جاباما
۱۱۲۹۶۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مهدوی‌کیا: فوتبال ما مربی ارزان و آرام را دوست ندارد

مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی قابل دفاع است و فدراسیون باید همکاری‌اش را با این مربی کروات ادامه دهد.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی، چهار بازی با هدایت دراگان اسکوچیچ انجام داد و در نهایت توانست با کسب ۱۲ امتیاز کارش را در این چهار بازی رسانده و در یک شرایط سخت به مرحله بعدی برود؛ با این‌حال فدراسیون فوتبال هنوز تصمیم قطعی خودش را برای ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ نگرفته و گمانه‌زنی‌های مختلفی در این خصوص مطرح شد.

در مورد شرایط تیم ملی، وضعیت مبهم اسکوچیچ و همچنین قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام دقایقی با مهدی مهدوی‌کیا صحبت کردیم که او به سوالات خبرنگار «ورزش سه» پاسخ داد:

حتما در جریان هستید که بعد از صعود تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی، وضعیت مبهمی درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ وجود دارد؛ نظر شما در این زمینه چیست؟

فکر می‌کنم اسکوچیچ در بحرانی‌ترین زمان ممکن هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و جدا از این چهار بازی، در مسابقات دوستانه هم مقابل تیم‌هایی مثل بوسنی و ازبکستان به میدان رفت؛ به اعتقاد من حریفانی در مجموع با آن‌ها روبرو شدیم، دست و پا بسته نبودند ولی تیم ملی با آرامش کارش را جلو برد، این در حالی‌ست که ما تدارک آن‌چنانی نداشتیم و بازی دوستانه هم انجام ندادیم. با این‌حال اسکوچیچ و بازیکنان تیم ملی کارشان را به خوبی انجام دادند و ما از بازی‌های منامه با سلامت عبور کردیم. من نمی‌دانم علت چنین بحث‌هایی که ایجاد شده چیست، چون ما هم خوب بازی کردیم و هم صعود کردیم. شاید فدراسیون دلایل خاص خودش را دارد، ولی وقتی یک مربی در تیمی نتیجه می‌گیرد معمولا باید همکاری با آن شخص ادامه داشته باشد مگر این‌که برخی مسائل دیگر ایجاد شود یا یک توافق دو طرفه باعث جدایی شود.

شما فکر می‌کنید ما از لحاظ فنی هم نمایش خوبی داشتیم؟

اسکوچیچ از فوتبال ما شناخت داشت و دیدیم که تیم ملی اسیر حاشیه و تنش نبود؛ هر فردی ممکن است دلایل خودش را مطرح کند اما من دلیلی برای تغییر کادرفنی نمی‌بینم. در مورد سوال شما هم باید بگویم که تیم ملی در یک وضعیت بحرانی قرار داشت و بابت نتایجی که در زمان مربیگری ویلموتس گرفتیم، واقعا تحت فشار بودیم. ما در بحرین منطقی فوتبال بازی کردیم و از نفرات مختلف هم استفاده شد. تیم ما در هر پست دو بازیکن باکیفیت و بین‌المللی دارد و از نظر خودم دلیلی نمی‌بینم که کادرفنی تغییر کند.

به نظر شما این تیم به جام جهانی صعود خواهد کرد؟

ما تیم بسیار خوبی داریم و همه نفرات باتجربه هستند؛ باید منتظر قرعه‌کشی باشیم اما ایران همیشه جزو تیم‌های برتر آسیاست و همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی تیم ملی ایران باز می‌کنند.

برخی معتقدند مبلغ کم قرارداد اسکوچیچ و نحوه حضور او در تیم ملی باعث شده تا فدراسیون در مورد ادامه همکاری با این مربی دست بالا را بگیرد و به نوعی از این شرایط سواستفاده کند؛ نظر شما چیست؟

ما انگار عادت کرده‌ایم به برخی مربیان پول میلیون دلاری بدهیم و در نهایت بهره لازم را نبریم و آن‌ها در فیفا دنبال پول‌شان باشند؛ ظاهرا در ایران مربیانی که پول کم بگیرند یا ارزان باشند و یا این‌که مربیانی آرام باشند، چندان طرفدار ندارند. فوتبال ایران مربی ارزان که بتواند کارش را به درستی انجام بدهد، دوست ندارد. فکر می‌کنم این انصاف نباشد که بخواهیم شخص دیگری را جایگزین اسکوچیچ کنیم، به هر حال باید در نظر بگیریم که ایران در شرایطی به مرحله بعد صعود کرد و نمی‌توان نقش سرمربی را نادیده گرفت.

در مورد قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام چه صحبتی دارید؟

این قهرمانی را به مجموعه پرسپولیس و هواداران تبریک می‌گویم؛ خوشبختانه این تیم در پنج سال گذشته همه جام‌ها را گرفته است.

به نظر شما در لیگ برتر رقابت پرسپولیس با سپاهان در نهایت با قهرمانی کدام تیم به پایان خواهد رسید؟

شرایط سپاهان و پرسپولیس خوب است و قطعا بازی‌ها حساس‌تر خواهد بود؛ امیدوارم در نهایت پرسپولیس پنجمین جام پیاپی را در لیگ برتر به دست آورد.

مسابقات جام ملت‌های اروپا را پیگیری می‌کنید؟

بله، بازی‌ها را می‌بینم.

به نظر شما کدام تیم قهرمان می‌شود؟

پیش‌بینی خیلی سخت است؛ ایتالیا آماده است، آلمان بازی خوبی را به نمایش گذاشت و فرانسه هم تیم بسیار خوبی است.

شما دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟

من طرفدار آلمان هستم و امیدوارم این تیم ناکامی در سال ۲۰۱۶ را جبران کرده و قهرمان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج