۱۱۲۴۶۷۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نمی‌کند

دیپلمات‌های غربی به یک رسانه انگلیسی گفته‌اند نمایندگان انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا در نشست آتی شورای حکام آژانس اتمی دنبال صدور قطعنامه علیه ایران نیستند.

خبرگزاری فارس: منابع خبری مدعی شده‌اند انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا به دنبال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی نیستند.

خبرگزاری رویترز امروز جمعه نوشته صدور چنین قطعنامه‌ای به تشدید تنش‌ها میان ایران و کشورهای غربی منجر می‌شد و می‌توانست گفت‌وگوهای جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام را با مخاطراتی مواجه کند.

شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نمی‌کند

در دور قبلی نشست ۳۵ عضو شورای حکام، نمایندگان سه کشور اروپایی با همراهی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که در آن از ایران انتقاداتی به عمل آمده بود را آماده کرده بودند.

با این حال، پس از آنکه «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قصد خود برای انجام گفت‌وگوهای جدید با ایران خبر داد کشورهای غربی این قطعنامه را پس گرفتند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران مدعی شده بود که این گفت‌وگوها نتیجه‌بخش نبوده و ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است. این گزارش، روز ۳۱ مه (۱۰ خردادماه) در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت.

یک دیپلمات که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت: «گزارش آژانس در ۳۱ مه را صرفاً به دلیل ادامه داشتن گفت‌وگوهای برجام نمی‌توان نادیده گرفت، اما صدور قطعنامه در حال حاضر محتمل نیست.»

پنج دیپلمات دیگر هم گفتند که قطعنامه‌ای در این خصوص صادر نخواهد شد و تنها کشورهای عضو شورای حکام اقدام به صدور بیانیه‌‌های جداگانه خواهند کرد.

یک دیپلمات که تبعه یکی از کشورهای موافق صدور قطعنامه است گفت: «باید بیانیه‌های شدیداللحنی صادر شوند. آنها (ایرانی‌ها) تعهداتی دارند و باید به آنها عمل کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج