۱۱۲۹۶۰۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تهدید جادوگر توسط سردار آزمون

سردار آزمون روزهای موفقی را سپری می‌کند. او بعد از پایان یک فصل درخشان همراه با زنیت، به ثمر رساندن ۱۹ گل و کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ روسیه، به اردوی تیم ملی ملحق شد و توانست یکی از بازیکنان کلیدی ایران در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشد.

ایران ورزشی: سردار آزمون روزهای موفقی را سپری می‌کند. او بعد از پایان یک فصل درخشان همراه با زنیت، به ثمر رساندن ۱۹ گل و کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ روسیه، به اردوی تیم ملی ملحق شد و توانست یکی از بازیکنان کلیدی ایران در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشد. سردار بعد از دبل مقابل بحرین، دروازه عراق را نیز به زیبایی باز کرد تا نقشی مؤثر و غیرقابل انکار در صعود تیم ملی ایفا کند. آزمون حالا احتمالاً اتفاق‌های جدیدی را تجربه خواهد کرد، هرچند او فعلاً در دبی حضور دارد و مشغول گذراندن ریکاوری بین دو فصل است.

رقابت آزمون با 9 ستاره آسیایی

یکی از اتفاقات مثبت بعد از صعود ایران، توجه کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخشش سردار آزمون بود. چند روز قبل مرحله دوم از مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسید و چهره ۱۲ تیم حاضر در این مرحله مشخص شدند. ایران، ژاپن، عربستان، عراق، کره‌جنوبی، استرالیا، چین، ویتنام، لبنان، عمان، سوریه و امارات تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی هستند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان مرحله دوم، از کاربرانش خواست بهترین بازیکن این مرحله را انتخاب کنند.

نام سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران که موفق شد سه گل در این مرحله به ثمر برساند (دو گل به بحرین و یک گل به عراق) در این نظرسنجی قرار دارد. اسامی 9 بازیکن حاضر در نظرسنجی AFC به این شرح است: محمود المواس از سوریه، وو لی از چین، هری سوتار از استرالیا، سردار آزمون از ایران، سالم الدوساری از عربستان، عبدالله فواز از عمان، تاکومی مینامینو از ژاپن، علی مبخوت از امارات و سون هیونگ مین از کره‌جنوبی.

حمله به رکورد جادوگر

در آخرین بازی تیم ملی در دور اول مقدماتی جام‌جهانی 2022، درون محوطه جریمه عراقی‌ها کسی جز سردار آزمون انتظار توپ را نمی‌کشید و به‌سرعت توپ را به تور دروازه حریف دوخت تا در دقیقه 35، اولین گل تیم ملی ایران مقابل عراق به ثمر برسد و سردار آزمون نیز پس از دبل گلزنی مقابل بحرین، این‌‌بار مقابل دیگر حریف قدرتمند ایران گل بزند تا تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 37 برساند. مهاجم 26ساله تیم ملی ایران حالا با این گل هم تیم ملی را در آستانه صعود به‌عنوان صدرنشین گروه C قرار و از اما و اگرها برای صعود نجات داد و هم خود را در تعداد گل‌های ملی، در فاصله یک‌قدمی چهارمین گلزن برتر فوتبال ملی ایران قرار داده است؛ چراکه علی کریمی 38 گل ملی دارد و سردار با یک گل دیگر می‌تواند به رکورد علی کریمی برسد؛ اتفاقی که شاید در دور دوم مقدماتی در قاره آسیا رخ بدهد و آزمون بتواند از رکورد جادوگر عبور کند.

سردار در بازی ملی شماره 55 موفق شد سی‌و‌هفتمین گل خود را به ثمر برساند. با توجه به این آمار و همچنین دقایقی که او در ترکیب تیم ملی قرار گرفته، آماری جذاب به نام شماره 20 تیم ملی ثبت شده است.

او به‌طور میانگین هر 102 دقیقه یک گل ملی به ثمر رسانده و وارد دروازه حریفان کرده است. علی دایی هم در 149 بازی ملی 109 گل زده و همچنان بهترین گلزن ملی در دنیای فوتبال محسوب می‌شود.

میانگین گل‌های زده دایی به تعداد دقایق حضورش در ترکیب، عدد 118 را نشان می‌دهد، بنابراین سردار از این حیث در مقایسه با دایی شرایط بهتری را رقم زده است. او 26ساله است به همین دلیل فعلاً زمان دارد تا به تعداد گل‌های ملی‌اش اضافه کند.

افزایش قیمت به حدود ۷۰۰ میلیارد

سردار آزمون در حال حاضر گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران به حساب می‌آید. طبق آخرین آمار ترانسفرمارکت، قیمت سردار آزمون با افزایش 2میلیون یورویی به 25میلیون یورو رسید.

او اکنون گران‌ترین بازیکن تیم زنیت سن‌پترزبورگ و دومین بازیکن گرانقیمت لیگ برتر روسیه پس از نیکولا ولاسیچ 30میلیون یورویی است. قیمت آزمون البته در یک سال اخیر با افزایش 5/10میلیون یورویی مواجه شده است.

اسامی پنج بازیکن گرانقیمت زنیت به‌ترتیب عبارتند از: سردار آزمون (25میلیون یورو)، مالکوم (23میلیون یورو)، وندل (17میلیون یورو)، سانتوس (16میلیون یورو) و باریوس (15میلیون یورو).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج