۱۱۳۵۳۹۱
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

سرما و گرما سالانه چقدر در جهان قربانی می‌گیرد؟

براساس نتایجی که از یک تحقیقات علمی به دست آمده، سالانه بیش از ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر سرما و گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم: براساس نتایجی که از یک تحقیقات علمی به دست آمده، سالانه بیش از ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر سرما و گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی جان خود را از دست می‌دهند.

براساس یکی از بزرگ‌ترین مطالعات آماری در مورد مرگ‌ و میر و تغییرات دما در بیش از ۴۰ کشور که داده‌های نزدیک به دو دهه را بررسی می‌کند، برآورد می‌شود، سالانه بیش از پنج میلیون مرگ در اثر گرما و سرمای غیرعادی و شدید هوا ناشی از بحران اقلیمی رخ می‌دهد.

یافته‌های این مطالعه که در نشریه «سلامت سیاره لنست» (The Lancet Planetary Health) منتشر شد، نشان می‌دهد ۵ میلیون مرگ که معادل ۹.۴۳ درصد مجموع آمار مرگ‌ومیرها در جهان است از سرما و گرمای غیرمعمول دما ناشی می‌شود.

در این پژوهش آمده است: این رقم به‌ معنای حدود ۷۴ مورد مرگ اضافه در هر ۱۰۰ هزار نفر و بیشتر به‌ دلیل قرارگیری در معرض سرما است.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که از آغاز هزاره جدید به این سو، مرگ‌های مرتبط با گرمای هوا در تمام مناطق جهان افزایش یافته و حاکی از آن است که گرمایش جهانی ناشی از بحران اقلیمی در آینده نیز این رقم را افزایش خواهد داد.

به گفته متخصصان و محققان در این مطالعه، شرق اروپا دارای بالاترین رقم مرگ‌ و میر در اثر گرما در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در ادامه افزودند آفریقای سیاه (شامل مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا) بالاترین رقم مرگ‌ و میر مرتبط با سرما در هر ۱۰۰ هزار نفر را دارد.

در این پژوهش، دانشمندان داده‌های مرگ‌ و میر و دمای هوای سراسر جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ را بررسی کردند، دوره‌ای که دمای جهان در هر دهه ۰.۲۶ درجه سانتیگراد بالا رفت.

براساس نتایج این تحقیقات که در روزنامه گاردین منتشر شده، کارشناسان و محققان مطالعات جوی معتقدند که این یافته‌ها، اهمیت جمع‌آوری داده‌ها از تمام نقاط جهان را نشان می‌دهد تا شناختی دقیق‌تر از تاثیر واقعی دمای نامطلوب ناشی از تغییر اقلیم به دست بدهد. به عقیده آنها، شناخت الگوهای جغرافیایی مشابه در مرگ‌ و میرهای مرتبط با دما می‌تواند به همکاری بین‌المللی بهتر در ایجاد سیاست‌ها و راهبردها برای سازگاری و کاهش بحران اقلیمی منجر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج