۱۱۲۴۸۶۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حضور رفیق مهرداد در یورو؛ به یاد روزهای اتریش

در روز‌هایی که فقدان مهرداد میناوند ستاره پیشین تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس چند ماهه شده، فرانکو فودا دوست و همبازی نزدیکش در اتریش، تیم ملی این کشور را آماده حضور در یورو ۲۰۲۰ می‌کند.

خبرورزشی: در روز‌هایی که فقدان مهرداد میناوند ستاره پیشین تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس چند ماهه شده، فرانکو فودا دوست و همبازی نزدیکش در اتریش، تیم ملی این کشور را آماده حضور در یورو ۲۰۲۰ می‌کند.

حضور رفیق مهرداد در یورو؛ به یاد روزهای اتریش

تیم ملی اتریش در سومین دوره حضورش در جام ملت‌های اروپا در پی کسب نخستین برد است و می‌خواهد تلخی‌های گذشته در یورو را به دست فراموشی بسپارد.

اتریشی‌ها یک مربی نام‌آشنا دارند که سال‌ها در کشورشان فوتبال بازی کرده، مربی بوده و افتخارآفرینی کرده، به همین دلیل حالا به او امید زیادی دارند.

حضور رفیق مهرداد در یورو؛ به یاد روزهای اتریش

فرانکو فودای ۵۵ ساله، اهل ماینتس آلمان و با سابقه بازی در کایزرسلاترین، آرمینیا بیلفلد، بایرلورکوزن و اشتوتگارت، از سال ۱۹۹۷ به اشتورم‌گراتس پیوست و سال‌های پایانی دوران بازی‌اش را در اتریش سپری کرد. این مدافع کلاسیک آلمانی که ۲ مرتبه هم پیراهن تیم ملی آلمان را هم برتن کرده بود، اعتباری به تیم شهر گراتس بخشید و تیمش برای اولین مرتبه قهرمان بوندس‌لیگای اتریش شد.

در آن روزهای تاریخی اشتورم‌گراتس کنار فودا چه کسی در سمت چپ خط دفاعی بازی می‌کرد؟ یک جوان جویای نام و ستاره تیم ملی ایران؛ مهرداد میناوند. شیرین‌ترین دوران اشتورم همان سال‌های پایانی دهه ۱۹۹۰ میلادی رقم خورد و این تیم افتخارات فراوانی کسب کرد. حتی به لیگ قهرمانان اروپا هم رسیدند که میناوند همیشه خاطره شیرین رویایی با منچستریونایتد و دیوید بکام را تا پایان زندگی‌اش برای همه تعریف می‌کرد.

حضور رفیق مهرداد در یورو؛ به یاد روزهای اتریش

مهرداد بعد از سال‌های شیرین اتریش به امارات رفت و سپس به ایران بازگشت تا برای تیم محبوبش پرسپولیس و بعد از آن سپاهان بازی کند. اما فرانکو در اتریش سرمربی اشتورم‌گراتس شد و به غیر از مقطع یک ساله در کایزرسلاترن تا سال ۲۰۱۸ همیشه در این باشگاه حضور داشت. او اشتورم را در دوران مربیگری سال ۲۰۱۱ به یک قهرمانی دیگر در بوندس‌لیگای اتریش رساند.

حضور رفیق مهرداد در یورو؛ به یاد روزهای اتریش

حالا فرانکو فودا سرمربی اتریش است و تیمش را برای حضور در یورو ۲۰۲۰ آماده می‌کند، در حالی که ویروس کرونا جان مهرداد میناوند، ستاره محبوب و شوخ‌طبع پرسپولیسی‌ها را گرفته و چند ماهی می‌شود که او دیگر بین ما نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی سامی شوشتر

      لعنت به کرونا که جون خیلی از عزیزان و هموطنان و مردم دنیا رو گرفت لعنت خدا بر باعث و بانی این ویروس ای کاش همه بیشتر رعایت بکنن تا زودتر رها بشیم از این زهر ماری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج