۱۱۲۷۶۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طلسم هفت ساله تیم ملی می‌شکند؟

بازیکنان تیم ملی بعد از کسب سه پیروزی متوالی و با ارزش مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج، حالا به سخت‌ترین و آخرین دیدار خود رسیده‌اند و باید مقابل تیمی به میدان بروند که قریب به هفت سال است موفق به شکست دادن آن نشده‌اند.

ایران ورزشی: بازیکنان تیم ملی بعد از کسب سه پیروزی متوالی و با ارزش مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج، حالا به سخت‌ترین و آخرین دیدار خود رسیده‌اند و باید مقابل تیمی به میدان بروند که قریب به هفت سال است موفق به شکست دادن آن نشده‌اند. تقابل ایران و عراق را می‌توان دربی بزرگ غرب آسیا دانست.

دو تیمی که هر دو خود را مدعی صعود از گروه و حتی صعود به جام جهانی می‌دانند، حالا در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و برای صعود به عنوان صدرنشین گروه، با همه توان به میدان می‌آیند. دو تیم تاکنون ۲۹ بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که این ۲۹ بازی در ۵۹ سال گذشته صورت گرفته و این بازی سی‌‌امین دیدار دو تیم در تاریخ است. با اینکه آمارها در بازی‌های گذشته کاملاً به سود تیم ملی ایران است اما در سال‌های اخیر ملی‌پوشان کشورمان همواره مغلوب این حریف قدرتمند همسایه بوده‌اند و آخرین پیروزی ملی‌پوشان کشورمان به حدود هفت سال پیش باز می‌گردد.

در مجموع ۲۹ دیدار گذشته، تیم ملی ایران ۱۶ و تیم ملی عراق شش بار به پیروزی رسیده‌اند و هفت دیدار دو تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. تیم ملی ایران ۳۹ و عراق ۲۲ بار در این بازی‌ها موفق به گلزنی شده‌اند. بازی دو تیم ۱۲ بار در تهران، ۲ بار در عراق و ۱۵ بار در کشورهای ثالث برگزار شده و ۹ بازی از ۲۹ بازی دو تیم دوستانه بوده است. در ۲۰ بازی رسمی ایران ۱۲ بار پیروز شده و عراقی‌ها تنها سه بار موفق به شکست دادن تیم ملی ایران شده‌اند و پنج بازی رسمی دو تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

اولین دیدار دو تیم ۱۱ خرداد سال ۴۱ در قالب یک دیدار دوستانه در ورزشگاه امجدیه تهران (شهید شیرودی) برگزار شد که این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. اولین پیروزی تیم ملی ایران هم در روز دوم فروردین سال ۱۳۴۳ در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۶۴ توکیو به دست آمد. این بازی سومین تقابل دو تیم بود و تیم ملی ایران با نتیجه چهار بر صفر عراق را در ورزشگاه امجدیه شکست داد.

آخرین باری که تیم ملی ایران موفق شد عراق را شکست بدهد، ۱۴ دی سال ۱۳۹۳ و در چارچوب یک دیدار تدارکاتی بود که تیم ملی ایران با تک گل سردار آزمون که در دقیقه ۵۶ به ثمر رسید به پیروزی رسید. این دیدار قبل از جام ملت‌های ۲۰۱۵ بود که دو تیم از فرصت حضور در استرالیا استفاده کرده و این بازی را در شهر «لونگوگ» استرالیا انجام دادند. این آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق بود که از آن ۶ سال و ۹ ماه و ۵ روز می‌گذرد و باید دید آیا تیم ملی ایران می‌تواند این طلسم حدوداً هفت ساله را در این دیدار حساس بشکند یا خیر. آخرین بازی دو تیم نیز در مرحله رفت همین دوره از مسابقات انتخابی جام جهانی بود که عراقی‌ها با نتیجه دو بر یک پیروز شدند. این بازی هم در حالی که می‌توانست با نتیجه یک بر یک به پایان برسد، علاء عباس مهاجم سرشناس عراقی در دقیقه ۹۲ گل برتری تیمش را به ثمر رساند. این آخرین بازی بود که مارک ویلموتس در نقش سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران نشست.

بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران مقابل عراق، علی دایی با چهار گل است. حمید شیرزادگان و حسین کلانی هم بازیکنان سه گله ایران مقابل عراق هستند. سردار آزمون به همراه علی کریمی، حسن روشن و پرویز کوزه‌کنانی در این رقابت دو گل به ثمر رسانده‌اند. حمید شیرزادگان تنها بازیکنی است که در تاریخ دیدارهای دو تیم موفق به هت‌تریک شده تا وی چهره‌ای خاص در بین بازیکنان دو تیم باشد. احمد نوراللهی آخرین گلزن ایرانی به عراق است و همین بازیکن به همراه سردار آزمون و مرتضی پور‌علی‌گنجی بازیکنانی هستند که هم اکنون برای تیم ملی ایران بازی کرده و سابقه گلزنی به عراق را هم دارند. باید دید آیا طلسم هفت ساله پیروزی ایران مقابل عراق شکسته می‌شود یا نتیجه‌ای دیگر رقم خواهد خورد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج