اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۱۹۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پنج بازیکن کلیدی در قهرمانی اتلتیکومادرید

اتلتیکو مادرید در این فصل توانست با کمک درخشش ستاره‌هایش به نخستین عنوان قهرمانی خود در لالیگا از سال ۲۰۱۴ به بعد برسد.

ورزش سه: تیم های اندکی هستند که بتوانند به معنای کامل کلمه تجسم یک "تیم" باشند اما اتلتیکو بی گمان یکی از آنها است. لوییس سوارز، گلزن برتر اتلتیکو، گل قهرمانی این تیم را در آخرین روز از رقابت های لالیگا به ثمر رساند اما او تنها بازیکن این تیم نبود که نقشی حیاتی در فصل درخشان منجر به قهرمانی اتلتی بازی کرد.

لوییس سوارز

لوییس سوارز که در این فصل با ۲۱ گل زده، گلزن برتر اتلتیکو مادرید بود، به وضوح یکی از بازیکنان برجسته این تیم در طول این فصل از لیگ بود. سوارز نیز درست مثل داوید ویا بازسا را ترک کرد و به اتلیتیکو پیوسط و در اولین فصل حضورش در پایتخت به همراه این تیم در لالیگا قهرمان شد. مهاجم شماره ۹ اروگوئه ای در تمام طول فصل مقابل دروازه حریفان بسیار تیز و بز و خطرناک ظاهر شد و یکی از بهترین گلزنان دیگو سیمئونه در طول دوران مربیگری‌اش بود.

پنج بازیکن کلیدی در قهرمانی اتلتیکومادرید

مارکوس یورنته

بسیاری با توجه به پیشرفت قابل توجه این بازیکن که او را به یک مهاجم درجه یک تبدیل کرده است، مارکوس یورنته را تاثیرگذارترین بازیکن لالیگا در این فصل می دانند. تا پایان فصل گذشته این ستاره اسپانیایی نقش هافبک دفاعی خود را رها کرد تا در خط حمله بازی کند. معروف ترین گل های او در آنفیلد به ثمر رسید که با دبل کردن برابر لیورپول، قرمزها را از چمپیونزلیگ حذف کرد.

در این فصل او به صورت مداوم از جناح راست روخی بلانکو به محوطه جریمه حریفان نفوذ می کرد و با 12 زدن 12 گل و 11 پاس گل کار خود را در این فصل به پایان رساند. او اکنون با کسب عنوان قهرمانی اسپانیا پا جای پای پدرش پاکو یورنته گذاشته است.

پنج بازیکن کلیدی در قهرمانی اتلتیکومادرید

استفان ساویچ

ساویچ در آخرین بازی این فصل اتلتیکو برابر ویارئال به دلیل محرومیت برای این تیم به میدان نرفت و این امر موضوعی بسیار نگران کننده باری سیمئونه بود. مدافع مونته نگرویی اتلتی در طول این فصل یکی از ستون های این تیم در قلب خط دفاع بوده است. ساویچ در این فصل توانسته بر مهارت بازی با توپ و دقت در پاسکاری خود نیز بیفزاید و با ۸۵ درصد پاس صحیح بهترین آمار خود را در طول دوران بازی اش به ثبت رسانده است.

پنج بازیکن کلیدی در قهرمانی اتلتیکومادرید

کیه‌ران تریپیه

از سال 2007 و زمانی که دیوید بکام به همراه رئال مادرید قهرمان لالیگا شد، تریپیه نخستین بازیکن انگلیسی است که جام قهرمانی در لالیگا را بالای سر می برد. درست مانند بکام، تریپیه نیز با ارسال های دقیق پیاپی از جناح راست توانست نقش موثری در موفقیت های تیمش داشته باشد. این بازیکن که بیشتر به عنوان وینگر در جناح راست اتلتیکو به میدان می رفت با استفاده از تمام انرژی خود هم در حمله و هم در دفاع به اتلتی کمک شایانی کرده است.

این واقعیت که اتلتیکو در هشت بازی بدون تریپیه بین ماه های ژانویه و فوریه هفت امتیاز را از دست داد، گواه اهمیت او در ترکیب روخی بلانکو است.

پنج بازیکن کلیدی در قهرمانی اتلتیکومادرید

یان اوبلاک

به عنوان یکی از بهترین دروازه بان های جهان، اگر نگوییم بهترین دروازه بان جهان در حال حاضر، یان اوبلاک یکی از کلیدهای موفقت اتلتیکو بوده است. این دروازه بان اهل اسلوونی فصل ۲۱-۲۰۲۰ را با بردن پنجمین جایزه زامورای خود به عنوان بهترین دروازه بان لالیگا به پایان برد. او در این فصل با ۰.۶۶ گل خورده، کمتر از هر دروازه بان دیگری در لالیگا دروازه خود را باز شده دیده است.

مهار پنالتی ها در آخرین دقایق، دفع توپ های ناگهانی در آخرین لحظات و اعتماد به نفسی خدشه ناپذیر روی خط دروازه از خصوصیاتی است که او را تبدیل به یکی از مهمترین عوامل در قهرمانی اتلتیکو در نخستین و هفتمین فصل اوبلاک در اتلتیکو کرده است.

پنج بازیکن کلیدی در قهرمانی اتلتیکومادرید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج