۱۱۳۰۵۷۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پنتاگون احتمال سقوط دولت کابل را تکذیب کرد

تنها پس از گذشت حدود یک ساعت از گزارش یک منبع آمریکایی درباره احتمال سقوط کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان، پنتاگون این گزارش را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: پنتاگون، شامگاه چهارشنبه به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره احتمال سقوط دولت کابل واکنش نشان داد.

روزنامه وال‌استریت‌ژ‌ورنال ساعاتی پیش مدعی شد ارزیابی دستگاه اطلاعاتی آمریکا این است که بعد از تکمیل خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، دولت مستقر در کابل ممکن است ظرف ۶ ماه سقوط کند.

پنتاگون احتمال سقوط دولت کابل را تکذیب کرد

پنتاگون در گفت‌و‌گو با شبکه «اسکای نیوز عربی» اطلاعات ارائه شده توسط روزنامه وال استریت ژورنال درباره احتمال سقوط دولت کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان را تکذیب کرد.

ارتش آمریکا تا به حال بیش از نیمی از ۳۵۰۰ نظامی مستقر در افغانستان و بخشی از تجهیزاتش را از این کشور خارج کرد‌ه‌اند و قرار است تا ۱۱ سپتامبر فرایند خروج آمریکایی‌ها تکمیل شود.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود آورده است که کارشناسان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا سابقاً معتقد بودند دولت «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان دست‌کم تا ۲ سال بعد از خروج آمریکا دوام خواهد آورد.

با این حال، این روزنامه آمریکای در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که جدیدترین دیدگاه تحلیلگران اطلاعاتی و مقام‌های نظامی آمریکا این است که دولت افغانستان و پایتخت این کشور، کابل، ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از خروج نیروهای آمریکا سقوط کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج