۱۱۳۳۴۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قطر، گزینه بهتر نسبت به امارات برای ایران

به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون باید تلاش کنند تا حداقل اگر قرار است مطابق بازی‌های اخیر دست ایران از میزبانی کوتاه بماند حداقل این میزبانی به امارات نرسد!

فرهیختگان: با مشخص شدن گروه‌بندی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا این رقابت‌ها از ۱۱ شهریور درحالی برگزار خواهد شد که در فاصله کمتر از دو ماه مانده تا آغاز این رقابت‌ها فعلا خبری از حضور اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی و دستیاران وی در ایران نیست و سرمربی کروات تیم ملی که چندی پیش بعد از چند ماه دوری از خانواده خود به کشور زادگاهش سفر کرده بود طبق برنامه قبلی قرار است حدود سه هفته دیگر به تهران برگردد.

این درحالی است که طبق شنیده‌ها شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه در تماس تلفنی که با اسکوچیچ برقرار کرده از او خواسته است تا هرچه سریع‌تر خود را به تهران برساند. البته یکی از مواردی که باعث این درخواست فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ شده است به این موضوع برمی‌گردد که وی هنوز طرح و برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی به‌منظور حضور قدرتمند تیم ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ارائه نکرده و از آنجایی که رئیس فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود برنامه‌های تیم ملی خط قرمز ماست به نظر می‌رسد اسکوچیچ باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام عملی را بجا بیاورد.

هرچند او در گفت‌وگو با برخی از مسئولان و مدیران تیم ملی به آنها اعلام کرده است تا دو سه روز آینده برنامه‌های آماده‌سازی خود برای تیم ملی را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کند تا زمینه‌های برگزاری اردوها و انجام بازی‌های دوستانه و تدارکاتی برای تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال هرچه سریع‌تر فراهم شود، البته قرار است در آینده نزدیک فدراسیون فوتبال تکلیف دستیاران ایرانی اسکوچیچ را روشن کند تا در صورتی که کریم باقری مربی پرسپولیس به هر دلیلی نتواند در آینده تیم ملی را همراهی کند یک تصمیم دیگر در این خصوص گرفته شود.

نکته قابل توجه اینکه وحید هاشمیان نیز چندی پیش بعد از مسجل شدن صعود تیم ملی به مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا راهی آلمان شد و قرار است طبق برنامه تا هفته دیگر به تهران برگردد اما او نیز احتمالا این سفر را به روزهای نزدیک‌تر آینده موکول کرده و زودتر به ایران باز خواهد گشت.

همچنان خبری از اردو و بازی دوستانه نیست

البته با همه این تفاسیر هنوز خبری از برگزاری اردو یا بازی تدارکاتی برای تیم ملی نیست و از آنجایی که فرصت کافی برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد به نظر می‌رسد شاید این مشکل تبعات بعدی را برای تیم‌ملی به همراه داشته باشد و این درحالی است که اگر فدراسیون فوتبال در این خصوص زودتر نجنبد مطمئنا برخی ناهماهنگی‌ها کار دست تیم ملی خواهد داد؛ چراکه رقبای مرحله بعدی به اندازه کافی قدرتمند هستند که بتوانند دردسرساز شده و این بار مطمئنا نمی‌توان به راحتی مثل مرحله قبل با قضایا برخورد کرد.

مدیران فدراسیون درباره انتقادها از عدم برگزاری بازی دوستانه کافی در مرحله قبلی اعلام کردند که اسکوچیچ بازی دوستانه نخواسته ولی برای مرحله نهایی طبعا این توجیهات کارساز نخواهد بود و ملی‌پوشان برای سومین حضور متوالی در جام‌جهانی به آماده‌سازی مناسبی نیاز دارند.

5 کشور خواستار میزبانی شدند

برخی بی‌برنامگی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در این قضیه موثر بوده؛ چراکه این کنفدراسیون نیز هنوز برنامه‌های خود برای مرحله بعدی رقابت‌ها را اعلام نکرده است. با وجود اعلام قبلی مبنی‌بر برگزاری رقابت‌ها به صورت رفت‌وبرگشت از شهریورماه اما برخی اخبار حکایت از آن دارد که چه بسا این رقابت‌ها به صورت متمرکز برگزار شود و نکته قابل توجه اینکه طبق اخبار رسیده به تازگی پنج کشور کره‌جنوبی، چین، قطر، عربستان و امارات برای برگزاری متمرکز این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و باید منتظر تصمیم نهایی کنفدراسیون آسیا در این خصوص ماند، هرچند منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌وگویی عنوان کرده بود کهAFC تا امروز هیچ چیزی را به ایران ابلاغ نکرده و مکاتبه‌ای در این زمینه صورت نگرفته و تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگیرد صحبتی در این زمینه نمی‌توان انجام داد. با این حال با توجه به اینکه از بین ۵ کشور یادشده احتمال میزبانی امارات و قطر از بازی‌های گروه ایران وجود دارد به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون باید تلاش کنند تا حداقل اگر قرار است مطابق بازی‌های اخیر دست ایران از میزبانی کوتاه بماند حداقل این میزبانی به امارات نرسد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج