۱۱۲۳۶۴۳
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

آشفتگی در اطراف تیم ملی!

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی در بازی‌های دوستانه عملکرد خوبی همراه با تیم‌ملی داشته است.

خبرآنلاین: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی در بازی‌های دوستانه عملکرد خوبی همراه با تیم‌ملی داشته است.

با او ایران موفق شد تیم‌های سوریه، ازبکستان و بوسنی را شکست دهد. حالا این مربی به اولین آزمون جدی خود همراه با تیم‌ملی رسیده است. از روز اول انتخاب اسکوچیچ، همه نگران این بودند که مبادا او نتواند تیم را به درستی مدیریت کند. ویلموتس معروف نتوانست در روزهای پساکی‌روش، تیم ایران را جمع کند، بنابراین نگرانی‌ها درباره اسکوچیچ طبیعی بود. حالا یک قیاس ساده نشان می‌دهد این مربی اِلمان‌های لازم را برای مدیریت تیم‌ملی نداشته.

اول

در زمان برگزاری اردوهای تیم ملی در مقاطع حساس کی‌روش حساسیت فراوانی روی فضای مجازی داشت. او اجازه نمی‌داد بازیکنان فعالیت آنچنانی در این فضا کنند. عقیده‌اش این بود: «تیم باید تمرکز داشته باشد. وقتی اینجا هستید و فقط و فقط باید به تمرین و بازی فکر کنید، همین.» فضای مجازی اما در ایران ملتهب است. گاهی ذهن بازیکنان را به هم می‌ریزد. آدم بیکار در این فضا کم نیست. کسانی که فقط بلد هستند موج منفی بدهند. گاه همین پیام‌ها می‌تواند روی افکار بازیکن اثرگذار باشد. اسکوچیچ اما این مورد جزئی را رعایت نکرده است. بازیکنان در فضای مجازی حضوری نسبتا فعال دارند و مدام تصاویر خود را آپلود می‌کنند.

دوم

به دستور کی‌روش زمانی که بازیکنان و اعضای تیم در اردو بودنداجازه نداشتند در صورت فعالیت مجازی، به مطالبی غیر از تیم‌ملی اشاره کنند. این روزها اما مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی در شرایطی که در اردو به سر می‌برد، بیش از هر چیز به فیلم‌سازی خود می‌پردازد و مدام از زمان پخش سریال جدیدش خبر می‌دهد. حالا تصور کنید اگر جای اسکوچیچ، کی‌روش نشسته بود چه اتفاقی می‌افتاد؟ اولین جمله او قطعا این بود: «کسی که فکر و ذهنش تیم ملی نیست و فیلم سازی است، در تیم من جایی ندارد.»

سوم

شاید این مسئله مورد انتقاد رسانه‌ها بود ولی گاهی به تیم کمک می‌کرد. کی‌روش مصاحبه بازیکنان را محدود می‌کرد. در مقاطع حساس خیلی کم به بازیکنان اجازه مصاحبه می‌داد. رسانه‌ها هم درک می‌کردند چون تصورشان این بود در نهایت به تیم ملی کمک می‌کند. این روزها اما بازیکنان مصاحبه‌های مختلفی می‌کنند. در کانال های تلویزیونی هستند. این پاسخگو بودن بد نیست ولی همه امیدوارند بودن مداوم در رسانه‌ها اثری روی تمرکز بازیکنان نگذارد.

چهارم

برگزاری اردو در کیش به خاطر آب و هوای بحرین بد نبود ولی ظاهرا اسکوچیچ حالا فهمیده که آنجا مکان خوبی برای برگزاری اردو نبوده است. در دوران کی‌روش بارها کیش پیشنهاد شد ولی او می‌گفت شرایط تمرینی در آنجا مهیا نیست. چرا؟ به این دلیل که زمین تمرین با هتل فاصله دارد و هتل‌ها استاندارد میزبانی از تیم‌ملی را ندارند. تاکید کی‌روش این بود ورودی و خروجی هتل تیم‌ملی یکی باشد تا جلوی رفت و آمدهای اضافه گرفته شود. همین حالا تیم ملی در هتلی اردو زده که چندین در دارد و به همین خاطر هواداران قابل کنترل نیستند. آنها تا دیروز به هتل رفت و آمد می کردند ولی سخت گیری‌ها آغاز شده است. آیا نباید مسئولان از ابتدا به آن فکر می‌کردند؟ بازیکنان تیم ملی در چند روز گذشته گلایه می‌کردند که اگر کرونا بگیرند تکلیف چه خواهد بود؟

پنجم

اگر الان کی‌روش به جای اسکوچیچ بود، تیم ملی در یک کمپ تمرینی حضور داشت، جایی که هم هتل آنجا بود و هم زمین تمرینی. به این دلیل که او تلاش می‌کرد تیم‌ملی را قرنطینه کند. هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ بهداشتی. کی‌روش تاکید داشت نباید رقبا از تیم ملی خبر داشته باشند. حالا اما دقیقا عکس این اتفاق افتاده. احتمالا تیم‌های رقیب حتی می‌دانند بازیکنان صبحانه را با سنگک خورده‌اند یا با بربری؟ تمرینات ساعت چند است؟ چه بازیکنانی در اردو هستند؟ چه بازیکنانی نیستند؟ کی تمرین کرده، کی نکرده؟ همین حالا کوچکترین اطلاعاتی از بحرین و عراق در اختیار تیم ملی نیست ولی تا دلتان بخواهد آنها از تیم ملی اطلاعات دارند. قطعا اگر اسکوچیچ تیم‌ملی را در این شرایط پنهان می‌کرد، می توانست بیشتر به نفع باشه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجایی کیروش بزرگ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرو از پیش من ای دوست! مرو.....

    • s.p

      اقا فقط مدام کی‌روش رو به رخ می‌کشید چندتا قهرمانی برای ما آورد

      پاسخ ها

      • عشق فوتبال

        آره والا

      • سارا

        هشت سال صفر قهرمانی

    • آسمان

      کیروش که اینقد محتاط بود در جام ملتها هیچی نشد حالا اسکوچیچ شاید با شفاف کاری نتیجه بهتری بگیره

    • عشق سرخ افشین پیروانی

      صدرصد نظارت دارد باکریم باقری روی بچه ها دنبا حاشیه نباشی

    • عشق سرخ افشین پیروانی

      هر مربی افکار خودش دارد هی نگی کی‌روش کی‌روش تا بچه ها کارشون انجام دهند

    • بدون نام

      بهترین مربی برای ایران کیروش بود
      حداقل با خیال راحت وفقط دو گل خورده میرفتیم جام جهانی

    • بدون نام

      انگار ایران هیچ مربی دیگه نداشته هی کیروش کیروش میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج