جاباما
۱۱۲۸۱۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

در مراسم تجلیل از تیم ملی چه گذشت؟

مراسم تجلیل از ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور مسئولان برگزار شد.

ایسنا: مراسم تجلیل از ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور مسئولان برگزار شد.

پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران، مراسم تجلیل از اعضای تیم از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در این مراسم محمدباقر نوبخت، مسعود سلطانی‌فر، علی علی‌عسگری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی حاضر بودند.

هاشمیان: همیشه نمی‌توانیم به تلاش و اتحاد وابسته باشیم

در بخشی از این مراسم وحید هاشمیان به عنوان مربی تیم ملی اظهار کرد: بعد از شکست تیم ملی برابر بحرین و عراق در دور رفت، کار ما سخت شده بود. اما تیم ملی وقتی در شرایط سخت قرار می‌گیرد کارهای برزگی انجام می‌دهند. کادر فنی و بازیکنان و فدراسیون تلاش کردند و هیچ چیز برای تیم کم نگذاشتند.

وی افزود: وقتی فوتبال می‌تواند روی شادی مردم تاثیر بگذارد، پس می‌توانیم باز هم این کار بکنیم. همیشه نمی‌توانیم روی تلاش و اتحاد وابسته باشیم و به برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری نیاز داریم. کار ما دور بعد سخت‌تر است. امیدوارم مسئولان کنار فدراسیون باشند و بعد از مقدماتی در جام‌جهانی باعث افتخار کشورمان باشیم.

سلطانی‌فر: اگر صعود نمی‌کردیم، حسرت می‌خوردیم

در ادامه این مراسم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ابتدا تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم از همه کسانی که در این پیروزی‌ها نقش داشتند. به ملت قهرمان ایران تبریک می‌گویم و به فدراسیون فوتبال کادر فنی و تک‌تک بازیکنان که ستاره‌های آسیا هستند تبریک می‌گویم.

در مراسم تجلیل از تیم ملی چه گذشت؟

وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۳ وقتی من ۱۲ ساله بودم قرار بود مقدماتی جام‌جهانی برگزار شود. آن زمان جام‌جهانی قرار بود با ۱۶ در آلمان غربی برگزار شود. از آسیا و اقیانوسیه مجموعا ۱ نماینده صعود می‌کرد. بازی‌های مقدماتی انجام شد و در برابر استرالیا در بازی رفت ۳ بر ۳ به تساوی رسیدیم و در بازی برگشت دو بر صفر شکست خوردیم به جام جهانی نرفتیم. من هنوز حسرت این عدم صعود و نرفتن به جام‌جهانی را می‌خوردم. آن زمان تازه هلند مطرح شده بود و به فینال جام‌جهانی رسیدند. ما چهار سال بعد صعود کردیم اما سال‌های بعد دوباره نرفتیم. اولین صعود ما بعد از انقلاب بازی ۹۸ بود. اگر در بازی‌های بحرین صعود نمی کردیم یک نسل می‌سوخت یک حسرت وسیعی در بین نوجوانان و جوانان باقی می‌ماند. اگر صعود نمی‌کردیم سال ۲۰۲۳ هم به جام‌ملت‌های آسیا نمی‌رفتیم.

او همچنین گفت: ما برای این مسابقات ۱۰ جلسه داشتیم که چه تدبیری داشته باشیم. AFC که ریاستش در اختیار یک بحرینی بود، به دلایل مختلف و تحریم اقتصادی که در نامه نوشتند، بازی‌ها را به بحرین بردند. ما یقین داشتیم که شرایط جوری چیده شده که بحرین را به همراه عراق بالا ببرند. ما به توانمندی بازیکنان که از بهترین‌های آسیا هستند، یقین داشیتم که اگر جنگ اعصاب نباشد، سربلند خواهیم بود و این اتفاق رخ داد. در سه چهار سال اخیر کارنامه فوتبال ایران بسیار خوب بوده است.

وزیر ورزش در ادامه گفت: ما در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کردیم و درحالی که همه فکر می‌کردند در جام‌جهانی زنگ تفریح خواهیم بود، بهترین نتیجه را گرفتیم. در سال‌های اخیر یک تیم باشگاهی ایرانی دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و در بازی‌های اخیر سه باشگاه ایرانی از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. این دستاورد بزرگی بود. من یقین دارم ما در مسابقات مرحله آخر سخت تر هم است و حریفان بزرگ‌تر و قدرتمندتر هستند، بازیکنان می‌توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

در ادامه این مراسم محمدباقر نوبخت اظهار کرد: تیم ملی برای افتخار ملی کار ارزنده انجام داد. هر وقت تیم ملی به میدان می‌رود، همه نفس‌ها در سینه حبس است و با موفقیت‌ها تیم شادی مردم بلند می‌شود اما یک فرقی بین دیشب با مسابقات قبل بود. دیشب با همه شب‌های قبل متفاوت بود. بعد ازتلاش برای تحقیر ملی و بعد از یک محاصره اقتصادی سه ساله که می‌خواستند ما را خورد کنند تا مردم به سطوح بیایند و بعد اتفاقاتی که درباره میزبانی رخ داد، تیم ملی غرور ملی را احیا کرد. این حرف همه ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: اگر آن زحمت‌ها رنج‌ها در تمرینات و اگر کادر فنی همه توانش را نمی‌گذاشت و مدیرت فدراسیون با همه مشکلات وظیفه‌اش را به درستی انجام نمی‌داد، قطعا کار دشوار تر بود. هم به آقای وزیر و دوستان گفتم نیایم تا بازیکنان استراحت کنند اما فکر کردم برای این بیایم و بگویم ذهنتان را از مباحث مالی خالی کنید. این وظیفه ما است که از هیمن الان شروع کنیم. بعد از اتمام این مراسم از سلطانی‌فر و عزیزی‌خادم دعوت می‌کنم بیایند تا تدارک ببینیم که چه باید بکنیم تا موفق شوید.

در بخش دیگری از این مراسم هم دراگان اسکوچیچ گفت: در یک سال و نیم گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشیم و با کرونا مواجه بودیم و بازی‌ها به عقاب افتاد و میزبانی را از ما گرفتند. شرایط سختی بود و وقتی به بحرین رسیدیم فشار چهار برد بر دوش ما بود و واقعا کار سختی در پیش بود. ما باید ۴ بازی می‌کردیم در حالی که بقیه ۳ بازی داشتند. ما تازه یک قدم برداشتیم و باید کارهایی که قبلا درست انجام نشده بود، درست انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج