۱۱۳۰۵۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پمپئو: اگر قوی نباشیم ایران ما را تنبیه خواهد کرد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در بخشی از یادداشتی که امروز چهارشنبه به مناسبت سالگرد «انفجار الخبر» منتشر شده تأکید کرده اگر آمریکا قوی نباشد، ایران این کشور را تنبیه خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در بخشی از یادداشتی که امروز چهارشنبه به مناسبت نزدیک شدن سالگرد «انفجار الخبر» نوشته تأکید کرده اگر آمریکا قوی نباشد، ایران این کشور را تنبیه خواهد کرد.

در جریان بمب‌گذاری برج‌های الخبر که در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۶ مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی اتفاق افتاد ۱۹ نظامی آمریکایی کشته و ۳۷۲ نفر دیگر زخمی شدند. دولت آمریکا ابتدا انگشت اتهام در این حادثه را به سمت ایران نشانه گرفت اما بعداً القاعده را عامل حمله اعلام کرد.

پمپئو در یادداشتی که به مناسبت این حمله در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال منتشر کرده نوشته است: «سالگرد این بمب‌گذاری باید به ما یادآوری کند که رژیم ایران نقاط ضعف را رصد خواهد کرد و اگر آمریکا قوی نباشد ما را تنبیه خواهد کرد. هزینه‌هایی که در نتیجه اقدامات مخرب ایران به آمریکایی‌ها تحمیل خواهد شد، سنگین خواهد بود.»

پمپئو: اگر قوی نباشیم ایران ما را تنبیه خواهد کرد

«مایک پمپئو» در بخش دیگری از مقاله به توافق هسته‌ای برجام هم حمله و از دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بابت امضای این توافق انتقاد کرده است.

رئیس سابق دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شده ایران از منابع اقتصادی حاصل از این توافق هسته‌ای برای تأمین «نائبانش» در سراسر منطقه استفاده کرده است.

«مایک پمپئو» یکی از طراحان سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بود که بعد از خروج آمریکا از برجام در دستور کار دولت این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» قرار گرفت. او و ترامپ امیدوار بودند این سیاست بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند.

ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی از قدرت کنار رفت که در تحقق اهداف ضد ایرانی‌اش کاملاً ناکام ماند. او به علاوه، در داخل آمریکا به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، دامن زدن به تنش‌ها با ایران، از بین بردن آثار تحریم‌ها به دلیل استفاده مفرط از آنها و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در دوران ۴ ساله حضورش در کاخ سفید به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند. با وجود این، دولت بایدن تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند خودداری کرده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در یادداشت خود در وال‌استریت‌ژورنال از تلاش‌های بایدن برای بازگشت به برجام انتقاد کرده و نوشته است: «رئیس‌جمهور بایدن از رفتار ایران طی ۴۰ سال گذشته هیچ چیز یاد نگرفته است.»

مایک پمپئو همچنین با اشاره به پیروزی آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نوشته که در دوران ریاست‌جمهوری او هم چیزی تغییر نخواهد کرد.

وی در دفاع از سیاست دولت ترامپ علیه ایران نوشته است: «دولت ترامپ درباره ماهیت رژیم ایران یا اینکه چطور توافق هسته‌ای آمریکایی‌ها را در معرض خطرات بیشتر قرار داد احمقانه رفتار نکرد. به همین دلیل ما از این توافق خارج شده و بیش از ۱۰۰۰ تحریم علیه نهادهای ایرانی وضع کردیم.»

مایک پمپئو مدعی شده اقدامات دولت سابق آمریکا به ایجاد بازدارندگی نظامی علیه ایران منجر شده است. این ادعای او در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در آمریکا بارها اذعان کرده‌اند سیاست‌های ترامپ نتوانسته بود در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از مقاله‌اش تصریح کرده که دولت ترامپ بیشتر از تمامی دیگر دولت‌های آمریکا در طول تاریخ از اسرائیل حمایت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج