری نمی رسد. فدراسیون قصد ندارد دلار پرداخت کند و در این شرایط چه کسی بهتر از حسین فرکی. او فولاد را قهرمان لیگ برتر کرد و درخواست های مالی زیادی ندارد. فرکی به اندازه کروش عصیانگر نیست و بی شک با شرایط فدراسیون، به راحتی کنار می آید. او قطعا از لباس ها ایراد نمی گیرد و با توجه به خوی آرامش طلبش، حاشیه ها را کنار می زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      کفاشیان یک دزد گه به همه ثابت شده و به تنهایی تو این چند سال دروغ گفته و ابروی ایران رو برده به اندازه کافی - مشخص کی دروغ میگه و کی حقیقت رو - کی روش نیازی به دروغ گفتن نداره ، دلیل فساد تو فوتبال ایران خود فدراسیون و وزیر ورزش بی عرضه است .

    • دلسوز

      متاسفانه این یه حقیقته آقای کفاشیان تمام این سالها خندیده و دروغ گفته و گرنه کی روش به این بزرگی دروغ نمیگه و دلیلی نداره دروغ بگه و همین کارهای مسئولین باعث میشه مثه افشین قطبی برانکو .. حتی از اسم تمیم ایران هم تنشون بلرزه.
      ما اگه مورینیو هم بیاریم وضعیت همینه کار از جای دیگه لنگ میزنه.

    • masoud

      من با نظر امیر و دلسوز کاملا موافقم ..اقای شادابیان (کفاشیان)که همه چیز را مسخره می گیرد ونیشش همیشه باز است .این خنده های احمقانه به نطر من اینفدر دیگه خوب نیست.یکی از دلایل اینکه فوتبال پیشرفت نمی کنه وجود همین اقایان بی کفایت است.
      موفق باشید/

    • رضا

      كفاشيان
      ازت خواهش ميكنم استعفا بده
      آخه دروغگو تا كي ميخواي آبروي مملكتو به بازي بگيري

    • بدون نام

      کفاشیان کلی موفقیت برای فوتبالمون اورده چه کاره خندش دارین اخه چرا اینطوری نظر میدین تیم تو رنکینگ فیفا اول اسیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج