اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۵۲۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رونالدو به دنبال رکورد‌های جدید در قاره سبز

کریستیانو رونالدو که در سال ۲۰۱۶ یکی از بازیکنان کلیدی در قهرمانی پرتغال در رقابت‌های یورو بود، با توجه به آماری که در این رقابت‌ها از خود به جا گذاشته می‌توان بهترین بازیکن تاریخ یورو دانست.

روزنامه خراسان: کریستیانو رونالدو که در سال ۲۰۱۶ یکی از بازیکنان کلیدی در قهرمانی پرتغال در رقابت‌های یورو بود، با توجه به آماری که در این رقابت‌ها از خود به جا گذاشته می‌توان بهترین بازیکن تاریخ یورو دانست. رونالدو بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ در این مسابقات بازی کرده، در مرحله مقدماتی بیش از هر بازیکن دیگری گلزنی کرده و اگر در این دوره هم تنها یک بار دیگر گلزنی کند به گلزن برتر رقابت‌های یورو تبدیل خواهد شد.

رونالدو با ۹ گل در ۲۱ بازی در ۴ تورنمنت مختلف بهترین گلزن مشترک در تاریخ رقابت‌های قهرمانی اروپا است. او تنها بازیکنی است که در ۴ یورو گلزنی کرده است. او در حال حاضر در این رکورد با میشل پلاتینی که در یورو ۱۹۸۴ در ۵ بازی ۹ بار برای فرانسه گلزنی کرد اما هرگز در مسابقه دیگری بازی نکرد، شریک است. این تنها قهرمانی اروپا بود که فرانسه بین سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۲ در آن بازی کرد.

رونالدو ۲بار در سال ۲۰۰۴، یک بار در سال ۲۰۰۸ و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در هر تورنمنت ۳ بار گلزنی کرد و تنها بازیکنی است که در ۲ تورنمنت مختلف یورو ۳ گل به ثمر رسانده است. تمام ۹ گل رونالدو از درون محوطه جریمه به ثمر رسیده و از این تعداد ۵ گل هم روی ضربات سر بوده است. ۶ گل رونالدو در مرحله گروهی بوده، یک گل در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ مقابل جمهوری چک و ۲ گل در نیمه‌نهایی مقابل هلند در ۲۰۰۴ و ولز در ۲۰۱۶. آنتوان گریزمان، ستاره تیم ملی فرانسه اگر تورنمنت خوبی داشته باشد می‌تواند از پلاتینی و رونالدو پیشی بگیرد. او با ۶ گل تنها ۳ گل از این دو اسطوره عقب است.

گریزمان هر ۶ گل خود را در یورو ۲۰۱۶ با به ثمر رساند و کفش طلایی آن رقابت‌ها را از آن خود کرد. رونالدو همچنین با ۳۱ گل علاوه بر ۹ گل مرحله نهایی، بهترین گلزن مرحله مقدماتی یورو نیز هست. این یک رکورد نسبتا جدید است و ستاره پرتغالی در سپتامبر ۲۰۱۹ توانست از رکورد ۲۳ گل رابی‌کین عبور کند. رونالدو با ۱۱ برد، به همراه سسک‌فابرگاس و آندرس اینیستا از اسپانیا، بالاترین تعداد پیروزی در بازی‌های یورو را دارد. اگر پرتغال در رقابت‌های امسال یورو حداقل در یک بازی پیروز شود، رونالدو این رکورد را نیز از آن خود خواهد کرد. رونالدو یکی از اعضای گروه بزرگی از بازیکنان است که در ۴ دوره مسابقات قهرمانی اروپا بازی کرده است.

اما تابستان امسال او تنها کسی خواهد شد که در ۵ دوره از یورو بازی کرده است. او در ۲۱ بازی در مرحله نهایی یورو به میدان رفته، ۳ بازی بیشتر از شواین‌اشتایگر آلمانی و ۴ بازی بیشتر از جان‌لوئیجی بوفون، اسطوره ایتالیا. رونالدو همچنین با ۱۷۹۵ دقیقه بازی، از این نظر نیز پیشگام است. او ۸۳ بار اقدام به دریبل‌زنی کرده که در همه مسابقات از سال ۱۹۸۰ به بعد، او را پس از لوئیس فیگو در رده دوم قرار می‌دهد. اما کاپیتان پرتغال فقط ۳۱ بار با دریبل‌زنی موفق شد حریفان را از پیش رو بردارد که او را در رده هفتم لیست قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج