۱۱۲۳۵۹۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ماجرای ضرر ۶۵میلیاردی پرسپولیس

پرسپولیس در روزهای اخیر با حواشی مختلفی همراه بوده که بخش عمده آن به مسائل مالی مربوط است.

فرهیختگان: پرسپولیس در روزهای اخیر با حواشی مختلفی همراه بوده که بخش عمده آن به مسائل مالی مربوط است. دیروز بحث طلب سوشا مکانی داغ بود و حالا با آغاز دور جدید تمرینات سرخ‌پوشان بعد از چند روز تعطیلی زمان پرداخت پول رضایتنامه یحیی گل‌محمدی هم درحال فرارسیدن است و باشگاه تا هفته آینده باید مبالغ زیادی را به طلبکارانش بپردازد. ظاهرا مدیریت سمیعی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده که میراث مدیریت‌های قبلی این باشگاه است. نگاهی به آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس انداخته ایم و البته موضوع این بدهی‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

داستان 65 میلیارد تومانی که از کف پرسپولیس پرید

در روزهایی که باشگاه پرسپولیس به سختی مسائل و مشکلات مالی‌اش را حل می‌کند، سررسید حکم کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال برای پرداخت بدهی‌های چند بازیکن و باشگاه حسابی بر نگرانی هواداران این باشگاه و البته خود مدیران پرسپولیس افزوده است. این نگرانی وقتی تبدیل به ناراحتی می‌شود که مشخص شده در سال‌های گذشته چه رقم هنگفتی به‌راحتی از دست پرسپولیسی‌ها رفته و هیچ‌کس پاسخگوی این اتفاقات نبوده است. اگر نگاهی به آرشیو رسانه‌ها بیندازیم با ارقامی مواجه می‌شویم که به‌راحتی از دست پرسپولیسی‌ها رفته است و این اتفاق می‌توانست عملا رخ ندهد. مهدی ترابی زمانی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد که خیلی‌ها می‌گفتند اگر باشگاه مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به حساب این بازیکن واریز می‌کرد ترابی قادر به فسخ یک‌طرفه قرارداد نبود و بابت ترانسفرش به تیم‌های خارجی باید مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کرد که با دلار ۳۰ هزار تومان آن زمان این مبلغ به عدد ۱۲ میلیارد تومان می‌رسید.

همین مساله درمورد شجاع خلیل‌زاده هم مطرح بود و اگر باشگاه مانع فسخ قرارداد این بازیکن می‌شد خلیل‌زاده برای حضور در تیم خارجی می‌بایست ۴۰۰ هزار دلار می‌پرداخت و این یعنی ۱۲ میلیارد تومان دیگر که از دست پرسپولیسی‌ها رفت.

اما از کنار ماجرای جدایی بشار رسن هم نمی‌بایست بگذریم. می‌گویند او باید برای حضور در تیم دیگر ۵۰۰ هزار دلار پرداخت می‌کرد، یعنی ۱۵ میلیارد تومان. اما در یک نشست شبانه به او اجازه جدایی دادند و ۱۲۰ هزار دلار یعنی ۳ میلیارد و ششصد میلیون تومان گرفتند و ۱۲۰ هزار دلار دیگر که طلب این بازیکن بوده را ندادند! حالا ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را از ۱۵ میلیارد کم کنید می‌بینید که ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در پروسه جدایی ستاره عراقی از کف پرسپولیسی‌ها رفته است!

و اما فاجعه بزرگ مربوط به برانکو ایوانکوویچ بود. او در نشست ترکیه موافقت کرده با دریافت ۵۰۰ هزار یورو از قرار هر یورو در آن زمان ۳۴۰۰۰ تومان یعنی ۱۷ میلیارد تومان از پرسپولیس جدا شود و به تیم عربستانی برود، اما این موضوع با مخالفت وزارت ورزش روبه‌رو شد تا برانکو رسما از پرسپولیس با رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار یورو، یعنی ۳۹ میلیارد تومان شکایت کند و به پولش هم برسد. در این ماجرا هم ۱۷ میلیارد تومان از دست باشگاه مردمی پرسپولیس رفت.

اما هنوز این ارقام تمام نشده است. در ماجرای شکایت بودیمیر از پرسپولیس، سرخ‌پوشان مجبور شدند به‌جای ۱۲۰ هزار یورو یعنی حدود ۴.۱ میلیارد تومان که خودش پذیرفته بود مبلغ ۵۰۰ هزار یورو یعنی ۱۷ میلیارد تومان بپردازند که در این ماجرا هم رقمی حدود ۱۳ میلیارد تومان از دست مسئولان باشگاه پرسپولیس رفت.

اگر این مبالغ را جمع‌آوری کنیم به رقم ۶۵ میلیارد تومان می‌رسیم. باشگاهی که نه از قهرمانی‌هایش درآمد دارد، نه بابت تبلیغات محیطی پولی می‌گیرد، نه حق پخشی برایش قائل هستند و نه کارهای تجاری رایج در تیم‌های فوتبال دنیا را انجام می‌دهد، از دست دادن چنین پول‌هایی واقعا مصیبت‌بار است. هنوز نمی‌دانیم چرا مسئولان باشگاه پرسپولیس به این مسائل به شکل حقوقی و حتی کیفری رسیدگی نمی‌کنند. علی‌الخصوص وقتی می‌بینیم که همه این اتفاقات برای مدیریت دوره‌های قبل است و سمیعی رسما میراث‌دار این مشکلات شده است.

پرسپولیسی‌ها به‌دنبال دریافت واکسن

باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا بازیکنان خود را نسبت به ویروس کرونا ایمن کند تا دیگر مشکلی برای حضور در رقابت‌های داخلی و آسیایی نداشته باشد. شنیدیم باشگاه درحال رایزنی است تا هر چه زودتر واکسن لازم را برای بازیکنان خود فراهم کند. البته ملی‌پوشان این تیم واکسینه شده‌اند و نگرانی باشگاه روی نفرات دیگر تیم است. ظاهرا مدیران باشگاه در تلاش هستند تا واکسن خارجی مورد تایید وزارت بهداشت را برای بازیکنان خود تهیه کنند.

علت درگیری پیشکسوت پرسپولیس با یحیی

این روزها شاهد مصاحبه‌های متعددی از سوی مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت پرسپولیس علیه کادرفنی این تیم علی‌الخصوص یحیی گل‌محمدی هستیم. البته ظاهرا فنونی‌زاده به هواخواهی برادرش مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت استقلال صحبت کرده است. اما از گوشه و کنار اخبار عجیبی درمورد این درگیری‌ها می‌شنویم. گفته می‌شود یکی از دلایل پنهان این دعوا ارتباط خوب این بازیکن قدیمی پرسپولیس با یکی از مدیران قبلی باشگاه است و به درگیری‌های قبلی کادرفنی با این مدیرعامل مربوط است. البته باید دید خود فنونی‌زاده چقدر با این گفته‌ها و شایعات موافق است!

تمدیدی‌ها قول بعد از تعطیلات را داده‌اند

به استثنای احمد نورالهی و حسین کنعانی‌زادگان که ظاهرا پیشنهاد تیم‌های خارجی را دارند، بقیه سرخ‌پوشانی که قراردادشان آخر فصل به پایان می‌رسد قول داده‌اند پس از پایان تعطیلات لیگ برای مذاکره و تمدید به باشگاه پرسپولیس بروند. وحید امیری، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا و مهدی شیری قرار است بعد از پایان تعطیلات و آغاز تمرینات مجدد تیم برای مذاکره به باشگاه بروند. احتمالا از اواخر این هفته باید شاهد حضور تک‌تک این بازیکنان در باشگاه پرسپولیس باشیم. می‌گویند احمد نوراللهی هم بالاخره برای مذاکره چراغ سبز نشان داده و شاید ماندنی شود، اما درمورد کنعانی‌زادگان ظاهرا امید زیادی برای تمدید وجود ندارد؛ چراکه می‌خواهد به جمع لژیونرهای ایران در قطر بپیوندد.

مذاکره با محرمی تکذیب شد

گفته می‌شد در بدو ورود صادق محرمی به ایران، جهت حضور در تمرینات و اردوی تیم‌ملی برخی نزدیکان باشگاه پرسپولیس با این بازیکن وارد مذاکره شده‌اند، اما از باشگاه خبر می‌رسد هیچ مذاکره‌ای با محرمی و نام‌های مطرح شده دیگر صورت نگرفته است. باشگاه تاکید دارد تمرکز روی تمدید قرارداد بازیکنان خود تیم است. پس از تمدید بر اساس لیستی که گل‌محمدی در اختیار باشگاه خواهد گذاشت به‌دنبال جذب بازیکن جدید برای فصل بعد خواهند رفت. باشگاه تاکید دارد هیچ لیستی توسط یحیی گل‌محمدی، جهت خرید بازیکن به آنها ارائه نشده است. از سوی دیگر نزدیکان محرمی هم می‌گویند او وضعیت خوبی در دیناموزاگرب دارد و فعلا نمی‌خواهد به لیگ ایران برگردد.

برانکو راه‌های بازگشت را مسدود نمی‌کند

برانکو بابت ۴ سال حضور در پرسپولیس مبلغی به‌عنوان مالیات دریافت نکرده و برای اینکه دچار ممنوع‌الخروجی از ایران نشود خودش مبالغ مالیاتی را پرداخت کرده است. حال طبق قراردادش با پرسپولیس بابت عدم‌دریافت مبلغ مالیاتش شکایت کرده و باشگاه پرسپولیس ظاهرا باید رقمی نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان پرداخت کند. البته شنیدیم برانکو این بار فشاری به باشگاه پرسپولیس نیاورده و می‌خواهد به شکل دوستانه این مشکل را حل کند. شنیدیم احتمال حضور او در تیم‌ملی وجود دارد و همین مساله باعث‌شده تا امکان بازگشتش به ایران وجود داشته باشد. به همین دلیل نمی‌خواهد شرایط این حضور را سخت کند. البته باید دید این شنیده‌ها چقدر به حقیقت نزدیک خواهد شد.

پیشنهاد رسمی برای سرخ‌ها وجود ندارد

باشگاه پرسپولیس تاکید دارد هیچ پیشنهاد رسمی از تیم‌های دیگر برای بازیکنان تحت قرارداد خود ندارد. پیشنهادهایی هم که مطرح شده برای بازیکنانی است که با باشگاه پرسپولیس دیگر قرارداد ندارند و در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند بود. نفراتی مثل احمد نوراللهی و حسین کنعانی‌زادگان که البته همان‌طور که بالاتر اعلام شد احتمال جدایی کنعانی بیشتر از نوراللهی است.

رضایتنامه گل‌محمدی بالاخره 6 میلیارد یا 9 میلیارد؟!

هفته آینده زمان پرداخت پول رضایتنامه یحیی گل‌محمدی به تیم شهرخودرو فرامی‌رسد و باشگاه پرسپولیس طبق حکم کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و بر اساس تعهدی که داده، باید این پول را پرداخت کند. باشگاه معتقد است باید مبلغ ۶ میلیارد تومان بابت این موضوع پرداخت کند، اما در حکم عدد ۹ میلیارد تومان قید شده است. ظاهرا این اختلاف هنوز حل نشده است، اما هر چه هست تا هفته آینده رقم قطعی مشخص خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج