۱۱۲۸۲۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عقیلی: برخی می‌خواهند دراگان را تضعیف کنند

هادی عقیلی مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران، درخصوص عملکرد تیم ملی توضیحاتی داده است.

روزنامه همشهری: نتایج ضعیف تیم ملی در زمان مربیگری مارک ویلموتس، موقعیت ایران را برای صعود به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی به خطر انداخته بود. با این حال تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ و درحالی‌که فشار زیادی از سوی رسانه‌ها و جامعه فوتبال روی این تیم وجود داشت، در نهایت با ۴برد مهم و سرنوشت‌ساز راهی مرحله بعدی شد. هادی عقیلی مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران، درخصوص عملکرد تیم ملی توضیحاتی داده است.

شلختگی تیم ویلموتس

من قبل از این ۴بازی، چند مسابقه از تیم ملی دیده بودم و این ۴بازی را هم نگاه کردم. باید بگویم که استایل تیم ملی نسبت به زمان مربیگری کی‌روش فرق کرده است، البته منظورم این نیست که سبک کی‌روش بد بود، در واقع این یک انتخاب بین سیب و پرتقال است که در نهایت بحث سلیقه مطرح می‌شود. تیم ملی در زمان ویلموتس هم بسیار شلخته بود و استایل خوبی نداشت. من با دیدن بازی‌های آن تیم، یاد حرف والدیر ویرا، مربی برزیلی تیم ملی می‌افتم که در بازی با استرالیا به بازیکنان گفته بود بروید هر طور که می‌خواهید بازی کنید.

دفاع چپ

اسکوچیچ از وحید امیری در پست دفاع چپ استفاده کرد که این بازیکن در پرسپولیس هم بازدهی مثبتی در این پست داشت. امیری اما مصدوم شد و ما در سمت چپ بازیکنانی مثل حاج‌صفی و محمدی را در اختیار داریم که فکر می‌کنم اسکوچیچ از آنها به‌خوبی و به درستی استفاده کرد. اگر هم تغییری رخ داد، این به‌خاطر شرایط تاکتیکی تیم ملی و خصوصیات فنی حریفان بود.

مدافعان مرکزی

کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در این بازی‌ها موفق بودند و نشان دادند که نسبت به گذشته پیشرفت هم کرده‌اند. آنها از لحاظ فیزیک بدنی، جدال‌های هوایی و بازی روی زمین شرایط خوبی دارند و سرعت جابه‌جایی‌شان هم خوب است. البته این دو بازیکن رقیبانی مثل مجید حسینی و پورعلی‌گنجی را دارند و می‌دانند که با کوچک ترین غفلت ممکن است جایشان را از دست بدهند. کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در پرسپولیس هم کنار هم بازی می‌کردند و انتخاب آنها تصمیم درستی بود و اسکوچیچ نشان داد که شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد.

مهاجمان

ما حالا با ۲ مهاجم بازی می‌کنیم و تیم هم نسبت به زمان کی‌روش فوتبال بالاتر بازی می‌کند؛ البته منظور من این نیست که آن زمان روش ما بد بود یا الان روش ما خوب است و فقط می‌خواهم مقایسه کنم. ما پرس را هم جلوتر انجام می‌دهیم و نکته مهم دیگر این است که به‌معنای واقعی از هر دو مهاجم استفاده می‌کنیم. آزمون و طارمی هم در بازی‌هایی که انجام شد این را نشان دادند.

قائدی

قائدی بسیار بدشانس است که در زمان فعلی به تیم ملی رسیده، زمانی که ۲مهاجم طراز اول مثل طارمی و آزمون داریم و البته کاوه رضایی و انصاری‌فرد هم در تیم ملی حضور دارند. همین موضوع باعث شده تا قائدی فرصت زیادی برای نشان دادن خودش نداشته باشد.

اسکوچیچ

اسکوچیچ خیلی با انگیزه کار می‌کند و کارش را بلد است. من اصلا به این حرف‌ها اعتقاد ندارم، ما هنوز می‌گوییم که این تیم بزرگ‌تر یا لیدر ندارد یا اینکه مربی مدیریت ندارد. آیا شما این حرف‌ها را در فوتبال اروپا می‌شنوید؟ آیا وقتی رونالدو به یوونتوس می‌رود نیاز دارد تا توسط بزرگ‌تر و رهبر تیم هدایت شود؟ این یک آدرس اشتباه است که بگوییم باید بالاسر بازیکنان یک مدیر وجود داشته باشد. من معتقدم دلیلی برای عدم‌حفظ این مربی وجود ندارد، در ضمن باید این را هم درنظر گرفت که اسکوچیچ با یک قیمت پایین هدایت تیم ملی را پذیرفته و مربیان خارجی حاضر نیستند با دستمزد دراگان در تیم ملی کار کنند. این مربی عملکرد خوبی داشته و باید بماند.

شانس صعود

باید پله پله جلو برویم و شرایط در دور بعدی فرق خواهد کرد. اگر ما نتوانیم از شرایط میزبانی استفاده کنیم قطعا کارمان سخت‌تر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج