۱۱۲۹۱۴۶
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات رقم خورد

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم درحالی اعلام شد که طبق آن پایین ترین میزان مشارکت در یک انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی رقم خورده است.

خبرآنلاین: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم درحالی اعلام شد که طبق آن پایین ترین میزان مشارکت در یک انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی رقم خورده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی پایان یافت که ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در آن شرکت کردند و میزان مشارکت مردم ۴۸.۸ بود که پایین ترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی است. پس از آن مشارکت حداقلی به ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری(دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی) تعلق دارد که ۵۰.۶۶ درصد بود.

بالاترین میزان مشارکت در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری هم در تاریخ جمهوری اسلامی به ترتیب به انتخابات های دوره دهم(سال ۱۳۸۸) با ۸۴.۸۳ درصد و دوره هفتم(سال ۱۳۷۶) با ۷۹.۹۲ درصد برمی گردد که پیروز این انتخابات‌ها محمود احمدی‌نژاد و سیدمحمد خاتمی بودند.

بالا بودن میزان مشارکت در سال ۱۳۸۸ دلایل متعددی داشت؛ شور و هیجان انتخاباتی به دلیل حضور کاندیداهای رای‌آور و با پایگاه اجتماعی بالا سبب شد رقابت تنگاتنگی میان آنها شکل بگیرد هرچند رئیس‌جمهور منتخب در این دوره(محمود احمدی‌نژاد) بالاترین میزان آرای کسب‌شده در انتخابات های ریاست جمهوری را نداشت و رای حداکثری تاکنون به نام آیت‌الله خامنه ای به ثبت رسیده که در دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری توانست ۹۵ درصد آرای شرکت کنندگان را به خود اختصاص دهد.

پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات رقم خورد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج