۱۱۲۹۳۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دعوا‌های کودکانه در زمین استقلال

دعوای رسانه‌ای فرهاد مجیدی و احمد مددی، استقلال را با حواشی جدیدی روبرو کرد.

خبرگزاری میزان: تکراری‌ترین جمله‌ای که در طول چند سال گذشته برای وضعیت باشگاه استقلال گفته شده این بوده که این باشگاه حال و روز خوشی ندارد. هر سال مدیران و مربیانی به استقلال آمدند که همگی آنها قول دادند ناجی این تیم باشند؛ اما به جز اضافه کردن مشکلات و البته ایجاد حواشی مختلف کار دیگری انجام ندادند. در حال حاضر هم این وضعیت وجود دارد و حتی نسبت به قبل بغرنج‌تر هم شده و تنها نقش‌آفرینان آن تغییر کرده‌ است. این بار سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال باعث شدند حواشی استقلال چندین برابر قبل شود.

فرهاد مجیدی که برای سومین بار هدایت استقلال را بر عهده گرفت در جدیدترین اظهارات خود به شدت علیه احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال موضع‌گیری کرد. مجیدی این بار به گونه‌ای صحبت کرده تا دیگر فعالیت همزمان او و مددی در استقلال میسر نباشد و شاید هدف مجیدی از این اظهارنظر همین اتفاق بوده است. مجیدی در بخش از صحبت‌های خود علیه مددی گفته: وقتی نمی‌توانید یا بلد نیستید، چرا صندلی مدیریت استقلال را رها نمی‌کنید؟ استقلال برای شما چه دارد که حاضرید همه این اعتراض‌ها را تحمل کنید و بمانید؟! واقعا همه ما را در شرایط آچمز قرار دادند. مدیری که حاضر نیست برای یک میلیون تومان دست به جیب شود، چرا باید مدیر استقلال باشد؟ چرا باید آبروی همه ما در گروگان این افراد باشد؟ این همه مصیبت در باشگاه وجود دارد و آقای مددی عین خیالش نیست و فقط منتظر دستور بالادستی‌ها است! آقای علی‌نژاد، چرا دست از سر استقلال بر نمیداری؟ قبلا هم گفته‌ام آقایان ماموریت داشته‌اند که استقلال را به یک تیم معمولی تبدیل کنند. بی تعارف باید بگویم که پشت این مشکلات توطئه‌هایی وجود دارد و عمدا می‌خواهند شرایط روز به روز بدتر شود.

مددی هم که نمی‌خواهد بازنده این دوئل باشد پاسخ بسیار تندی به اظهارات مجیدی داد. او گفت: رفتار‌های مجیدی ناپایدار و بی‌ثبات است و باید این رویه اصلاح شود. مجیدی همه را مورد عتاب و توهین قرار می‌دهد، در حالی که او در جایگاه سرمربی تیم باید مراقب رفتارهایش باشد. مجیدی توهم توطئه را کنار بگذارد و به فکر تیم باشد. با توهین و سفسطه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند و او برای توجیه نتایج تیم راه دیگری غیر از توهین و تهمت را انتخاب کند. از سکوت و صبوری من سوءاستفاده شده است و به همین دلیل مجبورم به بیان این مطالب بپردازم. از بی‌انصافی آقای مجیدی تعجب می‌کنم. همه ما عضو خانواده بزرگ استقلال هستیم و برای اعتلای آن تلاش می‌کنیم. مجیدی باید بداند هیچکس بزرگتر از استقلال نیست.

با کنار هم قرار دادن اظهارنظرهای مجیدی و مددی این واقعیت نمایان می‌شود که هر دوی آنها در حد و اندازه سرمربیگری و مدیریت استقلال نیستند. حامیان مجیدی عنوان می‌کردند در سومین دوره حضور این مربی در استقلال، دیگر خبری از رفتارهای احساسی و وهم‌آلود نخواهد بود اما کاملا مشخص است که او همچنان در مسیر ایجاد جنجال گام برمی‌دارد. مجیدی از همان ابتدا می‌دانست که شرایط استقلال چگونه است؛ پس لزومی نداشت مسئولیت تیمی را بپذیرد که از مشکلاتش آگاه بوده و حالا که سرمربی استقلال است باید فعالیت‌هایش در چارچوب اختیارات و وظایفش باشد. در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که سرمربی برای همه مسائل مدیریتی باشگاه تعیین تکلیف کند؛ ضمن اینکه چرا او به این موضوع فکر نمی‌کند که حاشیه‌سازی‌هایش در طول چند سال گذشته یکی از مهمترین معضلات استقلال بوده است؟ مجیدی خودش را استقلالی اصیلی می‌داند که هیچ کسی اندازه او دلسوز این تیم نیست؛ اما صحبت‌های اخیرش به هیچ عنوان در دایره منافع استقلال نمی‌گنجد و حاشیه‌ای به حاشیه‌های قبلی این تیم اضافه کرد.

از طرف دیگر اینکه مددی همچون مدیران قبلی استقلال در حد و اندازه مدیریت این باشگاه نیست واقعیتی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. استقلال به مدیری احتیاج دارد که وزن مدیریتی او در حد استقلال باشد؛ در غیر این صورت وضعیت این باشگاه اینگونه خواهد ماند. مددی پیش از مدیرعاملی باشگاه استقلال، مدیرعاملی یک باشگاه لیگ برتری را هم برای خودش متصور نبود؛ اما تصمیمات غیر ورزشی که در وزارت ورزش گرفته شد باعث شد او مدیریت یکی از ۲ باشگاه بزرگ کشور را بر عهده بگیرد.

قطعا ادامه همکاری مجیدی و مددی در استقلال میسر نخواهد بود و این اتفاق نتیجه همه تصمیمات اشتباهی است که برای این باشگاه گرفته شده است. افرادی که هنوز به بلوغ فکری و شخصیتی نرسیده‌اند باعث شدند استقلال در گرداب حواشی گرفتار شود و جالب اینکه این افراد خودشان را دلسوزتر از همه می‌دانند. به همه این مشکلات، اختلافات بین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره استقلال را هم باید اضافه کرد. همه این مشکلات به خاطر استفقاده از افراد ناکارامد در حوزه مدیریت و فنی است. استقلال نیازمند افراد بزرگی است که منافع خودشان را مقدم بر منافع استقلال ندانند؛ نه کسانی که هر روز و به یک بهانه بار حواشی استقلال را سنگین‌تر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج