۱۱۲۸۲۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عراقی‌ها: نباید مقابل ایران دفاع می‌کردیم

عراق هم اگرچه به‌عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد، اما عملکرد نسبتا ضعیف این تیم در سه دیدار اخیر باعث انتقاداتی از این تیم شد. سرکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی این تیم با وجود رساندن این تیم به دور بعدی مسابقات خطر اخراج را حس می‌کند و ممکن است پیش از آغاز دور بعد جای خود را به مربی دیگری بدهد.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در دور دوم انتخابی جام‌جهانی عراق را هم شکست داد تا با برتری در هر ۴ دیدار دور برگشت خود، به‌عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله سوم این مسابقات شود. عراق هم اگرچه به‌عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد اما عملکرد نسبتا ضعیف این تیم در سه دیدار اخیر باعث انتقاداتی از این تیم شد. سرکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی این تیم با وجود رساندن این تیم به دور بعدی مسابقات خطر اخراج را حس می‌کند و ممکن است پیش از آغاز دور بعد جای خود را به مربی دیگری بدهد.

روزنامه الزورای عراق در گزارشی از این دیدار نوشت: «تیم ملی ما با وجود اینکه در بازی آخر خود برابر ایران مغلوب شد اما به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. تیم ما در نیمه نخست فوتبالی کاملا تدافعی را به نمایش گذاشت و کمتر به فکر حمله به سمت دروازه حریف بود. تاکتیک کاتانچ در این دیدار این بود که تلاش کند بتواند یک امتیاز را از این مسابقه کسب کرده و صدرنشینی خود را تثبیت کند. او تیمش را با تفکری دفاعی راهی زمین کرد و به‌دنبال استفاده از ضدحملات بود. این استراتژی به ایرانی‌ها این شانس را می‌داد که با خیالی راحت به سمت دروازه ما حمله کرده و بیشتر مالکیت توپ را دراختیار داشته باشند.

در این نیمه بیشتر حملات از سوی ایران انجام شد و آنها چندین فرصت خوب برای گشودن دروازه تیم ما داشتند. درنهایت اشتباهی بزرگ در خط‌دفاعی تیم عراق سبب شد حریف توسط سردار آزمون به گل برسد. آنها به خوبی از فضای پشت مدافعان ما استفاده کردند و موفق شدند آزمون را در موقعیت تک‌به‌تک و بدون مراقب صاحب توپ کنند تا حریف پیش بیفتد. در ادامه چند فرصت توسط مهند علی، صفا هادی و احمد ابراهیم از دست رفت و گلر ایران هم به خوبی از دروازه تیمش محافظت می‌کرد.

جالب اینکه تیم عراق در نیمه دوم هم به تاکتیک تدافعی خود ادامه داد و با همان شیوه مقابل ایران بازی می‌کرد. دو تیم در اوایل نیمه دوم فرصت‌های خوبی به دست آوردند که با بی‌دقتی از دست رفت. کاتانچ در ادامه تلاش کرد با چند تعویض روال مسابقه را به سود تیمش عوض کند اما در این کار موفق نبود و خوش‌شانس بود که فرصت‌های خوب بازیکنان ایران از دست رفت تا شکست سنگین‌تری را متحمل نشویم. ما به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم راهی دور سوم انتخابی شدیم و باید در مصاف با ۱۲ تیمی که در این مرحله حضور دارند برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تلاش کنیم.»

سایت «رووداو» عراق هم در گزارشی از ناراحتی سرمربی اسلوونیایی از بدقولی فدراسیون این کشور خبر داده و نوشته است: «سرکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی پس از شکست برابر تیم ملی ایران بسیار عصبانی بود و ترجیح داد با هیچ‌کس صحبت نکند. در ۵ ماه گذشته فدراسیون فوتبال عراق هیچ پرداختی به این مربی نداشته است و به همین دلیل سرمربی تیم از این موضوع عصبانی و ممکن است حتی قراردادش با این فدراسیون را فسخ کند.

او پس از این مسابقه مستقیما راهی کشورش شد تا درباره آینده‌اش در تیم ملی عراق تصمیم نهایی را بگیرد اما احتمال اینکه دیگر به عراق برنگردد نیز وجود دارد. کاتانچ بعد از مذاکره با بهروز دژبد، مدیر برنامه‌هایش درباره آینده‌اش تصمیم نهایی را خواهد گرفت. یکی‌دیگر از دلایل ناراحتی این مربی انتقاداتی است که از او و تیمش می‌شود، درحالی که شاگردان او در ۸ بازی مرحله گروهی خود تنها یک‌بار شکست خوردند که آن هم در دیدار آخر و برابر تیم قدرتمند ایران بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج