۱۱۳۱۴۷۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مخالفان اسکوچیچ، دنبال مانور شخصی‌اند

یک پیشکسوت فوتبال گفت: به جرات می‌گویم خوزستان در حال حاضر بازیکنی در قامت پیراهن تیم‌ملی ندارد و این مرگ فوتبال خوزستان است.

ایسنا: سیاوش بختیاری‌زاده درباره تضعیف فوتبال خوزستان و نداشتن بازیکنی در قامت تیم ملی، اظهارکرد: بازی های تیم ملی به پایان رسید و تیم ملی توانست در یک کار عجیب و سخت به چهار برد متوالی برسد. این که در یک تورنمنت صد درصد پیروز باشی، کار سختی است زیرا وقتی جام ملت های اروپا را می بینیم، تیم های آلمان، فرانسه و انگلیس در گروه های خود مستاصل شده اند و در گروه های خودشان نتوانسته اند به رکورد صد درصد پیروزی برسند اما تیم ملی ایران در کاری شایسته که باعث خوشحالی ملت ایران شد، نتایج بسیار خوبی را رقم زد. البته من به عنوان یک خوزستانی و کسی که به فوتبال خوزستان تعصب دارم، ضمن تحسین اسکوچیچ و فدراسیون برای رقم زدن چنین نتایجی، مثل تمام مردم خوزستان افسوس خوردم که نماینده ای در لباس تیم ملی نداشتیم.

وی بیان کرد: البته خیلی ها می گویند کنعانی زادگان خوزستانی است و سامان قدوس نیز مادرش اهوازی است که باید بگویم کنعانی زادگان یک روز هم در فوتبال خوزستان بازی نکرده است و قدوس هم متولد سوئد است و اصلا نمی داند اهواز و خوزستان کدام طرف ایران است، هر چند دل‌مان را به این موضوع خوش کرده ایم. اما به جرات می گویم خوزستان در حال حاضر بازیکنی در قامت پیراهن تیم ملی ندارد و این مرگ فوتبال خوزستان است.

اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: اگر در دور رفت رقابت های ایران در مقدماتی جام جهانی از من سوال پرسیده می شد که آیا خوزستان، بازیکنی را برای حضور در تیم ملی دارد، شاید درصدی شانس را به طالب ریکانی می دادم اما این بازیکن با شروع نیم فصل دوم لیگ برتر همراه با افت تیم نفت به کلی افت کرد و از صحنه مسابقات خارج شد و من فکر می کنم تا سال های آینده نیز به همین شکل پیش می رویم و نمی توانیم نماینده شایسته ای در لباس تیم ملی داشته باشیم. متاسفانه این خروجی فوتبال خوزستان است.

وی افزود: آحاد ملت ایران، باتوجه به نوع فوتبال تکنیکی و تاکتیکی خوزستان، آن را به فوتبال برزیل تشبیه می کنند و وقتی به گذشته فوتبال خوزستان در دهه های ۶۰ و ۷۰ نگاه می کنیم، تمام نمایندگان خوزستان، صد درصد از بازیکنان استان استفاده می کردند و آن جا بود که ابراهیم تهامی، ایمان مبعلی، حسین کعبی و علی بداوی در تیم ملی بودند اما به واسطه شدید شدن رقابت در فوتبال ایران، مربیان و بازیکنان خوزستانی از صحنه خارج شدند و اگر بازیکنی مثل کنعانی زادگان و آل کثیر هم موفق می شوند به این دلیل است که از فوتبال خوزستان خارج و دیده شده اند، وگرنه حضور در فوتبال خوزستان باعث می شود که دیده نشوند.

بختیاری زاده بیان کرد: در حال حاضر بازیکنان و مربیان تیم های پایه فولاد شبانه روز در تلاش و در حال افتخارآفرینی هستند اما وقتی به مراحل بالاتر می رسند، هیچ وقت دیده نمی شوند و این برای تیم هایی چون ملی حفاری و نفت آبادان نیز صدق می کند. آقای نکونام در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب کار کرد و خستگی باعث شد که تیمش در دور برگشت نتواند آن بازی های دور رفت را انجام دهد ولی اگر نکونام با شجاعت از بازی های پایه فولاد در حد دو سه نفر در در دور رفت رقابت های آسیایی استفاده می کرد و به بازیکنان اصلی اش بیشتر استراحت می داد، شاید در یکی از دیدارهای دور برگشت برنده می شدیم و شانس رسیدن به مرحله بعد را به دست می آوردیم. متاسفانه در نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و حتی در تیم های لیگ یکی و لیگ دویی استان نیز کمتر به نیروهای جوان تر و تیم های پایه اعتماد شده و همین باعث شده که بازیکنان خوزستانی رشد نکنند و دیده نشوند و همین باعث می شود وقتی ۸۰ میلیون ایرانی از پیروزی تیم ملی شاد می شوند، مردم خوزستان مظلومانه با این پیروزی ها خوشحالی کنند زیرا خوزستان مهد فوتبال است اما بازیکنی در تیم‌ملی ندارد.

وی در ادامه نیز درباره مطرح شدن گزینه هایی برای جایگزینی اسکوچیچ در تیم ملی علی رغم نتایج خوب تیم ملی، گفت: آقای اسکوچیچ بسیار عالی کرد. روزی که او به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، خود من یکی از منتقدانش بودم و گفتم ای کاش گل محمدی یا قلعه نویی که با فوتبال ملی و فرهنگ فوتبالی ما آشنایی دارند، انتخاب می شدند اما دیدیم که اسکوچیچ با صبر و حوصله و بدون هیچ اردوی آن چنانی و بازی تدارکاتی وارد تورنمنتی می شود که تیم های حریف تا دندان مسلح بودند ولی دیدید که تیم ملی ایران مدبرانه و متبحرانه چه بازی های فکورانه ای انجام داد و اسکوچیچ چه تعویض عالی در دیدار با بحرین داشت که برگ برنده ایران در این مسابقه بود.

این پیشکسوت فوتبال افزود: اما چه می شود تا تیم ملی از این رقابت ها بر می گردد، بحث تغییر مربی موفق تیم ملی می شود؟ من فکر می کنم این تصمیم از طریق فدراسیون فوتبال نیست و مطمئنا فدراسیون فعلی نمی خواهد آن چالشی که فدراسیون قبلی به واسطه انتخاب ویلموتس داشت را مجددا برای خود ایجاد کند. اسکوچیچ با یک قرارداد کم و در حد مربیان لیگ برتر، مربیگری تیمی را انتخاب می کند که چالش های بسیاری را پشت سر گذاشته بود. اسکوچیچ اگر بازی با عراق یا بحرین را برنده نمی شد، مطمئن باشید سریع حکم اخراجش صادر می شد اما او جسورانه و متفکرانه تیم ملی را هدایت و تیم به دور بعد صعود کرد ولی چه اتفاقی می افتد که فدراسیون فوتبال به یکباره به این فکر می افتد که اسکوچیچ نباشد و مجددا کی‌روش یا نفر دیگری با قرارداد چند میلیون دلاری باشد؟ مسئولان کشور باید به هوش باشند زیرا اگر قرار است به جام جهانی صعود کنیم، امروز بهترین نفر برای سرمربیگری تیم ملی، اسکوچیچ و نسل فعلی تیم ملی است. به نظر من برخی بازیکنان بزرگ تیم ملی، چون نتوانستند در بحرین مانور بدهند و خوب دیده شوند، ساز مخالفت با اسکوچیچ را کوک کردند و در واقع مخالفان اسکوچیچ دنبال مانور شخصی‌اند و چون با کی‌روش مربی قبلی تیم ملی ارتباط تلفنی دارند، تلاش می کنند که او برگردد اما فدراسیون، نمایندگان مجلس و مسئولان سیاسی ما باید به هوش باشند و تصمیم عاقلانه ای بگیرند و اجازه ندهد با آمدن مربی دیگر، تیم ملی وارد حاشیه شود و نباید اسکوچیچ و کادرفنی که خوب کار کرده اند، دلسرد شوند.

وی عنوان کرد: ویلموتس از نظر وجهه اجتماعی و نام در فوتبال دنیا، صد پله از اسکوچیچ جلوتر است اما با حضور او در تیم ملی ایران، دیدید که چه اتفاقی افتاد. ما در واقع حذف شده بودیم و در حالی که ملت ایران هم این موضوع را پذیرفته بود که در بحرین نمی توانیم امتیاز بگیریم اما تیم ملی با اسکوچیچ گمنام در یکی از نادرترین اتفاقات فوتبال دنیا، نجات پیدا کرد. الان زمان حمایت از سرمربی موفق تیم ملی است، نه مطرح کردن بحث بازگشت کی‌روش به تیم ملی. من فکر می کنم مسئولان ما و فدراسیون فوتبال دوست دارند که دیکتاتوری مثل کی‌روش بالا سر آن‌ها باشد. ما به کی‌روش حقوق می دادیم اما هیچ کسی حتی خود فدراسیون وقت نیز حق نداشت به او بگوید بالای چشم تو ابرو است و اکنون هم برخی از ما بهتران در پایتخت برای منافع شخصی به دنبال تغییرات در کادرفنی هستند.

بختیاری زاده در پایان نیز بااشاره به درگیری ایجاد شده بین آل کثیر فوتبالیست خوزستانی تیم پرسپولیس و فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس، عنوان کرد: این درگیری ها اصلا شایسته این دو فوتبالیست نیست. من نزدیک به ۴۰ سال است که با فنونی زاده دوست و رفیق هستم و به نظرم در برخی بحث ها باید حرمت افراد حفظ شود. از فنونی زاده می خواهم این بحث را تمام کند و نباید به مردم خوزستان توهین کند. مردم خوزستان همان هایی هستند که در جنگ هشت ساله از ناموس و شرف ایران دفاع کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کی روش ،محبوب ابدی

      اسکوگیج باید هدایت تیم سابقش یعنی خونه به خونه ی بابل رو به عهده بگیره نه تیم ملی ایران،خدا لعنت کنه مافیا رو که فوتبال رو به گند کشیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج