جاباما
۱۱۲۶۹۶۰
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

۵دلیل برای مراجعه به متخصص گوارش

وجود علائم و عارضه هایی همچون سوزش معده یا دل درد که با داروهای بدون نسخه بهبود پیدا نمی کند یا احساس درد شدید نشان دهنده لزوم مراجعه به یک متخصص گوارش است.

ایسنا: وجود علائم و عارضه هایی همچون سوزش معده یا دل درد که با داروهای بدون نسخه بهبود پیدا نمی کند یا احساس درد شدید نشان دهنده لزوم مراجعه به یک متخصص گوارش است.

پزشک گوارش در درمان بیماری ها و اختلالات دستگاه گوارش و کبد تخصص ویژه دارد که به تشخیص و درمان انواع سرطان ها، بیماری های کبدی، سوزش معده، مشکلات کیسه صفرا، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر، خونریزی داخلی، بیماری سلیاک و سایر اختلالات دستگاه هاضمه اقدام می کند.

۵دلیل برای مراجعه به متخصص گوارش

همچنین متخصص دستگاه گوارش می تواند در مورد چگونگی سالم نگه داشتن سیستم گوارشی به فرد آموزش دهد.

چه زمانی لازم است به متخصص گوارش مراجعه کنیم؟

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر پزشک عمومی ممکن است شما را به یک متخصص گوارش ارجاع دهد. سایت "مدیکال اکسپرس" در گزارشی به این موارد اشاره کرده است:

- وجود عارضه سوزش معده که با داروهای بدون نسخه بهبود پیدا نمی کند: اگرچه سوزش معده گاه به گاه در میان افراد شایع است اما درصورتیکه حالت تهوع، استفراغ یا مشکل در بلع وجود داشته باشد یا فرد به دلیل دل درد شبانه نتواند به خواب رود، لازم است از متخصص کمک بگیرد.

- درد مداوم یا شدید معده: ناراحتی شکمی معمولا به دلیل ویروس معده، سوء هاضمه یا گاز ایجاد می شود. درد شدیدتر ممکن است نشانه انسداد روده باشد.

- وجود خون در مدفوع: وجود خون در مدفوع چه قرمز یا سیاه موردی است که باید بررسی شود چرا که می تواند خونریزی در دستگاه گوارش را نشان دهد.

- گیر کردن غذا در مری: این شرایط ممکن است به صورت وجود یک توده در گلو احساس و باعث بلع سخت و دردناک شود. همچنین می تواند باعث از دست دادن اشتها یا استفراغ شود و ممکن است نشانه ای از بیماری یا نوعی ناهنجاری باشد.

- سن بالای ۴۵ سال: حتی اگر احساس کسالت و علائم بیماری ندارید، انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که اولین کولونوسکوپی غربالگری در سن ۴۵ سالگی و پس از آن هر ۱۰ سال انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج