۱۱۳۱۴۱۵
۱۷۹ نظر
۵۱۳۹
۱۷۹ نظر
۵۱۳۹
پ

طرح جنجالی مجلس؛ اینستاگرام و واتس‌اپ بای‌بای؟

این هفته «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در دستور مجلس قرار می‌گیرد. بسیاری از فعالان رسانه‌ای و حوزه فضای مجازی معتقدند این قانون تازه، دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت به شدت محدود خواهد کرد.

برترین‌ها: زمان به سرعت می‌گذرد و در همین هفته «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در دستور مجلس قرار می‌گیرد. طرحی که بسیاری از فعالان رسانه‌ای و حوزه فضای مجازی معتقدند در صورت تصویب محدودیت‌های بسیاری برای دسترسی کاربران ایرانی اینترنت ایجاد خواهد کرد. آنچه در پیش‌نویس این طرح آمده نشان می‌دهد بر اساس آن، نمایندگان فعالیت شبکه‌های اجتماعی را منوط به تایید یک هیات ساماندهی و نظارت کرده‌اند و خواستار احراز هویت کاربران اینترنت شده‌اند.

طرح جنجالی مجلس؛ اینستاگرام و واتس‌اپ بای‌بای؟

در بخش دیگری از این طرح آمده که ورودی و خروجی پهنای باند کشور که به تازگی آزادسازی آن شروع شده، از دولت گرفته و به نیرو‌های مسلح سپرده می‌شود. همچنین، وزارت ارتباطات مکلف می‌شود پهنای‌باند استفاده‌کنندگان از پیام‌رسان‌های خارجی را دو برابر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی حساب کند. در مواد جنجالی این طرح چنین گفته شده که مجازاتی مانند حبس و جزای نقدی در انتظار کسانی است که از فیلترشکن استفاده کنند.

ایران یکی از بالاترین سطوح فیلترینگ در تمام دنیا را دارد و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطبی، چون توییتر و فیسبوک در آن فیلتر هستند. همانطور که برای مثال پیام‌رسان جذابی مانند کلاب‌هاوس پس از مدتی از آغاز به کار و پس از این که مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و مباحث مهمی، چون انتخابات در آن مورد توجه قرار گرفت از طرف بعضی از اپراتور‌ها فیلتر شد. اگرچه بسیاری از مقامات کشور در توییتر حساب رسمی دارند و بار‌ها صحبت از رفع فیلتر این شبکه اجتماعی مطرح شده، اما توییتر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌های عمومی در ایران همچنان فیلتر است.

حالا و با طرح جدیدی که در مجلس در دست بررسی است، احتمال می‌رود محدودیت‌های اینترنت را از این هم که هست بیشتر کند. نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم عملکرد دولت در مدیریت شبکه‌های اجتماعی در ایران را پراشتباه خوانده‌اند و بار‌ها تاکید کرده‌اند که فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های مجازی بی در و پیکر است و خواستار «راه اندازی و تقویت شبکه ملی اطلاعات» هستند. شبکه‌ای که با وجود تعاریف مختلف و با همه توجیهاتی که شده و با وجود بودجه‌های چند صد میلیاردی اختصاص داده شده برای گسترش زیرساخت‌های آن، همچنان از سوی بسیاری از کارشناسان و کاربران با تردید نگریسته می‌شود.

بسیاری بر این باورند که شبکه ملی اطلاعات می‌تواند بستری ایجاد کند که بر اساس آن اتصال کاربران به شبکه جهانی اینترنت محدودتر و کنترل‌شده‌تر باشد. دولت حسن روحانی بار‌ها از تلاش و مقاومت در مقابل فیلترینگ و بسته شدن اینترنت گفته. از طرف دیگر ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور منتخب در صحبت‌هایش پیش از انتخابات بر این نکته اصرار داشت که باید جلوی هرج و مرج در اینترنت گرفته شود و باید دسترسی‌های کاربران طبقه‌بندی شود و متفاوت باشد.

طرح جنجالی مجلس؛ اینستاگرام و واتس‌اپ بای‌بای؟

همچنین رضا تقی‌پور که پیش از انتخابات از او به عنوان رییس ستاد فضای مجازی ابراهیم رییسی نام برده می‌شد و بعد این نسبت تکذیب شد، در گفتگو با تسنیم از طرحی به امضای ۱۷۰ نماینده مجلس خبر داد که در آن به نکات چالش‌برانگیزی اشاره شده بود:

  • پیام رسان‌های خارجی مسدود می‌شوند، مگر اینکه قانون ما را بپذیرند.
  • همه کاربران باید احراز هویت شوند.
  • حبس و جزای نقدی برای توزیع و انتشار فیلترشکن.
  • کنترل پیام‌ها در صورت «شروع» به ارتکاب به جرائم علیه امنیت داخلی.

تقی‌پور پس از انتشار این خبر آن را تکذیب کرد و گفت انتشار آن شیطنت رسانه‌های بیگانه بوده و چنین طرحی در دست مجلس نیست. اما آنچه امروز دیده می‌شود، طرحی شامل همه موارد بالاست که حتی هواداران اصولگرایان و فعالان این جناح در فضای مجازی هم کمتر حاضر به دفاع از آن هستند.

در طرح ۲۰ ماده‌ای مجلس، هیاتی مسئول نظارت بر فضای مجازی شده و «تمام پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی» باید هماهنگ با قوانین ایران فعالیت کنند و عملکرد آن‌ها به تایید این هیات برسد.

بر اساس این طرح، دسترسی به داده‌های کاربران در مواردی مثل «جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، محاربه و افساد فی‌الارض و شروع به انجام این جرایم یا معاونت در آنها» به نهاد‌ها داده می‌شود.

همچنین هر گونه درج و انتشار اسناد و داده‌های دارای «سطوح محرمانگی» در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی ممنوع است. تشخیص محرمانه بودن داده‌ها با وزارت اطلاعات و ستاد کل نیرو‌های مسلح است.

بر اساس ماده ۱۵ طرح مجلس، هرگونه ارایه پیام‌رسان بدون مجوز می‌تواند به حبس یا جزای نقدی درجه شش یا هر دو منجر شود.

در قانون مجازات اسلامی، حبس درجه شش برابر با شش ماه تا دو سال حبس است و مجازات نقدی آن بین دو تا هشت میلیون تومان عنوان شده است.

همچنین این طرح مقرر کرده اگر کسی «به نوعی تدابیر مسدودسازی را نقض کند، علاوه بر ضبط منافع و عواید مالی حاصله به مجازات تعزیری درجه ۷ و در صورت تکرار به مجازات تعزیری درجه ۶» محکوم می‌شود. نقض تدابیر مسدودسازی را می‌توان استفاده از فیلترینگ تعبیر کرد و مجازات درجه ۷ نیز حبس از ۹۰ روز تا شش ماه و جریمه نقدی یک تا دو میلیون تومان است.

در این قانون برای «تولید، تکثیر، توزیع، معامله و انتشار یا در دسترس قرار دادن وی پی ان و فیلترشکن» محکومیت حبس یا جزای نقدی درجه ۶ در نظر گرفته شده است.

این طرح به امضای نمایندگانی همچون نصرالله پژمانفر، جواد کریمی قدوسی، حسن نوروزی، زهره سادات لاجوردی و حسینعلی حاجی دلیگانی رسیده است.

تقی‌پور نماینده تهران در همان مصاحبه کذایی با تسنیم که پس از واکنش‌های منفی حذف شد، با اشاره به خلاء‌های قانونی در زمینه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تأکید کرده بود: «ما هم باید مثل کشور‌های اروپایی، با قانون‌گذاری به سمت صیانت از حقوق کاربران خود برویم.» صیانتی که به زعم بسیاری، همان مسدودسازی بیشتر شبکه‌های اجتماعی و کاهش دسترسی به اینترنت برای عموم کاربران است.

طرح جنجالی مجلس؛ اینستاگرام و واتس‌اپ بای‌بای؟

در این طرح چه نکات دیگری آمده است:

  • در صورت تصویب این طرح کارگروهی گسترده‌تر از کارگروه تعیین مصادیق وظیفه فیلترینگ رابرعهده خواهد داشت.
  • هیات ساماندهی و نظارت در این طرح وظیفه اعطای مجوز و پایش و نظارت بر عملکرد آن‌ها را در اختیار دارد
  • دستورالعمل احراز هویت کاربران در فضای مجازی تصویب و توسط وزارت ارتباطات باید به اجرا گذاشته شود.
  • فعالیت رسانه‌ای، تبلیغاتی، مالی، تجاری و … که بر بستر پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود مشمول قوانین موضوعه خاص آن
  • فعالیت‌هاست / استفاده دستگاه‌های اجرایی از پیام‌رسانه‌های خارجی برای اطلاع رسانی و تبلیغات ممنوع است.
  • استفاده دستگاه‌های اجرایی از پیام‌رسان‌های خارجی برای مکاتبات و ارائه خدمات اداری و اطلاع‌رسانی ممنوع است.

همچنین در بخش دیگری از این طرح آمده که پیام‌رسان‌های خارجی جهت ادامه فعالیت در کشور می‌بایست از یک شرکت ایرانی به عنوان نماینده استفاده کنند.

اجازه، ولی قانونی برای زیر ۱۸ ساله‌ها

در بخش دیگری از این طرح آمده که هر گونه ارائه خدمت پیام رسان‌ها به افراد زیر ۱۸ سال فقط با اجازه، ولی قانونی آن‌ها بایستی صورت گیرد. طبق این طرح، پیام‌رسان‌ها موظفند در چارچوب سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی، قابلیت نظارت والدین و امکان رده‌بندی و پالایش محتوای متناسب با کودک و نوجوان را فراهم کنند.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شده و امضای افرادی همچون رضا تقی پور انوری، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی (نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری) و نصرالله پژمانفر در پای آن دیده می‌شود.

به گمان منتقدان، تصویب این طرح می‌تواند به معنی تعطیل شدن بخش بزرگی از کسب و کار‌ها در فضای مجازی باشد و فعالیت‌ها در پیام‌رسان‌های محبوب را به شدت محدود کند.

پیشتر، انتشار جزئیات این طرح انتقاد‌هایی را به همراه داشته و منتقدان می‌گویند با تصویب این طرح، محدودیت و مسدود شدن همه پیام‌رسان‌های خارجی را در پی دارد. از سوی دیگر فعالیت افراد و سازمان‌ها در پیام رسان‌های مسدود شده، جرم انگاری می‌شود که با این قانون تازه میلیون‌ها ایرانی دیگر به تعداد مجرمان اضافه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فامیل دور

      مزخرفتر از اینستاگرام نداریم.. واقعا به درد ایرانی جماعت نمیخوره.. ضررش از منفعتش بیشتره.. کاش به جای برنامه خوبی مثه تلگرام اینستاگرامو فیلتر میکردن..
      ضمن اینکه اینا دیگه نمیتونن تلگرامو از اینی که هست فیلتر تر کنن ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو با پاپایو بازی کن.
        تو این مسائلم نظر نده.

      • بدون نام

        کاملا موافقم. اینستاگرام بیخود ترین شبکه اجتماعی جهان هست و هیچ خاصیتی نداره. فقط یه عده لومپن دارن از توش پول در میارن و در موارد زیادی کلاه مردم را بر می دارن

      • بدون نام

        البته باید اینم بپذیریم ک فضای مجازی توو ایران واقعا بی در و پیکر شده، کلی ربات مستهجن، افراد پست و لاابالی و ندید پدید خیمه کردن توو تلگرام و اینستا ک اجازه فعالیت سالم رو هم برا دیگران گرفتن. اما از طرفی اطلاعات بازی و بگیر و ببند هم حلال مشکلات نیست. بهتره نمایندگان اول خودشون ب قانون پایبند باشن و وارد توییتر فیلتر شده نشن بعد واسه بقیه قانون تراشی کنند

      • بدون نام

        اینستا فیلتر نشد چون خدای مصرف اینترنت هست

      • راد

        خوب انتخابات تموم شده و ملت زشید و همیه در صحنه به رعیت‌تبدیل شدن این را ما از قبل‌میدانستیم ببینم تا چهار سال دیگه یه چند صباحی میشیم‌ملت رشید خخخ

      • بدون نام

        شما میتونی موارد مثبتشو فالو کنی ببینی! بلاخره کلی صفحات علمی و اجتمآعی و هنری شخصی یا عمومی هست که از اینایی که گفتین جداند! شما دنبال لمپن میگردی خب بیشترم برات نشون میده

      • امین

        سلام کره شمالی

      • بدون نام

        به فامیل خانواده ات بگو عکس فیلم نذارن توش انقدر شاکی نباشی به بقیه چه

      • بدون نام

        واتس اپ اینستاگرام برای ارتباط فامیل دوست آشناست راه دور همو نمی بینند

      • بدون نام

        جای این کارا طرح بدن برای ارزونی همه چی مسکن ارز و ازدواج کار

      • بدون نام

        خودشون فیلتر میکنند خودشون با فیلتر شکن میرن توش

      • بدون نام

        جمعه موندیم تو خونه بد سوزونده

      • بدون نام

        بقیه فیلتر بود مگه نبود اما همه رفتن

      • بدون نام

        تو مناظره که رئیسی گفت مخالف فیلترینگ خودش دو میلیون فالوئر داره

      • بدون نام

        دیگه هیچی برای مردم مهم نیست

      • بدون نام

        ببین به گمونم شما برو اون ۱۰ تا کلاس دیگتم تا دیپلم ادامه بده
        چونکه اینستگرام کلی پیج آموزشی در مورد تکنولوژی،ساخت وسیله ،علمی،روانشناسی و...... داره ولی کسانی مثل شما فقط ضررشو میبینن و درضمن اینستگرام توی بخش اکسپلور با توجه به علاقه مندی های شما پست پیشنهادی قرار میده حالا اینکه شما به چی علاقه مندید که خدا میداند ولی اگر فردی فقط پیج آموزشی و مفید دنبال کنه با توجه به اون پست پیشنهادی میگیره
        تازشم شما فکر میکنی توی تلگرام نمیشه همچین کارایی کرد که حتی الان اینجا نمیشه گفت؟البته تونم مثل اینستاگرام هر فردی که بخواد دنبالش میکنه
        پس الکی بدون فکر نظر ندید

      • بدون نام

        کاملا موافقم

      • بدون نام

        ۱۰۰۳
        اون مناظره بود دیگه خرشون از پل گذشت

      • بدون نام

        طرح صیانت از ما اما غیر از دردسر محدودیت چیز دیگه ای حس نمیشه کجاش صیانت این

      • بدون نام

        اشتغال زایی که نمیکنید جلوی کسب کار تبلیغ معرفی کالای مردم رو چرا میگیرید تو مجازی

      • بدون نام

        با رای ندادن ما رفتن مجلس اقلیت پر سرو صدا جای اکثریت تصمیم میگیرن خخخخخ

      • بدون نام

        مردم اینستا،کسب وکاردارن!شماکجاسرچ میکنی؟!

      • بدون نام

        طرح بدن خونه بشه متری دو میلیون اجاره و ازدواج هم نمیشه کرد دیگه

      • بدون نام

        قانون تصویب کنند برای ورود واکسن فایزر مدرنا داروی بیمار خاص رانتی ندن ناصر خسرو

      • بدون نام

        پنجاه میلیون عضو تلگرام اینستاگرام بعد فیلترینگ اضافه شد همه رو میخوای بندازی زندان خخ

      • بدون نام

        مشکل شون پول فقط همین الانم همه اون اپ ها تعرفه دو برابری بین الملل حساب میشه انگار خبر ندارن

      • بدون نام

        دوسال مجلس اصولگرا اومده یه طرح به درد بخور تصویب نکردن تا الان

      • بدون نام

        تو استفاده نکن لازم نیست واسه بقیه تعیین تکلیف کنی

      • بدون نام

        موافقم واقعا اینستا مزخرفه ، یه عده پولدار دارایی هاشون رو به رخ مردم میکشن ، و مردم رو پرتوقع و از زندگی واقعی دور میکنن ، واقعا حیف از حجم اینترنت که تو اینستا مصرف شه ، ، خیلی زودتر از اینا باید فیلتر میشد که مردم اینقدر وابسته نشن

      • بدون نام

        جنابعالی استفاده نکن

      • بدون نام

        دقیقا همینه این حجمی که اینستا مصرف میکنه، چنان سود کلانی براشون داره

      • بدون نام

        من چند ساله اینستا دارم و رو صفحم یه عکس ناجور هم نمیاد ، اگه کسی مشکل داره شبکه اجتماعی مقصر نیست، شما خودت مشکل داری همیشه باید کنترلت کنن

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        خرج مردم رو توش موندین خرج زندانی رو از کجا میدین

      • بدون نام

        بند تلگرامی میریم یا اینستا یی ها

      • بدون نام

        بیسواد توی جمله "اجازه، ولی قانونی برای زیر ۱۸ ساله‌ها" اون ویرگول اونجا چیکار میکنه؟ ولی تو اینجا یعنی سرپرست. این ولی اون ولی نیست. اصلا کی گفته قبل ولی و اما، بلکه و... باید ویرگول (کاما) گذاشت؟

      • بدون نام

        شما کارشناسی که تشخیص بدی چی به درد میخوره چی نمیخوره در اند من از اینستاگرام هست کسب و کارم آنلاینه اگر فیلتر بشه میای خرجمو بدی

      • بدون نام

        حق باشماست..اینستاگرام مزخرفی بیش نیست

      • بدون نام

        تو استفاده نکن

      • بدون نام

        شما ناراحتی استفاده نکن. هزاران پیج آموزشی و هنری هست . به ما چه شما اهل چیزای دیگه ای

      • بدون نام

        براب ویزای اروپا خوب میشه میگیم حبس تلگرام کشیده ایم

      • بدون نام

        یه اقلیت که دارن برای اکثریت تعیین تکلیف میکنن

      • بدون نام

        خداروشکر ۱۸ سالگی یه فایده داشت ، چجوری روشون میشه برای ما مجازات تعیین کنن ولی خودشون بازم استفاده کنن؟

      • بدون نام

        دیدم یکی نوشته خودشان فیلتر میکنند و خودشان با فیلترشکن میروند توش! جهت اطلاع این هموطن و دیگران خ استم بگویم مسیولان،پزشکان،اساتید دانشگاه ها ،مطبوعات چی ها و خیلی گروه های دیگر انها کدی در اختیار دارند که همه سایتها برایشان باز میشود و احتیاج به فیلترشکن ندارند.از ابتدای بوجود آمدن بگیر وبلند اینگونه بود

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      کره شمالی

      پاسخ ها

      • sseed king

        پیش به سوی دیوارکشی و تفکیک زن و مرد از کوچکترین اجتماع یعنی خانه تا خیابانها،
        دمشون گرم چقدر جالب میشه که همه جا رو دیوار بکشند و همه رو از هم جدا کنند، چه شود!!!

      • بدون نام

        به کره شمالی توهین نکنید

      • بدون نام

        فضای مجازی خیلی بی در و پیکر شده بوده بخاطر همین باید هر طور شده مجلس بهش یه سر سامانی میداد.

      • بدون نام

        دولت و مجلس جدید. حالا اولشه. قششششنگ معنی بد و بدتر متوجه بشید

    • بدون نام

      تازه اولشه، این هم مجلس اقلیت و محشون از افراد کارشناس...

      پاسخ ها

      • ..............

        چنان پوستی از ملت بکنن که مایه عبرت اینده گان بشه

    • بدون نام

      مجلس اقلیتی حداقلی. سکوت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به مجلس ربطی نداره !
        تجربه زندگی ام نشون داده
        کسی که منطق وفلسفه ریشه ای در مقابل یک ایده جدید ( اپ های مجازی ) نداره اون رو به آتیش میکشه .
        ولی اب راه خودش رو پیدا میکنه

      • بدون نام

        ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ جنبشو نداشتی

      • بدون نام

        پس به کی ربط داره ؟ ما داریم طرح می دیم؟!!!

    • ا

      کره شمالی قراره بشیم

    • وحید

      هروز داریم صدها سال به عقب برمیگردیم ،آفرین واقعا

      پاسخ ها

      • جانم فدای ایران

        به کره شمالی خوش امدید

    • بدون نام

      به نام خدا شروع شد، آدم حس میکنه تو قفس زندگی میکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا تو قفسیم، احساس نیست

      • بدون نام

        یعنی در این دهه های گذشته غیر این حس میکردی!!!؟ خخخخخ

    • قلندر

      خوب همگی بفکر معیشت مردم هستن.. والا خجالت هم خوب چیزیه
      بجای این کارها بفکر سامان دهی اوضاع مردم باشند... لازم نیست بفکر فیلترینگ باشند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون شبکه های اجتماعی مردم رو آگاه کرده و این براشون ترسناکه

    • بدون نام

      به کره شمالی شدن سلام

    • بی نام

      فقط کافیه مردم با هم متحد بشن چند ماه نت نخرن ببینید چجوری عقب نشینی کنن فقطاتحاد مردم مهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر اتحاد باشه همه چی حله

      • بدون نام

        اتحدوا اتحدوا

      • بدون نام

        من نت میخرم

      • بدون نام

        شما خائنا نت نخرید من با شمانیستم

      • بدون نام

        حالا اینترنت هم مردم نخرند ، راه کارت این است!؟اینها از خدایشان هست که ارتباط با بیرون قطع بشود و مردم در نا آگاهی کامل بسر ببرند
        از این گذشته ایران به اندازه کافی نفت و گاز و پتروشیمی و طلا و نقره ومس و آهن و فولاد و غیره دارد که بفروشند و منابع درآمدشان قطع نشود
        اگر راست میگید پراید و ماشین نخرید خخخخ

    • بدون نام

      کی اینا رو انتخاب کرده ؟؟؟ جای تاسف داره ایشالله نابود بشید خدایا کسی نیست جلوی اینارو بگیره اینا فکر کنم تازه از غار درامدن ؟؟؟

    • بدون نام

      یک عمره دارید فیلتر می کنید هیچ فایده ای هم نداشته تا حالا . بعد اینم فایده ای نداره . بچرخ تا بچرخیم

    • Shahram Salimi

      دیگه حالم از خودم بهم میخوره که ایرانی هستم, و خجالت میکشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میفهمم و درکت میکنم
        خیلی مردم را توسط فوتبال پرسپولیس و استقلال تعصب کاذب ایجاد کرده اند.یک عده ای را یادتان باشه حدود ۱۵ سال پیش با تعصب اتمی شدن ایران، عده ای دیگر را با موشک های پیشرفته وغیره در صورتی که در کشورهای پیشرفته ارزش پول ملی آنها در مقابل پولهای دیگر کشورها، امنیت شغلی،تحصیلی،بیمه و سلامت،رفاه،ارزانی برای مردمشان ایجاد تعصب میکند

    • بدون نام

      شروع شد خب دیگ ذهن مردم رو از اقتصاد میبرن سمت این چیزا

    • مادر

      من به عنوان یک مادر با این طرح موافقم . آزادی بیش از حد و کنترل نشده در استفاده از فضای مجازی خیانت به نسل جوان و کودکان و نوجوانان ماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادرم من دلشون به حال فرزند شما نسوخته وگرنه ریشه اعتیاد و خبلی از جرائم دیگه رو تو ممکلت از بین می بردن

      • بدون نام

        برای بچه‌ها کنترل بله
        اما از سنی به بعد میخوان بگن که منی که به فیلتر شکن نیاز دارم تا به محتواهای علمی دسترسی پیدا کنم، باید برم زندان؟ این کارا چیه؟

      • بینام

        با ندیدن ادم با ادب و با تربیت نمیشه بعدا میره تو جامعه بهش نمیگن مودب لفظ اوسگل رو بکار میبرن همه چی به ذات و خمیره و سرشت انسانها بستگی داره تو اروپا کازینو هست کلیسا هست باشگاه ورزشی هست بهترین دانشگاهها هم هست هر کدوم طرفدارای خودشو داره

      • مرد حق

        مادرجان اونوقت شما با اعتیاد روزافزون جوونا و بیکاری و تورم و رکود اقتصادی و گرانی و تحریم ها و کمبود و گرانی دارو و .....مشکلی ندارید؟ الان دیگه همه مشکلات تون با این طرح مزخرف حل شده؟؟

      • بدون نام

        مادر عزیز احسنت

      • بدون نام

        از فیلتر شکن استفاده کنن خوبه؟

      • بدون نام

        شما خیلی نگرانی میتونی بچه های خودتو درست تربیت کنی ولی حق نداری برای مردم تصمیم بگیری

      • بدون نام

        مادر عزیز شما میتونین با تربیت درست کاری کنین بچه هاتون راه بد نرن یا با استفاده از قفل های داخل گوشی اینستا رو براش قفل کنین ما مردم چرا باید جور بچه شما رو بکشیم؟

    • زرو،زرگر ،زور

      خدالعنتتون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا خودتو لعنت کنه

      • دکترت

        11.34
        باز پیدات شد

      • دکترش

        12:25
        چیه؟ باید از تو بترسه بره قایم بشه؟ چقدر اعتماد به نفس داری تو... خخخخخخ

    • بدون نام

      یعنی هر روز فقط دور هم می شینن ببینن چطور می تونن یه گره به کار ملت بزنن..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف اون بیت المالی که خرج اینا می شه

    • حمیدرضا

      مردمو ب حبس تهدید میکنن
      گوشی هرکدومو چک کنی تک تک این برنامه هارو دارن پس اول باید نماینده های مجلس بکنن اون تو

    • بدون نام

      کپی کره شمالی شدیم،

    • بهروز

      به کره شمالی خوش آمدید

    • بدون نام

      هلووو کره شمالی

    • بدون نام

      واقعا از ایرانی بودن خودم خجالت میکشم.

    • بدون نام

      تکلیف کسب و کارها در فضای مجازی چی میشه، واقعا براتون متاسفم که به فکر هیچ کس نیستید.

    • بدون نام

      همانطور که ماهواره رو تونستن جمع کنم اینم می تونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا ماهواره جمع شد همه خونه ها ماهواره هست که متاسفم برات کاربر

    • بدون نام

      بهترفیلترکنن بسته هم نمیخرم وپول اینترنت توجیبم میمونه وبرترین ها روحذف میکنم خیالم کلاراحت راحت میشه

    • بدون نام

      این مملکت دیگه جای موندن نیست، تمام تلاشمونو بکنیم برای مهاجرت

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعا

      • بدون نام

        پول داری

    • بدون نام

      بعد میگن چرا مردم رای نمیدن و مشارکت پایین هست خوب همین کارها را میکنید مردم دلسرد میشن و مشارکت نمیکنند هر روز فضای ارتباطی کشور تنگ تر میشه چه لزومی داره این برخوردها اگر شما شفاف باشید و در خدمت مردم باشید نیازی به این همه فیلتر و قانون گذاری نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فضای مجازی کارهاشون رو رو می کنه

    • بدون نام

      قابل توجه اون دوستانی که هنوزم فکر میکنن با شرکت در انتخابات میتونیم اوضاع کشور رو درست کنیم.خانه از پایبست ویران است.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم ؟؟ ما که ندیدیم

    • بدون نام

      آره تلگرام اینستاگرام بای بای

    • حسین ح

      اینها به فکر مردم نیستند فقط میترسند از خودشان

    • بدون نام

      الان داعش میگه چرا این کار به فکر خود ما نرسیده بود

    • مرد حق

      خب حالا اون کسایی که برای مجلس سوپرانقلابی هورا میکشیدن، کجان که از این عملکردش دفاع کنن؟ همون جماعت مغزفندقی که همیشه علاف و آماده حمله به این و اون بودن، چرا الان خفه شدن؟

    • بدون نام

      آره بای بای وگرنه باید بری زندان !

    • بدون نام

      همه نماینده های مجلس توئیتر و تلگرام و اینستاگرام دارن بعد من نمیدونم بجای حل فساد و مشکلات اقتصا ی چسبیدن به تنها سرگرمی مردم که اونو ازشون بگیرن.واقعا ننگ برشما نماینده های سبک مغز

    • بدون نام

      با تصویب این طرح اگر از اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید میرید زندان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه چقدر ظرفیت داره زندانشون؟؟ ۵۰ میلیون ایرانی فقط کاربر تلگرام هستن. مگه می تونن؟؟

    • بدون نام

      سلام زندان

    • بدون نام

      پیش به سوی زندانی شدن

    • مرد حق

      کره شمالی دیگه حداقلش از اول مردمش هیچی نه داشته و نه دارن و هیچی هم ندیده ان، و نمیدونن اینترنت چیه و چه شکلی است و گوشی موبایل هم فقط عده محدودی از مردم که اونا هم همگی جز مقامات دولتی هستند دارند. به هرحال اینها تازه اولش هست. خیلی دیگه مونده که دسته گل‌های مدعیان دروغین انقلابی گری را ببینید و بشنوید. مجلس 4 درصدی با دولت 5درصدی که تلفیق شد اونوقت پروژه های بعدیشون هم یکی یکی از راه میرسه.
      به

    • بدون نام

      خودتونو برای رفتن به زندان آماده کنید

    • بدون نام

      5 کیلومتر کره شمالی...دمت گرم

    • بدون نام

      بجاي گير دادن به فضاي مجازي بريد بچسبيد به حل مشكل معيشتي و شغلي ملت

    • بدون نام

      داریم دنده عقب میریم ایشالا چند وقت دیگه به در غار میرسیم

    • بدون نام

      گويا همه چيز را دارن فداي خودشون ميكنند

    • بدون نام

      پيش به سوي كره شمالي با سرعت

    • ستاره

      الشفا

    • بدون نام

      این تازه اولشه روزهای سیاهی در راه هست .....

    • korn

      ننگ بر شما
      گیر افتادیم تو این خراب شده
      کاش یه اتم بزنن همه راحت شیم

    • بدون نام

      خب ديگه چه خبر

    • بدون نام

      چرا ما نباید مثل یه کشور عادی باشیم؟ گناه ملت ایران چیه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گناه ملت ایران قدر نشناسیه ، از سر سیری و وعده آب و برق مجانی افتادن تو چاه

      • بدون نام

        خب ما چه گناهی کردیم . ما که اون موقع نبودیم

      • بدون نام

        ۱۵:۱۱ جواب کاربر
        الان که هستی

    • بدون نام

      اگه اینجوره تمام مسئولین هم باید برن زندان از توتیر و.. استفاده میکنن

    • بدون نام

      حتی پیام رسان های داخلی مطابق قانون ایران عمل نمی‌کنن که خارجی ها کنن

    • بدون نام

      به کره شمالی گفتید برید کنار ما هستیم

    • بدون نام

      مزخرف ترین برنامه اجتماعی همین اینستاگرام بوده که شده پراز ربات‌های مسحجن و یه فضای کاملا منفی و بی در و پیکر که کانون خانواده رو از هم میپاشونه بنظرم کار مجلس درست بوده و نظم فضای مجازی از همه چی مهم تر هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        چون دست دزدان و اختلاسگرها رو می شه بده وگرنه با چاقو هم می شه آدم کشت و هم میوه پوست کند

      • بدون نام

        تو نرو اینجور جاها، مگه مجبورت کردن بری سراغ پیجای مستهجن؟! چرا منی که چندین ساله اینستاگرام دارم تا حالا یکی از این پیجا رو ندیدم و نرفتم ببینم؟ مشکل از مغز منحرف خودته برادر

    • بدون نام

      برم کره شمال زندگی کنم بهتر اینجاست
      آزادی کجاست ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چرا نمیری از دستت راحت بشیم

    • بدون نام

      خندیدیم حسابی. اولا قابل شناسایی نیست دوما به فرض شناسایی هم میخواین کل ملت رو بگیرین بندازین زندان؟ احتمالا باز بحث پول مطرحه و جرایم مالی

    • بدون نام

      دقیقا مشخص شد کی بصیرت داره رای ندادن به مجلس و دولت بی دلیل نیست

    • ناشناس

      با فیلتر کردن اینستگرام فقط بازاری داغ برای فروشندگان وی پی ان میسازید

    • محسن

      اکثر کشورهای دنیا همین سیاست هارو در پیش گرفتن مثلا استرالیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما منبع خبریتون رو لطفا اعلام میکنید؟

    • بدون نام

      من به عنوان یک شهروند ایرانی موافقم تمام بچه هامون از را در رفتن خواهشا هرچه زودتر انجام بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جلوی بچه هات رو خودت بگیر. اگرم عرضه نداری جلوشونو بگیری پس تز نده و برای یه ملت تصمیم نگیر

    • بدون نام

      درود بر شما کار خیلی خوبی کردید منم موافقم

    • بدون نام

      فکرنان کن که خربزه آب است عوض اینکه به فکراشتغال و مسکن جوانان باشندخودشان رابامسائل پیش افتاده درگیرمیکنند

    • علی پیروزی

      فقر بیکاری شرمنده زن و بچه بودن نتونی دیگه مستاجر باشی اجاره خانه های وحشتناک کاش اینارو فیلتر میکردن

    • بدون نام

      مجلس؟ ؟؟؟؟!!!!!
      کدوم مجلس؟ ؟جمع چاکران و مخلصان و مفلصان؟ ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ما ملت حق مون همینه

    • بدون نام

      دوره طالبانی تازه داره شروع می شه

    • بدون نام

      اگه سلام دوباره تلگرام باشه راضیم

    • بدون نام

      خوبه دیگه برادرانمون در کره ی شمالی تنها نیستن، افغانستان پناهندگی میده به نظرتون؟

    • بدون نام

      به به واقعا دیگه یجوری شده برای استفاده از گوشی شخصی و حساب شخصی جواب پس بدیم واقعا نوبره

    • بدون نام

      گويا مجلس انقلابي علاقه زيادي به زندان درماني دارد ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      باسلام، به ملت شریف ایران، بنظرمن همتون داریداشتباه نتیجه گیری میکنید، اجرای این طرح یک دلیل بزرگترداره که اعلام نکردن ،مسئله اصلی یک چیزدیگه هستش اگه یکباردیگه متن کامل خبرو باحوصله ودقت بخونید وروش فکرکنید متوجه میشید جریان چیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حوصله خواندن دوباره نداریم شمابگوجریان چیه استاد

    • بدون نام

      قبل انتخابات میخواستن فیلتر تلگرام رو هم بردارن و مشکل اصلی اقتصاد بود ولی الان ...

    • بدون نام

      کره ایرانی!

    • بدون نام

      بعد خودشون تو توییتر فیلتر شده جولان میدن

    • بدون نام

      یه مثلی هست که میگه خلایق هرچه لایق

    • مجتبی

      اینا همش بازی سیاسی هست
      تا حواس منو شما رو پرت کنن
      دولت هیچوقت چیزی که براش صرف داشته باشه رو ازبین نمیبره

    • بدون نام

      اینجا کره شمالی.

    • بدون نام

      به کره شمالی دوم زمین خوش آمدید

    • خلیفه

      اون که نماینده شده بجای فکر بحال گرانی مرغ گوشت که ملت افتادن ب خریدن اسکلت مرغ. نشسته فکر ایا اینستا فیلتر کنیم یا واقعا

    • بدون نام

      مجلس به جای این کار ها اول باید برود به فکر و طرح و لایحه برای حل مشکل اصلی مردم که معیشت و تورم هست باشه و با این طرح های بی خود هزینه کشور را بالا نبره

    • سامان

      آخه مگه بهشت هم زورکی میشه

    • بدون نام

      واتساپ بد بخت چه گناهي كرده اون كه فقط براي دوست و اشناست

    • رضا

      کره شمالی شدیم

    • علی

      انتخابات تموم شد کارشون با ما تموم شد

    • rضآ

      باز هم مثل همیشه اول عمل میکنن وبعد فکر میکنند .

    • علی

      مجلسی کم سواد= پاک کردن صورت مساله

    • بدون نام

      آفرین مجلس انقلابی به این زودی مشکلات رو حل می‌کنه بیکاری ازدواج. اختلاس احتکار دزدی رویت خواری جنگل خواری بیکاری. گرونی ... حالا رسیدن به اینستا و تلگرام ..درود بر شما نمایندگان انقلابی...

    • setareh

      اینستاگرام که بر اساس علاقه خودتون عکس نشون میده! شما چرت و پرت دنبال نکن و لایک نکن تا نبینی خب. ماها که کلی ایده نقاشی میبینیم و یاد میگیریم گناهمون چیه؟ یا مثلا من عاشق سگ و گربه هام، لایک میزنم !

    • shahtil.khan

      به جای این کارابی فایده به فکرمعیشت ومشکلات مردم باشیدنه اینکه مشکلاتشونوبیشترکنید.خجالت بکشیددیگه تادیرنشده به خودتون بیاید.شمامدیون خون شهداهستید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج